Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-23, 14:05
  #1
Medlem
VINTAGEFRAMESs avatar
Rain international är ett företag som säger att deras produkt är bättre än kyäni och utvecklat från en medicin som hjälpte cancer sjuka barn. Sprider sif just nu fort i Uppsala. Deras produkt ser lovande ut! Vad tros?
Någon som sitter på info om detta MLM verksamhet?

Rain Sweden På Fejjan
Citera
2016-06-23, 17:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VINTAGEFRAMES
Rain international är ett företag som säger att deras produkt är bättre än kyäni och utvecklat från en medicin som hjälpte cancer sjuka barn. Sprider sif just nu fort i Uppsala. Deras produkt ser lovande ut! Vad tros?
Någon som sitter på info om detta MLM verksamhet?

Rain Sweden På Fejjan

Coolt , Kyäni blev nedragen i skiten...

Då återupptäcker man ett gammalt MLM bedrägeri från 2009...

http://behindmlm.com/companies/rain-...in-seed-drink/
Citera
2016-07-13, 00:16
  #3
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VINTAGEFRAMES
Rain international är ett företag som säger att deras produkt är bättre än kyäni och utvecklat från en medicin som hjälpte cancer sjuka barn. Sprider sif just nu fort i Uppsala. Deras produkt ser lovande ut! Vad tros?
Någon som sitter på info om detta MLM verksamhet?

Rain Sweden På Fejjan

Det är inte produkten du ska oroa dig för, titta på strukturen i företaget, kompensationsplanen, om marknaden redan är mättad och insats kontra uttag (all bensin till och från möten, inköp av produkter, bjudkaffe till nya "entreprenörer", utbildningsmaterial osv).
När du är beredd att diskutera detta så återkom gärna.
Citera
2016-07-27, 16:20
  #4
Medlem
Marodants avatar
Många av mina kompisar har börjat med detta, någon som vet något mer? Är det bara skit de säljer eller har de forskning om det?
Citera
2016-07-27, 16:25
  #5
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marodant
Många av mina kompisar har börjat med detta, någon som vet något mer? Är det bara skit de säljer eller har de forskning om det?


Det är ren skit. Bra produkter behöver inte säljas med dessa metoder.
Citera
2016-07-28, 11:03
  #6
Medlem
Marodants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Det är ren skit. Bra produkter behöver inte säljas med dessa metoder.

Precis vad jag tror, undrar om det finns belägg för att det är skit? Svårt att argumentera emot när mina polare säger att det fungerar... Själv tror jag de bara mumlar eller så är det placebo.
Citera
2016-07-28, 11:06
  #7
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marodant
Precis vad jag tror, undrar om det finns belägg för att det är skit? Svårt att argumentera emot när mina polare säger att det fungerar... Själv tror jag de bara mumlar eller så är det placebo.

Det är inte ens placebo det är skit annars hade upptäckeren badat i pengar redan och inte behövt använda sig av fotsoldater.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback