Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-21, 14:02
  #1
Medlem
MendelejevPSs avatar
Hej!

Vet inte i vilken tråd jag ska lägga detta men behöver hjälp med följande:

Har en gammal radio med en port där det står "phone" och där jag genom en 3,5 mm ljudkabel kan ansluta min telefon. När jag gör detta och spelar musik på min telefon hörs det dock ingenting och det verkar inte funka.

Har dessutom kollat om det är några inställningar på radion, vilket det inte verkar vara. Man kan i princip bara höja volymen, spela kasettband, välja mellan AM/FM samt ändra frekvens. Jag tycker alltså att det borde funka så fort jag pluggar in telefonen. Vad är problemet?
Citera
2016-06-26, 13:33
  #2
Medlem
KmWs avatar
Troligtvis att "phone" syftar på hörlurar och inte en telefon.
Citera
2016-06-26, 15:40
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelejevPS
Hej!

Vet inte i vilken tråd jag ska lägga detta men behöver hjälp med följande:

Har en gammal radio med en port där det står "phone" och där jag genom en 3,5 mm ljudkabel kan ansluta min telefon. När jag gör detta och spelar musik på min telefon hörs det dock ingenting och det verkar inte funka.

Har dessutom kollat om det är några inställningar på radion, vilket det inte verkar vara. Man kan i princip bara höja volymen, spela kasettband, välja mellan AM/FM samt ändra frekvens. Jag tycker alltså att det borde funka så fort jag pluggar in telefonen. Vad är problemet?

Phone(s) är som sagt ett hörlursuttag, inget annat. Du kan bara få ut signal från det, inte skicka in något.
Citera
2016-06-26, 17:31
  #4
Medlem
hazzos avatar
Vi provar övrig hemelektronik / Mod
Citera
2016-06-26, 17:34
  #5
Medlem
Använd FM-sändare (inbyggd i mobilen eller separat).
Citera
2016-06-27, 10:07
  #6
Medlem
GalFisks avatar
Har du ingång för kassettband, koppla telefonen dit istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback