Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-22, 16:38
  #1
Medlem
Slutspelet närmar sig!

Vad tror ni?
Citera
2016-07-09, 22:13
  #2
Medlem
uffeoboys avatar
Crusaders lekte hem det igen.
Citera
2016-07-11, 13:47
  #3
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
...det handlar mest om att Crusaders har bredd i ungdomsleden. De har många spelare som byggs upp från grunden i egna leden. Sen kryddar med bra val på import/veteraner.

Sen har de en bra förankring lokalt. I Karlstad finns i princip bara FBK som riktigt elitlag. Så fler och fler tycker att CC syns och hörs bra. Det är väl ca 1000 betalande per match. Det är väl i princip bara FBK och BolticGöta som slår de siffrorna. Och det växer...

***
Sen är det patetiskt att man ska ha finalen i Stockholm som något jävla superbowl. Patetiskt och bedrövligt korkat. Inget av lagen var från Stockholm...så vafan har man den där. Högst rankade laget ska ha hemmamatch.

Hade det varit i Karlstad hade det med stor sannolikhet kunnat vara 2000-3000 pers och en publikfest. 1.800 på Stockholms Stadion är ju bara patetiskt.

Gör om, gör rätt...
Citera
2017-07-30, 17:13
  #4
Medlem
För Örebro slutade säsongen med att en spelare påstås ha hotat domaren. Det var han naturligtvis oskyldig till. Men till saken hör att denne spelare indirekt hotat undertecknad här inne på forumet för några år sedan. Han ifrågasatte trovärdigheten hos undertecknad, bara för att denne kritiserat föreningen. Så jag tror säkert denne spelare är kapabel till att hota en domare. Bevisar endast att föreningen innehåller småkriminella as...

Patetiskt...
Citera
2017-08-05, 17:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
För Örebro slutade säsongen med att en spelare påstås ha hotat domaren. Det var han naturligtvis oskyldig till. Men till saken hör att denne spelare indirekt hotat undertecknad här inne på forumet för några år sedan. Han ifrågasatte trovärdigheten hos undertecknad, bara för att denne kritiserat föreningen. Så jag tror säkert denne spelare är kapabel till att hota en domare. Bevisar endast att föreningen innehåller småkriminella as...

Patetiskt...

Haha. Vad sjukt. Har du några källor till detta? Inte för att jag är förvånad eller inte tror dig, men skulle vara kul och läsa om det någon annanstans också.

Har inte varit så aktiv involverad i amerikansk fotboll i Sverige de senaste åren. Tycker det är rätt trist överlag. Carlstad dominerar år ut och år in och jag tycker sporten i Sverige är rätt dåligt utvecklad. Visst finns de talanger här och där. Arlanda och STU har ju haft ganska många unga spelare med i landslaget samt på andra sidan atlanten om man tittar till lagen omkring Sthlm. Men sporten attraherar väldigt många idioter också tyvärr. Nja, om jag skulle tvingas kolla en match här i Sverige skulle jag nog välja U19 istället.

Sen är det ju givetvis svårt att jämföra med College och NCAA haha men är man kär i det så är Superserien en trist melodi som inte slår sig in på topplistan. Trots några duktiga importer och skickliga spelare här och där.

Carlstad kommer förlora snart. Det är jag säker på. Men det kommer knappast ske mot Örebro. Inte Uppsala heller. Om jag ska tippa så tror jag Stockholm ser vassast ut att konkurrera nästa säsong. Om man får behålla sitt offense med Hermodsson, Sander och RB duon i Råland och Jemide. Men defense måste bli bättre. Främst på DB sidan. Då tror jag man definitivt har en chans. Denna säsong var lite av Sthlms back to glory. Och det gick ju hyffsat andra halvan av sässen
Citera
2017-08-13, 14:57
  #6
Medlem
STU verkar styra kosan vidare mot semifinal pretty easy.... 28-0 mot Ekeby redan i 1a halvan.
Citera
2017-08-17, 10:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
För Örebro slutade säsongen med att en spelare påstås ha hotat domaren. Det var han naturligtvis oskyldig till. Men till saken hör att denne spelare indirekt hotat undertecknad här inne på forumet för några år sedan. Han ifrågasatte trovärdigheten hos undertecknad, bara för att denne kritiserat föreningen. Så jag tror säkert denne spelare är kapabel till att hota en domare. Bevisar endast att föreningen innehåller småkriminella as...

Patetiskt...

Jag har NA Plus konto och har läst allt om detta samt pratat med spelare i Örebro då jag har vänner där som spelar. Och det var inget hot mot domarna utan med ilska över missade domslut. Bland annat 2st hjälmtacklingar som missades, en av dom blev flagga på tillslut efter mycket påtryck av Örebro på domarna. Tillomed en person som sitter i disciplinsnämnden skrev efter matchen på twitter att båda tacklingarna skulle varit utvisning.

Så jag vet inte vad du menar med "hota domarna" samt vill jag veta vad du menar med att föreningen innehåller småkriminella as
Citera
2017-08-19, 00:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillyPimp
Jag har NA Plus konto och har läst allt om detta samt pratat med spelare i Örebro då jag har vänner där som spelar. Och det var inget hot mot domarna utan med ilska över missade domslut. Bland annat 2st hjälmtacklingar som missades, en av dom blev flagga på tillslut efter mycket påtryck av Örebro på domarna. Tillomed en person som sitter i disciplinsnämnden skrev efter matchen på twitter att båda tacklingarna skulle varit utvisning.

Så jag vet inte vad du menar med "hota domarna" samt vill jag veta vad du menar med att föreningen innehåller småkriminella as

Jag skulle kunna skriva en uppsats om det. Du skall få svar inom kort.
Citera
2017-08-23, 12:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Jag skulle kunna skriva en uppsats om det. Du skall få svar inom kort.

Upp med allt du har!
Citera
2017-08-25, 16:48
  #10
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Haha. Vad sjukt. Har du några källor till detta? Inte för att jag är förvånad eller inte tror dig, men skulle vara kul och läsa om det någon annanstans också.

Har inte varit så aktiv involverad i amerikansk fotboll i Sverige de senaste åren. Tycker det är rätt trist överlag. Carlstad dominerar år ut och år in och jag tycker sporten i Sverige är rätt dåligt utvecklad. Visst finns de talanger här och där. Arlanda och STU har ju haft ganska många unga spelare med i landslaget samt på andra sidan atlanten om man tittar till lagen omkring Sthlm. Men sporten attraherar väldigt många idioter också tyvärr. Nja, om jag skulle tvingas kolla en match här i Sverige skulle jag nog välja U19 istället.

Sen är det ju givetvis svårt att jämföra med College och NCAA haha men är man kär i det så är Superserien en trist melodi som inte slår sig in på topplistan. Trots några duktiga importer och skickliga spelare här och där.

Carlstad kommer förlora snart. Det är jag säker på. Men det kommer knappast ske mot Örebro. Inte Uppsala heller. Om jag ska tippa så tror jag Stockholm ser vassast ut att konkurrera nästa säsong. Om man får behålla sitt offense med Hermodsson, Sander och RB duon i Råland och Jemide. Men defense måste bli bättre. Främst på DB sidan. Då tror jag man definitivt har en chans. Denna säsong var lite av Sthlms back to glory. Och det gick ju hyffsat andra halvan av sässen

Tycker du nedvärderar Superserien lite väl hårt.
Jag har varit bosatt ett antal år i USA och hade då ett college som spelar NCAA D3 inte så långt ifrån mig. Så under ett antal år var jag på samtliga deras hemmamatcher. Detta var ett lag som låg i toppen av sin division. Gick vidare till slutspel (tror det var 2011 och 2012).
Förra året befann jag mig i Karlstad när det var match där. Jag och en kompis som också gillar amerikansk fotboll gick till matchen. Vi trodde att sanningen var som du beskriver den ovan. Att lagen i USA skulle krossa svenskarna. Men Karlstad hade slagit D3 laget där jag bodde. Bättre fysik och bättre disciplin i utförandet.
Det som hade talat för amerikanska laget är att de hade ett par ruskigt snabba spelare. Men det hade Karlstad också. Tekniskt sett är förmodligen jänkarna bättre men då är de ju oftast skolade sen 7-8 års åldern.

Var senare under fjolåret och kollade på Stockholm också. Tror det var Örebro de mötte. Båda de lagen var avsevärt sämre än Karlstad. Framförallt Stockholm var riktigt usla så kul att höra att de blivit bättre. Får bli ett besök nästa år och titta på dom igen.
Citera
2017-08-25, 19:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
Tycker du nedvärderar Superserien lite väl hårt.
Jag har varit bosatt ett antal år i USA och hade då ett college som spelar NCAA D3 inte så långt ifrån mig. Så under ett antal år var jag på samtliga deras hemmamatcher. Detta var ett lag som låg i toppen av sin division. Gick vidare till slutspel (tror det var 2011 och 2012).
Förra året befann jag mig i Karlstad när det var match där. Jag och en kompis som också gillar amerikansk fotboll gick till matchen. Vi trodde att sanningen var som du beskriver den ovan. Att lagen i USA skulle krossa svenskarna. Men Karlstad hade slagit D3 laget där jag bodde. Bättre fysik och bättre disciplin i utförandet.
Det som hade talat för amerikanska laget är att de hade ett par ruskigt snabba spelare. Men det hade Karlstad också. Tekniskt sett är förmodligen jänkarna bättre men då är de ju oftast skolade sen 7-8 års åldern.

Var senare under fjolåret och kollade på Stockholm också. Tror det var Örebro de mötte. Båda de lagen var avsevärt sämre än Karlstad. Framförallt Stockholm var riktigt usla så kul att höra att de blivit bättre. Får bli ett besök nästa år och titta på dom igen.

Fast nu pratar du ju faktiskt om Carlstad och som jag skrev så har de dominerat ligan år ut och år in. De har varit på en helt annan nivå än alla andra lag i serien och majoriteten av Carlstads matcher har varit a walk in the park.... över vid 1a snapen.... Tänk dig fotbollsallsvenskan med bara Malmö FF och resterande lag håller div 2 klass..

Carlstad har även tävlat ganska mycket i Europa mot Europas bästa lag och om jag inte missminner mig så har Carlstad även blivit krönta till Europas bästa lag vid något år. Så att de slår en D3 skola (om än den bästa) förvånar mig inte så mycket då Carlstad befinner sig på en rätt bra nivå. Det bästa laget hade man dock några säsonger sen.

Sen, som du säger, är Örebro och Stockholm på flera nivåer under Carlstad. Stockholm 2017 är dock inte samma Sthlm som de föregående åren. Man har värvat friskt och Carlstads förre QB lirar bland annat i Stockholm nu. Jag tror de har störst chans till att slå Carlstad de nästkommande säsongerna om de behåller sitt Offense och fixar till Defense.

Superserien överlag är booooring. Carlstad Carlstad Carlstad... förhoppningsvis kan det tightas till om någon säsong. Jag gillar ändå drivet i Uppsala, Stockholm och Örebro. Det finns målsättningar där.
Citera
2017-10-16, 04:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Upp med allt du har!

Du kan få en förkortad version - Det är en grupp hillbillies med en sinnesslö/efterbliven/ arab i spetsen och sammanlagd IQ på 50. Dom har kvoterat in personer som egentligen inte skall vara där, dom skrämmer bort andra spelare och resultatet är att ingen vill vara kvar i klubben.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback