Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-27, 00:44
  #361
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hur ska du få polisen att skjuta ihjäl dig utan att avlossa skott? Genom att vara riktigt otrevlig eller kanske hytta med näven?

Du missförstår mig suicide by cops är att man agerar så polisen är tvungen att skjuta ihjäl en men dom vill ju inte ta med massa andra om dom inte är psykotiska..ville han ta sitt liv hade han redan en pistol. Vill han bli dödad av snuten kan han skjuta mot marken. Lutar ju att han ville knäppavså många som möjligt. Då är det inte suicide by cops direkt
__________________
Senast redigerad av Ghurp 2016-06-27 kl. 00:46.
Citera
2016-06-27, 18:34
  #362
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
Du missförstår mig suicide by cops är att man agerar så polisen är tvungen att skjuta ihjäl en men dom vill ju inte ta med massa andra om dom inte är psykotiska..ville han ta sitt liv hade han redan en pistol. Vill han bli dödad av snuten kan han skjuta mot marken. Lutar ju att han ville knäppavså många som möjligt. Då är det inte suicide by cops direkt

På bilden innan i tråden ser man hur han håller ut pistolen mot bilen så den ska synas, hade han velat hota någon hade han gjort det men istället flashar han runt med en pistol. Känns som de är för att polisen ska tillkallas.
Varför skjuta mot marken om han ändå vet att han kommer dö?Känna ju mer logiskt att skjuta mot polisen så dem försöker skjuta "dödande skott".
Snubben ville väl hellre bli ihågkommen som den som dog av poliser än sköt sig själv..
Citera
2016-06-27, 18:59
  #363
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnisss
På bilden innan i tråden ser man hur han håller ut pistolen mot bilen så den ska synas, hade han velat hota någon hade han gjort det men istället flashar han runt med en pistol. Känns som de är för att polisen ska tillkallas.
Varför skjuta mot marken om han ändå vet att han kommer dö?Känna ju mer logiskt att skjuta mot polisen så dem försöker skjuta "dödande skott".
Snubben ville väl hellre bli ihågkommen som den som dog av poliser än sköt sig själv..

Men tycker du det är verkligen är självmord då? Jag personligen tror han ville knäppa folk och säkerligen påverkad eller pyskokotiskt instabill då brukar man inte bry sig om sitt liv. Hade mer rubricerad det som grov mordförsök mot tjänstenman(en term jag hittar på hahq); än självmord. För vill han så gärna dö hade han knäpptbsig själc. Han gick postal. Men det är bara en theori ni skrattar om när halva tråden handlat om han är zigenare. Ras fixerade idjitsm ni tänker inte fullt ut på situationen hur den triggades. Jah vill jätte gärna veta mer om han. För drt är knaptt någon information
Citera
2016-06-27, 19:43
  #364
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
Men tycker du det är verkligen är självmord då? Jag personligen tror han ville knäppa folk och säkerligen påverkad eller pyskokotiskt instabill då brukar man inte bry sig om sitt liv. Hade mer rubricerad det som grov mordförsök mot tjänstenman(en term jag hittar på hahq); än självmord. För vill han så gärna dö hade han knäpptbsig själc. Han gick postal. Men det är bara en theori ni skrattar om när halva tråden handlat om han är zigenare. Ras fixerade idjitsm ni tänker inte fullt ut på situationen hur den triggades. Jah vill jätte gärna veta mer om han. För drt är knaptt någon information

Ja för han visste att han skulle mista sitt liv, man behöver inte trycka av själv för den benämningen. Jag tänker att, ville han knäppa någon skulle han knäppt någon. Ville han knäppa poliser så finns det 100 tillvägagångssätt som från mitt perspektiv verkar enklare. Vad jag tror så hade han inte tillräckligt med bollar för att skjuta sig själv, därför valde han detta öde.

Personligen hoppas jag inte han får en rad till i tidningarna. Ett vansinnesdåd på öppen gata mitt på dagen av en missbrukare, tur att det endast var gärningsmannen som vart skjuten.
Citera
2016-06-27, 19:50
  #365
Medlem
Ghurps avatar
Jag är själv trött på våldet i Sverige men det här är ett ärrende med massa frågor som behöver svar. Nu har det gått ett tag så han lär inte hammna i Pk mediaialf
Citera
2016-06-28, 13:10
  #366
Medlem
Har pratat med en bekant i "Bagis" .Den mannen som blev skuten ska ha varit en prästson som har bott med sina föräldrar på Byälvsvägen, var någonstans talar jag ej om, till för c:a 4-6 år sedan enligt min källa.
Citera
2016-06-28, 16:07
  #367
Medlem
Ursprungligen postat av familjegruppen

Polisen hade skjutit flera skott mot mannens bil , och när mannen lyfter upp sina händer och börjar gå mot polisen så skjuter en av poliserna honom i huvudet. Lär man inte i polis skolan att man kan skjuta i ben eller buken. Ser denna polisman dåligt då är det nog på tiden att skaffa glasögon. Det är nog även på sin plats att även studera människa kroppen. Huvudet sitter högst sedan allt annat. Anatomin kan inte vara så svår , ben först , sedan buken och till sist skjuter man i ben. Denna man hade varken rånat eller gjort ngt annat olagligt utan att haft en leksaks pistol i handen detta var hans brott. Detta räckte för den skjutgalna polismannen som tyckte att han hade rätt att ta någon annans liv.
Det finns ett litet barn till offret som älskar sin pappa , vem ska trösta honom nu !! Fy skam för denna polismannen han ska nog inte arbeta mer inom polisen det måste vara ngt helt galet med POLISEN !! Vi är flera familjer som känner mannen som blev skjuten och är förbannade för hans skull. Så jävla onödigt !!! En kula i benet hade räckt eller var detta för simpelt för denna polismannen kan man undra ???FY FAN DU GALNE POLISMANNEN SOM SKÖT DU BORDE GÖMMA DIG NÅGONSTANS OCH INTE JOBBA INOM POLISEN OCH SKJUTA !!!
Det brinner vackra ljus i Bagarmossen och blommorna vissnar aldrig. Vila i fred.
Citera
2016-06-28, 16:10
  #368
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av familjegruppen
Ursprungligen postat av familjegruppen

Polisen hade skjutit flera skott mot mannens bil , och när mannen lyfter upp sina händer och börjar gå mot polisen så skjuter en av poliserna honom i huvudet. Lär man inte i polis skolan att man kan skjuta i ben eller buken. Ser denna polisman dåligt då är det nog på tiden att skaffa glasögon. Det är nog även på sin plats att även studera människa kroppen. Huvudet sitter högst sedan allt annat. Anatomin kan inte vara så svår , ben först , sedan buken och till sist skjuter man i ben. Denna man hade varken rånat eller gjort ngt annat olagligt utan att haft en leksaks pistol i handen detta var hans brott. Detta räckte för den skjutgalna polismannen som tyckte att han hade rätt att ta någon annans liv.
Det finns ett litet barn till offret som älskar sin pappa , vem ska trösta honom nu !! Fy skam för denna polismannen han ska nog inte arbeta mer inom polisen det måste vara ngt helt galet med POLISEN !! Vi är flera familjer som känner mannen som blev skjuten och är förbannade för hans skull. Så jävla onödigt !!! En kula i benet hade räckt eller var detta för simpelt för denna polismannen kan man undra ???FY FAN DU GALNE POLISMANNEN SOM SKÖT DU BORDE GÖMMA DIG NÅGONSTANS OCH INTE JOBBA INOM POLISEN OCH SKJUTA !!!
Det brinner vackra ljus i Bagarmossen och blommorna vissnar aldrig. Vila i fred.
Leksakspistol?
Och kulhålen i polisbilens framruta kommer varifrån?
Citera
2016-06-28, 16:13
  #369
Medlem
Ursprungligen postat av familjegruppen

Vi är många familjer som känner den svenska/finska småbarnspappan. Han har mått dåligt sista 3 månader och vad som orsakade att han hade tagit med sig " leksaks pistolen" soft airgun och skulle vifta med detta vet vi inte. Han är energiskt , rolig och alltid hjälpsam och kommer överens med alla. Mannen har ett stort hjärta han tycker att alla människor ska ha samma värde och har varit noga med detta i alla sammanhang. Alla människor ska få må dåligt någon gång i livet men då måste det finnas skyddsnät i samhället som kan ta emot den människan så att man inte faller. Något hände med denna skyddsnät från POLISENS håll när en polisman kallt sköt ett enda skott mot honom och sköt mot huvudet och han dog på en gång. Nu pågår projekt "SKYDDA POLISEN" Har denna polisman barn ? Vem tröstar mannens barn när han ropar på pappa !!!
Vem står nästa gång på tur? POLISEN SKYDDAR ALLTID SINA EGNA- LÅT DENNA POLISMAN STÅ TILLSVARS GÖR DET SOM ÄR RÄTT FÖR EN GÅNGS SKULLE INOM POLISEN !!!!!!!
Citera
2016-06-28, 16:22
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-notniceguy
Har pratat med en bekant i "Bagis" .Den mannen som blev skuten ska ha varit en prästson som har bott med sina föräldrar på Byälvsvägen, var någonstans talar jag ej om, till för c:a 4-6 år sedan enligt min källa.
Styvpappan är präst, det stämmer
Citera
2016-06-28, 17:01
  #371
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av familjegruppen
Något hände med denna skyddsnät från POLISENS håll när en polisman kallt sköt ett enda skott mot honom och sköt mot huvudet och han dog på en gång.

Varför var inte han andras skyddsnät då?

Citat:
Men gör du vad ont är, då må du frukta; ty överheten bär icke svärdet förgäves, utan är en Guds tjänare, en hämnare, till att utföra vredesdomen över den som gör vad ont är. (Romarbrevet 13:4)

Det är inte de som gör ont som det är mest synd om. Även om de tycker det själva och skamlöst tror att det ursäktar att göra andra illa.
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2016-06-28 kl. 17:07.
Citera
2016-06-28, 17:30
  #372
Medlem
Ghurps avatar
Min första fråga inna jag går vidare. Skotthålen. Polises bil eller killes bil eller båda?

/tilägg

Citat:
Ursprungligen postat av Ninnisss
På bilden innan i tråden ser man hur han håller ut pistolen mot bilen
kommer du ihåg vilken sida här i trådem gått igenom men tråden är så stor att jag hittar inte den
__________________
Senast redigerad av Ghurp 2016-06-28 kl. 17:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback