Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-06-27, 19:13
  #25
Medlem
cutesnowblocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Många inom vänstern, speciellt Vänsterpartiet, stödjer EU.
"Vänsterpartiet är motståndare till EU och arbetade på nej-sidan inför folkomröstningen 1994. Vi respekterar resultatet i folkomröstningen, men har inte skäl att ändra vår principiella ståndpunkt"

https://www.vansterpartiet.se/fordju...eu-fordjupning
Citera
2016-06-27, 22:35
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du borde ge upp vänstern.

Vänstern blev inte skrämd, utan det är så här vänstern är. Vänstern offrar land och rike åt makten bara för att slå ner på alla dessa dödsknarkarnazister som har sagt neger.

Säger det åter igen. Vänstern är på EU'S sida.
Om vi tar vänsterpartiet så är de EU kritiska. Visst dom driver inte längre att Sverige ska
gå ut ur EU. Mest troligt för att de vet om att Nej sidan skulle förlora en folkomröstning
__________________
Senast redigerad av mangne 2016-06-27 kl. 22:41.
Citera
2016-06-27, 23:47
  #27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutesnowblock
"Vänsterpartiet är motståndare till EU och arbetade på nej-sidan inför folkomröstningen 1994. Vi respekterar resultatet i folkomröstningen, men har inte skäl att ändra vår principiella ståndpunkt"

https://www.vansterpartiet.se/fordju...eu-fordjupning

http://www.friatider.se/efter-brexit...vara-kvar-i-eu
Citera
2016-06-27, 23:49
  #28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Om vi tar vänsterpartiet så är de EU kritiska. Visst dom driver inte längre att Sverige ska
gå ut ur EU. Mest troligt för att de vet om att Nej sidan skulle förlora en folkomröstning

Så jävla dum och naiv. Vänsterpartiet har väljare som ser positivt på EU. Det spelar ingen roll om nej-sidan skulle förlora idag. Vänsterpartiet försöker inte ens.

Sluta vara naiv nu.
Citera
2016-06-28, 01:13
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så jävla dum och naiv. Vänsterpartiet har väljare som ser positivt på EU. Det spelar ingen roll om nej-sidan skulle förlora idag. Vänsterpartiet försöker inte ens.

Sluta vara naiv nu.
Nä V har många företrädare som är helt emot EU. Men kanske luften går ur att kampanja
om utträde ur EU när svenska folket vill ha EU. Ja det görs opinionsundersökningar hela
tiden. Och jag tror med största sannolikhet att majoritet av vänsterns väljare är
emot EU. Så jag tycker V borde ändra sig och inte bara vilja omförhandla EU utan
att också driva på om folkomröstning
__________________
Senast redigerad av mangne 2016-06-28 kl. 01:26.
Citera
2016-06-28, 02:12
  #30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Nä V har många företrädare som är helt emot EU. Men kanske luften går ur att kampanja
om utträde ur EU när svenska folket vill ha EU. Ja det görs opinionsundersökningar hela
tiden. Och jag tror med största sannolikhet att majoritet av vänsterns väljare är
emot EU. Så jag tycker V borde ändra sig och inte bara vilja omförhandla EU utan
att också driva på om folkomröstning

Du kommer inte se någon drivande kraft från V om en folkomröstning. Jag har haft rätt många gånger angående vänsterns lojalitet emot folket och jag har rätt igen.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback