Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-21, 09:46
  #1
Medlem
Windows 10.

Tangenten T slutade funka över natten och alt-koden 116 gick inte.

Provade återställa lösenord via telefonen men det gick fortfarande inte.

Provade att ta bort enheten och tänkte lägga till den igen men får bara alternativet att lägga till microsoft-enheter.

Ifall det spelar någon roll så är datorn Acer och telefonen Samsung (android).


Snälla hjälp. Är hemma sjuk från jobbet också funkar det inte att logga in på datorn.
Citera
2016-06-21, 10:00
  #2
Medlem
Det gick med skärmtangentbordet med mitt gamla lösenord. Skumt då jag återställt det?
Citera
2016-06-21, 10:13
  #3
Medlem
hur skrev du detta om inte från datorn?
Citera
2016-06-21, 17:22
  #4
Medlem
Köp nytt tangentbord? Eller var det något fel med mjukvaran som gjorde att T:et inte fungerade?
Citera
2016-06-22, 00:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nothot
hur skrev du detta om inte från datorn?

Telefonen. Hur jävla blåst är du på en skala?

Citat:
Ursprungligen postat av TusenOrmar
Köp nytt tangentbord? Eller var det något fel med mjukvaran som gjorde att T:et inte fungerade?

Kan man köpa tangentbord när de är så integrerade i chassit?
Citera
2016-06-22, 01:04
  #6
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDD15
Kan man köpa tangentbord när de är så integrerade i chassit?

Ett USB tgb borde ju fungera även på en bärbar, eller så byter du tgb som jag gjort ett par gånger på min HP i alla fall. Finns att beställa på e-bay tex.

Men lite lustigt att det bara är en tangent som pajjat, normalt sett om det kommit vatten eller nåt i burken så försvinner flera på en gång. Det är inte så att bara nåt hamnat under tangenten kanske...

Jag lyckas ju med sånt då jag käkar ofta medans jag sitter framför min dator.

Går att sprätta kalotten och sen fippla till det problemet, men det är inte alldeles lätt att få tillbaka knappen efteråt. Finns ofta YT videos för hur man ska göra, men det är lite knepigt i alla fall på vissa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback