Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-13, 21:33
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Utrikesminister. Wow. Och ska förhandla Brexit.

Det kanske är vad May planerar. Låt yvige Bojo misslyckas i förhandlingarna så slipper hon aktivera artikel 50.

Independent spekulerade, när tidningen skrev, att Boris skulle ha "a key role in Brexit negotiations".

Nu skriver Independent: "Former Europe minister David Davis has been named Secretary of State for Leaving the European Union."

http://www.independent.co.uk/news/uk...-a7135401.html
Citera
2016-07-13, 21:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Det kanske är vad May planerar. Låt yvige Bojo misslyckas i förhandlingarna så slipper hon aktivera artikel 50.

"Madagaskar".., har alltid gillat era tankar i FB.., men jag tror ni tar fel denna gång.

-Folket röstade för ut av EU...
(och May har gång, på gång sagt att detta skall respekteras)

-Premiärministern tillsätter "anti-EU" krafter som en utrikesminister..
(han har även accepterat denna roll)

Det blir brexit.
Citera
2016-07-13, 21:38
Medlem
Krasigts avatar
Brexit är mer osannolikt för var dag som går. Tror själv inte det kommer hända.

EDIT: Eller vad vet jag. Ingen vill ju ta i handgranaten Artikel 50 iaf. Kanske kommer nån som hoppar på den till sist.
Citera
2016-07-13, 21:55
Avstängd
Lille.Stockholms avatar
Citat:

Alltså allvarligt...
Vad ska May göra/säga för att få dig att tro, att hon verkligen tycker, att "Brexit means Brexit"?

Måste hon typ gifta sig med Farage/Bojo?
Citera
2016-07-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Brexit är mer osannolikt för var dag som går. Tror själv inte det kommer hända.

EDIT: Eller vad vet jag. Ingen vill ju ta i handgranaten Artikel 50 iaf. Kanske kommer nån som hoppar på den till sist.

Cameron ville inte iaf, trots sitt löfte. Dock heder till honom att han steg åt sidan såpass snabbt.

Saker gör sig bäst genomtänkta, Cameron var inte rätt person, att aktivera artikel 50 och sedan avgå.
Hur fan hade det sett ut?

Allt har sin tid, Brexit kommer med allra största sannolikhet ske.

Det är egentligen bara EU-vurmare, både politiker och fä (vad jag vet) som försöker sprida tanken om att det inte kommer ske.

Frågan är väl varför det inte skulle bli av? Lyssna inte för mycket på gubbrora´s anledningar..
Citera
2016-07-13, 22:06
Avstängd
Lille.Stockholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Independent spekulerade, när tidningen skrev, att Boris skulle ha "a key role in Brexit negotiations".

Nu skriver Independent: "Former Europe minister David Davis has been named Secretary of State for Leaving the European Union."

http://www.independent.co.uk/news/uk...-a7135401.html
Dessutom
Citat:
He will also take a key role in Brexit negotiations once so-called Article 50 has been triggered to begin the process of leaving the European Union.
Citera
2016-07-13, 22:20
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ehh.. Förhandlingarna börjar först EFTER artikel 50 aktiverats.
Sorry, det gick fort där. Jag blev faktiskt lite förvånad att Bojo blivit utrikesminister. Missade att han ska förhandla "once so-called Article 50 has been triggered".

Men UK kommer naturligtvis försöka sig på att förhandla innan de trycker på knappen så att de vet ungefär vad de ger sig in på. Sådana informella förhandlingar kanske sker utan att vi får reda på det. Kanske Tyskland kommer vara villiga att delta i sådana förförhandlingar om inte Bryssel är villiga.
Citera
2016-07-13, 22:36
Medlem
Citat:
Sorry, det gick fort där. Jag blev faktiskt lite förvånad att Bojo blivit utrikesminister. Missade att han ska förhandla "once so-called Article 50 has been triggered".

Men UK kommer naturligtvis försöka sig på att förhandla innan de trycker på knappen så att de vet ungefär vad de ger sig in på. Sådana informella förhandlingar kanske sker utan att vi får reda på det. Kanske Tyskland kommer vara villiga att delta i sådana förförhandlingar om inte Bryssel är villiga.

Att samtal sker på olika nivåer är väl rätt så troligt, det handlar nog inte bara om att UK vill försäkra sig om saker utan det handlar nog mer om samtal mellan nationella beslutsfattare framför EU-beslutsfattare.

Det verkar som en del tar för givet att UK-politiker är livrädda medan EU-politiker sitter sten-coola inför vad som händer.
Att det finns ett visst mått av hybris i EU-gemenskapen har väl iofs inte undgått någon.

Dock är det ju så att inga förhandlingar är skarpa sas, före UK verkligen aktiverat artikel 50 så det som sägs innan och inofficiellt behöver inte betyda något i slutändan. Det förstår nog alla parter.
Citera
2016-07-13, 22:36
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"Madagaskar".., har alltid gillat era tankar i FB.., men jag tror ni tar fel denna gång.

-Folket röstade för ut av EU...
(och May har gång, på gång sagt att detta skall respekteras)

-Premiärministern tillsätter "anti-EU" krafter som en utrikesminister..
(han har även accepterat denna roll)

Det blir brexit.
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Alltså allvarligt...
Vad ska May göra/säga för att få dig att tro, att hon verkligen tycker, att "Brexit means Brexit"?

Måste hon typ gifta sig med Farage/Bojo?
Visst har hon sagt så och varit tydlig. Men hon var remainer och ska förutom att respektera folkomröstningen hålla ihop partiet och nu även landet. Ja, jag är inte överygad om att det kommer ske. Detta beror ju också på hur EU spelar korten.
Citera
2016-07-13, 22:49
Medlem
Madagascars avatar
Här är en ganska intressant artikel om Brexitministern David Davis.

http://www.reuters.com/article/brita...-idUSL8N19Z5DJ
Citera
2016-07-13, 22:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Jag blev förvånad inte för att jag tvivlade på Mays intentioner, men därför att jag trodde att Johnson tappat sugen, då han hoppade av så abrupt.

Citat:

Eftersom medlemsländerna sagt ifrån att de - alltså ministerrådet - ska sköta förhandlingarna, inte kommissionen, tror jag det kommer att gå bra att starta informella förhandlingar. Britternas främsta motståndare finns i kommissionen.
Citera
2016-07-13, 22:57
Avstängd
Lille.Stockholms avatar
Citat:
Visst har hon sagt så och varit tydlig. Men hon var remainer och ska förutom att respektera folkomröstningen hålla ihop partiet och nu även landet. Ja, jag är inte överygad om att det kommer ske. Detta beror ju också på hur EU spelar korten.
Du har ganska egendomligt tolkning av "att hålla ihop partiet och landet"
Hade du samma analys efter valet 2014 i Sverige (Reinfeldt förlorade "folkomröstningen om invandring" och "remainer" Batra skulle hålla ihop partiet)?
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag blev förvånad inte för att jag tvivlade på Mays intentioner, men därför att jag trodde att Johnson tappat sugen, då han hoppade av så abrupt.
Sant
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback