Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-25, 18:26
  #1945
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
PM May sa ju att hon ska trigga artikel 50 nu i mars. Ligger det fast eller finns det skäl att tro att det kommer skjutas upp?

Jag har svårt att se att det skulle skjutas upp, i.o.m att hon har just hänvisat till mars. Skulle börja lukta lite mygel..

Sen vet jag inte, men lyssnade på Farage när han talade på CPAC häromdagen, han sa att över 60 % utav befolkningen vill att : kör igång Brexit !

Det förefaller ju (glädjande nog) att befolkningen på inga sätt, har ändrat sin åsikt !

Sist så.., det är ju två år som själva förhandlingarna skall ta, på den själva det tidsperspektivet skulle det inte förvåna mig om det kommer att ta "lite längre".
Citera
2017-02-25, 19:33
  #1946
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag har svårt att se att det skulle skjutas upp, i.o.m att hon har just hänvisat till mars. Skulle börja lukta lite mygel..

Sen vet jag inte, men lyssnade på Farage när han talade på CPAC häromdagen, han sa att över 60 % utav befolkningen vill att : kör igång Brexit !

Det förefaller ju (glädjande nog) att befolkningen på inga sätt, har ändrat sin åsikt !

Sist så.., det är ju två år som själva förhandlingarna skall ta, på den själva det tidsperspektivet skulle det inte förvåna mig om det kommer att ta "lite längre".

Plus att vi är inte i mars än, jag tycker det är bättre o ställa sig frågande när vi är på deadlinen och om Inget har hänt.

Det skulle dock vara spännande och få se undersökningar kring vad folk tycker idag mest bara av ren nyfikenhet
Citera
2017-02-25, 19:54
  #1947
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Plus att vi är inte i mars än, jag tycker det är bättre o ställa sig frågande när vi är på deadlinen och om Inget har hänt.

Det skulle dock vara spännande och få se undersökningar kring vad folk tycker idag mest bara av ren nyfikenhet

Jag vet inte vilken "poll" som Farage hänvisar till, han talar om "den sista" som skall visa att 68 % säger "get on with it" (Farage`s egna ord) med Brexit.

Här är talet, ifrån 4:50 så kommer det fram : https://www.youtube.com/watch?v=44bFMWoMZ7s

Om det vore tvärtom, dvs att folket hade genuint kommit på andra tankar så skulle det nog ha upprepats gång på gång, i msm som jag ser det. Vi ser inte några sådana rubriker..

Tony Blair tog ju även till stora ord nu i veckan.., och alleredan är det lika glömt som förra årets eurovisions-schlager festival..
Citera
2017-02-25, 20:02
  #1948
Medlem
Ondahamsterns avatar
Ja det ska bli spännande och se om det faktiskt blir något av det hela eller om det rinner ut i sanden för att sen glömmas bort.

Om det glöms bort så hoppas jag ingen skadas och samma om brexits verkställande leder till problem för medborgarna
Citera
2017-02-27, 17:18
  #1949
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ja det ska bli spännande och se om det faktiskt blir något av det hela eller om det rinner ut i sanden för att sen glömmas bort.

Om det glöms bort så hoppas jag ingen skadas och samma om brexits verkställande leder till problem för medborgarna

Är det en ond dröm eller din ondska som hoppas att det inte ska fungera. Men det kommer det att göra för 26 miljarder Euro är motiv tillräckligt.
Citera
2017-02-27, 18:07
  #1950
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Är det en ond dröm eller din ondska som hoppas att det inte ska fungera. Men det kommer det att göra för 26 miljarder Euro är motiv tillräckligt.

Jag är helt neutral vilket jag även försökte framställa min senatste kommentar som, om det inte var tillräckligt tydligt så ber jag om ursäkt då det enda jag hoppas på är att ingen kommer till skada oavsett vad.
__________________
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-02-27 kl. 18:38. Anledning: Skriver från telefonen
Citera
2017-02-27, 19:54
  #1951
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ja det ska bli spännande och se om det faktiskt blir något av det hela eller om det rinner ut i sanden för att sen glömmas bort.

Nu när PM May då varit över Atlanten, hållit handen med Trump, framfört sin bästa Thatcherimitation inför en Republikansk intresseklubb och i samband med detta sedemera tvingats inse att Trump´s dysfunktionella administration skiter i PM May och GB inklusive det s.k "Special Relationship" samt att ett bilateralt handelsavtal milt uttryckt inte verkar finnas på priolistan för US State Department så sitter Brexit-"vinnarna" med bollarna i kläm.

Inte ens "The Dominions" kan den gamla kolonialmakten lita på trots ivrig uppvaktning fråm May. Australien och NZ orienterar sig mot Sydostasien och Kanada har som bekant nyligen skrivit under ett omfattande handelsavtal med EU.

Givet bland annat GB´s gigantiska handelsunderskott mot EU så skulle det vara intressant att veta exakt hur man tänkt hantera situationen nu när verkligheten tränger sig på och tidigare bombastiska löften och uttalanden förutsätts levas upp till. Klockan tickar.
Citera
2017-03-01, 17:04
  #1952
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Ett demokratiskt styrelseskick förutsätter att lag och praxis är förenligt med demokrati.

Jo förvisso, men vissa beslut är för komplicerade för att överlämna til den demokratiska folkhopen. Många småföretagare i UK har redan hamnat i knipa, eftersom dom plötsligt måste betala tullavgifter för det som importeras.

Bara som ett exempel, så kostar ett hekto Parmaskinka i London dubbelt så mycket som i Sverige. Detsamma gäller alla salamikorvar och ostar från sydeuropa. Engelska proletärer tvingas äta Fish n' chips igen - inlindat i tidningspapper.
Citera
2017-03-04, 11:59
  #1953
Medlem
Brittisk terrormuslim ger Brexit skulden för sin radikalisering:

Citat:
A terrorist who abandoned his wife and young child to fight with Isil has blamed Brexit for his radicalisation
---
Muslim convert Ryan Counsell, 28, was seeking an "idyllic life" under sharia law, Woolwich Crown Court heard.
---
Counsell claimed that after Brexit there was increased tension in the Muslim community in Nottingham so he decided to leave.

He was convicted last month three counts of possessing documents with terrorist material, and one count engaging in conduct in preparation of terrorist acts, after a four week trial.
http://www.telegraph.co.uk/news/2017...medium=twitter
Citera
2017-03-09, 07:58
  #1954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nu när PM May då varit över Atlanten, hållit handen med Trump, framfört sin bästa Thatcherimitation inför en Republikansk intresseklubb och i samband med detta sedemera tvingats inse att Trump´s dysfunktionella administration skiter i PM May och GB inklusive det s.k "Special Relationship" samt att ett bilateralt handelsavtal milt uttryckt inte verkar finnas på priolistan för US State Department så sitter Brexit-"vinnarna" med bollarna i kläm.

Inte ens "The Dominions" kan den gamla kolonialmakten lita på trots ivrig uppvaktning fråm May. Australien och NZ orienterar sig mot Sydostasien och Kanada har som bekant nyligen skrivit under ett omfattande handelsavtal med EU.

Givet bland annat GB´s gigantiska handelsunderskott mot EU så skulle det vara intressant att veta exakt hur man tänkt hantera situationen nu när verkligheten tränger sig på och tidigare bombastiska löften och uttalanden förutsätts levas upp till. Klockan tickar.

En del frågor på detta. Hur har det framgått att Trumps administration skiter i GB och inte vill ha ett avtal.Jag påstår inte att du har fel. Bara att jag inte vet hur det framgått.

Jovisst Australien och NZ orienterar kanske mot Sydostasien. Men på vilket sätt skulle detta förhindra avtal med GB. Som ju även de vill ha avtal med asiatiska länder.

Jo Kanada har ett avtal med EU. Samma fråga här.

Deras handelsunderskott mot EU som till stor del handlar om två länder som lidit svårt av euron Irland och Spanien talar väl närmast för att de kommer att få ett bra avtal. Det finns ju annat också hur mycket han än vill så är inte Junker någon Brezjnev och EU är inte Warzawapakten.

Så hur resonerar du.
Citera
2017-03-09, 08:40
  #1955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jo förvisso, men vissa beslut är för komplicerade för att överlämna til den demokratiska folkhopen. Många småföretagare i UK har redan hamnat i knipa, eftersom dom plötsligt måste betala tullavgifter för det som importeras.

Bara som ett exempel, så kostar ett hekto Parmaskinka i London dubbelt så mycket som i Sverige. Detsamma gäller alla salamikorvar och ostar från sydeuropa. Engelska proletärer tvingas äta Fish n' chips igen - inlindat i tidningspapper.
Ehh nej de är forfarande med och betalar ännu inte tull. Det låga pundet kan ha påverkat. Men med eller utan EU så är London en dyr stad.

Vilka var det som räddade Danmark och Sverige från euron förresten?
Citera
2017-04-28, 21:06
  #1956
Medlem
BAB7s avatar
EU ska anta riktlinjer för brexit-förhandlingar.

Den 29:e april ska Stefan Löfven och de andra EU-ledarna träffas i Bryssel för att enas om riktlinjer för förhandlingarna om Storbritanniens utträde ur EU.

Sveriges regering vill föra en hård linje mot Storbritannien, och majoriteten av de andra EU-länderna är av samma åsikt.http://www.regeringen.se/artiklar/20...gar-om-brexit/

Moderaterna tyckte att Sverige skulle föra en mjukare linje mot Storbritannien, men blir nu som sagt överkörda av regeringen, moderaterna anklagar regeringen för att vilja straffa Storbritannien.http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6686333


Det betyder att Storbritannien kommer få mer bekymmer, Theresa May har redan kritiserat EU för att EU "gaddar ihop sig" mot Storbritannien.http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle24784236.ab

Bra gjort av regeringen, det ska svida att lämna EU!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback