Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 22:55
  #37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockabom
admin tror väl att Google är en robot

Även om själva tekniken är automatiserad så finns det ju människor som styr och bestämmer. Alla sökmotorer har ju naturligtvis en anledning att sätta Flashback.org under en särskilld kategori där det stämplas som en form av spam-forum, där väldigt specifika regler och undantag råder
Google blockerar sökresultat oavsett om det har med flashback att göra eller inte, har för mig det är eu regler om personliga uppgifter.
Citera
2017-02-17, 22:03
  #38
Avstängd
bomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Google blockerar sökresultat oavsett om det har med flashback att göra eller inte, har för mig det är eu regler om personliga uppgifter.

Så ligger det säkert till, att Google även blockerar andra webbsidor än Flashback. Det jag vill få fram är att administratörerna här på webbsidan har arbetat fram ett regelverk som resultera i att i stort sett alla som inte spammar (bidrar till forumet), på ett eller annat sätt åker ut.

admin har förklarat det så för mig att de som tar för mycket plats, plockas bort för att ge plats åt de som skriver saker som intresserar fler. "Det är en avvägning till favör för den stora massan" admin har alltså någon jävla nojja om att hen driver en "seriös" site. Men alla som är insatta vet att, ungefär som med SD, det är ett politiskt parti sprunget ur vit makt-rörelsen, som gör allt för att försöka tvätta sin buk ock komma in i finrummen. Samma med Flashback, det var från början ett forum för oliktänkande, men är numera ett inträngt community där admins och moderator pillar i inlägg och rubriker för att påskina någon sorts seriösitet.

Det där fattar inte Googles robot (spindlarna), men människorna som gör fininställningarna, programmerar robotarna till att försöka ge en ärlig bild utav Flashback, vilket är en form av spam-forum.

Jag säger inte att det är så, men det skulle kunna vara så att vissa folk är så trötta på att få upp sökresultat på Google från Flashback, och till nittio procent är det samma gamla vanliga stulna (lite pillad på) rubrik och efterföljande (likasinnade) följer upp med ett "Lite citat" osv?

Men vem vet, Google leder just nu med 1-0, men det knackas nog vBulletin i Flashbackgrottan, så kanske blir det ett slut på att administrationen måste gömma undan mer och mer av forumet, och utjämnar till 1-1?
Citera
2017-03-07, 18:48
  #39
Medlem
Ja det har blivit en del trådar som fastnat i nätet. Många har ialla fall väckt mitt intresse.
Citera
2017-03-08, 17:27
  #40
Medlem
.Chloes avatar
Fast fungerar verkligen denna funktion som det är tänkt? Exempel:

https://www.google.se/search?q=%22ht...Ft1699089p3%22 (finns att se på https://www.flashback.org/googleblock.php

Så jag undrar hur det fungerar, tydligen kan jag ju se tråden+sidan på Google.se.
Citera
2017-03-08, 17:40
  #41
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Fast fungerar verkligen denna funktion som det är tänkt?

Misstänker att funktionen använder googles API för att hämta sökresultatet för sidan, och om dess scoring gör att sidan hamnar på säg sida 4 i EU men sida 3 på google.com, så tror funktionen att sidan är blockerad eftersom den inte hittar länken på sida 3.

Alternativt så kan det ju vara så att googleblock.php inte tar hänsyn till att sidor kan avblockeras, vilken en stor mängd sidor borde ha gjort när man införde att signaturer inte längre syns för gäster.
Citera
2017-04-17, 17:55
  #42
Avstängd
Gonzo-fistings avatar
Varför är det så viktigt att följa Google?
Trådarna finns kvar och vad är det man inte får diskutera p.g.a. detta?

Det vore bättre att angripa den interna censuren på Flashback forum.

Edit
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Fast fungerar verkligen denna funktion som det är tänkt? Exempel:

https://www.google.se/search?q=%22ht...Ft1699089p3%22 (finns att se på https://www.flashback.org/googleblock.php

Så jag undrar hur det fungerar, tydligen kan jag ju se tråden+sidan på Google.se.
Du menar antagligen om det fungerar hur "Google" tänkt, men: Ett enkelt och kort svar är att det går enkelt att hitta borttagna, d.v.s. censurerade, trådar via Google, tråkigt men sant... Vilket var det du skrev...
__________________
Senast redigerad av Gonzo-fisting 2017-04-17 kl. 18:04.
Citera
2017-05-23, 22:47
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Men samtidigt, ska kriminella och annat slödder kunna gömma sig?
Det är fullt rimligt att före detta kriminella ska kunna starta ett nytt liv utan att kreti och pleti ska ha sekundsnabb tillgång till din historia.
Citera
2019-06-09, 15:39
  #44
Medlem
08-55331000s avatar
Mycket intressant och viktig funktion
Men hur fungerar den och hur uppdateras resultaten?

Söker på "Löpning i skog, gps tid" och flashback kommer upp som första resultat i både .se och .com varianterna av Google. Det förefaller inte finnas någon fungerande blockering. Vilket påstås

Om funktionen fungerar är det bra, om inte så är det ju lite av rödluvan över det hela. Admin har fått flera frågor ser jag men verkar ha ignorerat vad som tillför forumet värde, skribenternas texter och moderationens verkan. Ville admin bara göra reklam för sig själv med denna tråd? och DAMP/ADDe iväg utan rimlig uppföljning?
Citera
2019-06-09, 19:18
  #45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
Mycket intressant och viktig funktion
Men hur fungerar den och hur uppdateras resultaten?

Söker på "Löpning i skog, gps tid" och flashback kommer upp som första resultat i både .se och .com varianterna av Google. Det förefaller inte finnas någon fungerande blockering. Vilket påstås

Om funktionen fungerar är det bra, om inte så är det ju lite av rödluvan över det hela. Admin har fått flera frågor ser jag men verkar ha ignorerat vad som tillför forumet värde, skribenternas texter och moderationens verkan. Ville admin bara göra reklam för sig själv med denna tråd? och DAMP/ADDe iväg utan rimlig uppföljning?

Det är ju bara vissa trådar av känslig natur som blockeras. Du kan se vilka här:

https://www.flashback.org/googleblock.php

Löpning hör ju definitivt inte till något känsligt ämne.
Citera
2019-06-09, 19:25
  #46
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
Mycket intressant och viktig funktion
Men hur fungerar den och hur uppdateras resultaten?

Söker på "Löpning i skog, gps tid" och flashback kommer upp som första resultat i både .se och .com varianterna av Google. Det förefaller inte finnas någon fungerande blockering. Vilket påstås

Om funktionen fungerar är det bra, om inte så är det ju lite av rödluvan över det hela. Admin har fått flera frågor ser jag men verkar ha ignorerat vad som tillför forumet värde, skribenternas texter och moderationens verkan. Ville admin bara göra reklam för sig själv med denna tråd? och DAMP/ADDe iväg utan rimlig uppföljning?

Det verkar mysko nog som att du tror att Googles blockeringar är något som forumet styr över eller arbetar efter. Helskumt. Admin informerade med denna tråd bara det faktum att Google nu blockerar vissa trådar. Inget mer, inget mindre.
Citera
2019-06-09, 19:44
  #47
Medlem
08-55331000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det verkar mysko nog som att du tror att Googles blockeringar är något som forumet
Nej jag tror inget annat och har bara testat admins påstående om blockering!
Testa själv !

Varför inte svara på frågorna som väcks i stället för att komma med obekräftade påståenden?
__________________
Senast redigerad av 08-55331000 2019-06-09 kl. 19:53.
Citera
2019-06-09, 19:51
  #48
Medlem
08-55331000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju bara vissa trådar av känslig natur som blockeras. Du kan se vilka här:

https://www.flashback.org/googleblock.php

Löpning hör ju definitivt inte till något känsligt ämne.
Ja, om du nu skulle Googla på några av de trådar som påståtts vara blockerade så hittar du väl dem
-Jag sökte på några och såg dem med en gång, med andra ord föreligger ingen blockering.

Admin vet väl hur en tråd som är blockerad ser ut i Google?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback