Citat:
Ursprungligen postat av
DukeOfEarl
Så hur många tror fortfarande på Brexit?
Så här fungerar demokrati
https://www.bloomberg.com/news/artic...disrupt-brexit
När vi "folkomröstar" i Sverige hålls dörren alltid öppen för omröstning tills etablissemanget fått som de önskat och först då är omröstningen oåterkallelig
Känner ni er riktigt fria i vårt demokratiska samhälle? Kanske lite kameror och annan dygnet runt kontroll av er får er känna er tryggare?
Det sägs ju ni fåren är de som bestämmer vad tror ni?

Bra inlägg. Kan också tillägga att elitens representant i Sverige, tidningen Dagens Nyheter, kör sitt motstånd mot Brexit hårt. De uppmanar brittiska politiker att strunta i resultatet från folkomröstningen.
DN har ju numer också deklarerat sitt motstånd mot folkomröstningar otvetydigt, två gånger t.o.m. Dessutom börjar man nu angripa parlamentarismen, ja faktiskt ta avstånd från den.
Idag skriver man att Brexit hotar att starta kriget på Nordirland igen, inte så lite spekulativt, men allt för att misskreditera folkomröstningar förstås. Men som vanligt gör de självmål, det var ju folkomröstningen 1998 som skapade freden på Nordirland, men det nämner de inte med ett ord.
I övrigt tykcer jag det verkar vara mycket fokus på ekonomi bland Brexit-motståndare. Jag skulle vilja säga att EU har sig själv att skylla. Det som Spanien gör mot Katalonien är ett grovt förtryck och övergrepp. Det som händer i Polen och Ungern tycker inte jag liknar demokrati. Det kanske har blivit för mycket för UK, som ju faktiskt är demokratins föregångare i Europa. De kanske vill bevara sin demokrati. Efter Spaniens övergepp och EUs oförmåga att försvara de mänskliga rättigheterna i Katalonien är jag numer för ett utträde ur EU, för demokratins skull, herregud.