Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-23, 20:59
  #1
Medlem
Jag ska flyga till Italien och ska byta flyg i London. Jag samlar på läskburkar och vill då självklart ta med mig massor av italienska burkar hem från semestern. Jag kommer bara ha med mig en väska som jag har som handbagage.

Jag vet att man inte får ta med sig vätska på flyget men om jag har med mig säg 20 tomma 33cl läskburkar i min väska, är det ok?

Jag antar att metalldetektorn kommer upptäcka dem men om jag förklarar och även visar att de är tomma så borde det väl vara ok?
Citera
2016-06-23, 21:04
  #2
Avstängd
bigbanana74s avatar
Varför skall du ha med dig tomburkarna som handbagage?
Citera
2016-06-23, 21:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Varför skall du ha med dig tomburkarna som handbagage?
TS kanske inte tycker att det är roligt när tomburkarna deformerats i bagagehanteringen och inte längre ser ut som burkar?
Citera
2016-06-23, 21:29
  #4
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Varför skall du ha med dig tomburkarna som handbagage?
Det tycker jag TS motiverar ganska tydligt.

Det ska inte vara några problem, dock kommer de förmodligen att stoppa väskan och kontrollera den, men om de inte hittar något olagligt som burkarna gömmer ska det ju inte vara några problem.
Citera
2016-06-23, 22:02
  #5
Medlem
BernardLoutres avatar
Tomma flaskor går bra så same same burkar förmodar jag.
Citera
2016-06-23, 22:06
  #6
Medlem
Man brukar inte få ha med sig behållare som rymmer mer än 100ml i handbagage, fyllda eller ej.
Citera
2016-06-23, 23:34
  #7
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Caeth.
Man brukar inte få ha med sig behållare som rymmer mer än 100ml i handbagage, fyllda eller ej.


Jag tar alltid med mig en tom PET-flaska som jag fyller efter kontrollen. Har aldrig haft problem med det. Då slipper man köpa kranvatten för 50 spänn litern ombord.
Citera
2016-06-23, 23:37
  #8
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Caeth.
Man brukar inte få ha med sig behållare som rymmer mer än 100ml i handbagage, fyllda eller ej.
Givetvis är inte det något problem. Hur tänkte du nu?
En tom flaska utgör ingen säkerhetsrisk, så den släpps igenom.
Citera
2016-06-24, 02:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Caeth.
Man brukar inte få ha med sig behållare som rymmer mer än 100ml i handbagage, fyllda eller ej.

Vilket är därfor flygplatser har en plats du kan hålla ut vätska innan säkerhetskontrollen och även kranar så du slipper fylla på dina flaskor på toaletten efter säkerhetskontrollen...

Ts, kör på.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2734704

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback