Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-03-28, 02:53
  #97
Medlem
Bland studenter finns en vandringssägen om de indiska studenterna. Det sägs att de sover 10 personer i ett rum och sedan sover i skift med dygnet uppdelad i 3 "pass" .
Citera
2018-03-28, 05:44
  #98
Medlem
sfrges avatar
Potatisodlingen kan faktiskt vara sann. Men förmodligen är det något som hänt för länge sen. Kanske 60-70 talet när dom första invandrarna kom till Sverige.
Att det skulle hända nu år 2018 låter för otroligt. Inte ens somalier borde väl få för sig nått sånt.
Citera
2018-03-28, 06:09
  #99
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger
Bland studenter finns en vandringssägen om de indiska studenterna. Det sägs att de sover 10 personer i ett rum och sedan sover i skift med dygnet uppdelad i 3 "pass" .

Indiska studenter vet jag inget om, däremot vet jag att kineser kan knöka in några fler än vanligt i en mindre lägenhet. Har en bekant som bodde med 5 andra i en tvåa under studenttiden. Det var sängar överallt, men de sov inte i skift.
Citera
2018-03-28, 06:53
  #100
Medlem
AttansNedranss avatar
Bor i en 40-talskåk och kan bekräfta att det mellan golvbjälkarna som mitt äkta parkettgolv ligger på är uppfyllt med jord/sand/lera. Så teoretiskt sett hade odling nog funkat.
Citera
2018-03-28, 08:51
  #101
Medlem
Min farsa, som är polis, har en kusin som känner en datachef på Volvo LV, som bor i Djursholms-Ösby - granne med en professor som forskar i genetik och IQ-utveckling. Denna professor har avslöjat - (detta är hemligt, får ej föras vidare) att man vid omfattande och rikstäckande IQ-undersökningar har kommit fram till säkra belägg på att infödda svenskar som ältar och tror på vandringssägner typ: råttan i pizzan, potatis i parketten, höns på balkongen, sammanslagna lägenheter etc, etc, etc - i bästa fall når upp till IQ 70,4 - fast de flesta ligger runt 69,2.
Citera
2018-03-28, 13:43
  #102
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HgF
Min farsa, som är polis, har en kusin som känner en datachef på Volvo LV, som bor i Djursholms-Ösby - granne med en professor som forskar i genetik och IQ-utveckling. Denna professor har avslöjat - (detta är hemligt, får ej föras vidare) att man vid omfattande och rikstäckande IQ-undersökningar har kommit fram till säkra belägg på att infödda svenskar som ältar och tror på vandringssägner typ: råttan i pizzan, potatis i parketten, höns på balkongen, sammanslagna lägenheter etc, etc, etc - i bästa fall når upp till IQ 70,4 - fast de flesta ligger runt 69,2.

Ofan. Jag läste det på Internet, så det måste vara sant.
Citera
2018-03-28, 13:47
  #103
Medlem
Att zigenare slaktar djur i badkaret.
Citera
2018-03-28, 15:42
  #104
Medlem
BorgeHs avatar
Några vandringssägner är:

"Invandrare är välutbildade och kommer hit för att bidra till vårt samhälle".
Fakta är, som alla vet, att de saknar ofta grundläggande skolutbildning och att de sökt sig hit för att bidragen är störst här!

"Om invandrarna tvingas tillbaks till (Irak, Syrien, Afghanistan etc.) så dödas de."
Fakta är att när det fått PUT åker de hem på semester och tar med sig bidragspengar för att betala tillbaks till flyktingsmugglaren.

"Invandrarna gör manuella arbeten som ingen svensk vill göra."

Fakta är att de flesta muslimer föraktar praktiskt handgripligt arbete, det vill de helst att andra skall göra arbetet åt dem. Muslimska invandrare vill helst leka chef och sitta och titta på när vi svenskar gör manuellt arbete. Hur många muslimer har ni sett som plockar jordgubbar, planterar skog, bygger hus...? Hur många polacker? Varför tror en del att de vill jobba när de får pengar ändå?

"Invandrarna kommer att trygga våra pensioner."
Fakta är att vi kommer nu att tvingas jobba tills vi blir 70 år för att försörja alla invandrare och dessutom sjunker värdet av våra pensioner då de skall betalas ut till invandrare som kommer hit och inte betalar in till systemet men ändå skall ha pension.

"Islam är fredens religion."
Fakta är att är du inte muslim så är du ett lovligt byte för en troende muslim att ge sig på! Islam är en krigarreligion som vill erövra världen! Svenska kvinnor skall våldtas för att de är horor, de klär sig inte korrekt och lyder inte män. Gruppvåldtäkter är en krigshandling mot vårt folk på samma sätt som de gruppvåldtäkter som gjordes i Jugoslavien under inbördeskriget eller i Tyskland av sovjetiska asiatiska och muslimska trupper under krigets slutskede.
Citera
2018-03-30, 20:40
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Att zigenare slaktar djur i badkaret.

Källa? Låter som massa flumsnack. Emellertid har jag hört att zigenare skulle ha undansnillat hemlösa byrackor och ätit dom levande. Detta skulle ha förekommit på 80-talet.
Citera
2018-04-01, 19:03
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Att zigenare slaktar djur i badkaret.
Det gör muslimerna också
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback