Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-06-21, 09:41
Medlem
Denna trd kanske borde ligga i (FB) Egna projekt men jag personligen tycker det r viktigare att den ligger hr.

Mitt projekt handlar om att skapa en vldigt enkel sida dr du kan vlja rtal, t.ex. 2015, och d kommer det upp lite info rutor om personer som sttt ut ur mngden. Personer som p alla mjliga olika stt frrtt Sverige, smutskastat folket, hyllat Islam, politiker som gjort det ena och privatpersoner som gjort det andra. Journalister ska ju givetvis ocks med.

Vad tycker ni om det? Det hnder ju s mycket saker och det r ltt att man glmmer, hemsidan i frga ska ltt kunna frska upp ditt minne. T.ex. kan du vlja rtal, mnad eller ska fr att hitta dessa inforutor.

S frgan r helt enkelt: Vad tror ni om detta? Hemsidan + domnnamn kommer kosta 350kr om ret s det r inga problem att hlla den igng i flera r och stndigt fylla p med ny info.
Citera
2016-06-21, 10:05
Medlem
FreshMilks avatar
Lter bra, s glms inte landsfrrdarna bort.
Citera
2016-06-21, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshMilk
Lter bra, s glms inte landsfrrdarna bort.
Exakt! Jag har massa i tanke men jag vill frst kolla om detta r ngot som skulle uppskattas eller om det r helt meningslst. Det kostar ju som sagt inte s mycket och max en veckas arbete fr att ha uppe sidan och sen r det bara att kra igng.

Alla skjutningar och kanske bilbrnder hade ocks vart kul att lgga in s man snabbt och enkelt kan t.ex. f en verblick om hur otroligt mnga gnger det frekommer.
Senast redigerad av musikalen 2016-06-21 kl. 10:58.
Citera
2016-06-21, 15:52
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musikalen
Exakt! Jag har massa i tanke men jag vill frst kolla om detta r ngot som skulle uppskattas eller om det r helt meningslst. Det kostar ju som sagt inte s mycket och max en veckas arbete fr att ha uppe sidan och sen r det bara att kra igng.

Alla skjutningar och kanske bilbrnder hade ocks vart kul att lgga in s man snabbt och enkelt kan t.ex. f en verblick om hur otroligt mnga gnger det frekommer.

Det r intressant fr ven undertecknad har gtt i dessa tankar! Man skulle t.ex. kunna lista asylbaroner m.fl. p detta vis och sledes hlla reda p dessa individer.

Frgan r om det r lagligt att fra register p det viset? Ngot sger mig att det inte r det.
Citera
2016-06-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Det r intressant fr ven undertecknad har gtt i dessa tankar! Man skulle t.ex. kunna lista asylbaroner m.fl. p detta vis och sledes hlla reda p dessa individer.

Frgan r om det r lagligt att fra register p det viset? Ngot sger mig att det inte r det.
Jag har ocks tnkt p det sistnmnda. Jag ska se om jag kan f igng ett program som gr bacups varje natt och sparar bacupen p en annan server, just in case.

Hemsidan kommer dock inte hostas i Sverige, och drmed fr jag inte .se utan det blir .com.
Citera
2016-06-21, 19:54
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musikalen
Jag har ocks tnkt p det sistnmnda. Jag ska se om jag kan f igng ett program som gr bacups varje natt och sparar bacupen p en annan server, just in case.

Hemsidan kommer dock inte hostas i Sverige, och drmed fr jag inte .se utan det blir .com.

Gott s! Gissar att du dljer garfrhllandena ocks med ngon domntjnst?

Oavsett om eller hur ngon vettvilling kan komma att anvnda den framtida listan s skall dessa mnniskor leva i obehaget av att vara uthngda. Att bidraga till undergngen av Europa och Sverige fr ett par sketna kronor skall kosta ett par smnlsa ntter, minst.
Citera
2016-06-21, 20:51
Medlem
vonbrixens avatar
Mycket bra projekt! nskar dig lycka till och kanske vore Ryssland ett bra land att "hosta" sidan i? De lr ju inte ge ut ngot till vst i frsta taget..
Citera
2016-06-21, 21:32
Medlem
Yxmans avatar
Mycket intressant, d jag sjlv under flera r har funderat p ngot liknande.

Skulle du g frn teori till praktik, s erbjuder jag mina tjnster som medfrfattare. Jag hjlper grna till att utforma och fylla sidan.
Citera
2016-06-22, 00:29
Medlem
Vad kul att ni tycker projektet verkar intressant.

D kan jag gra er lite extra glada och bertta att jag r halvfrdig med sidan. Det r en mycket enkel hemsida dr man kan antingen ska p rtal eller med nyckelord. Det finns sm info rutor, notiser, och klickar man p dom s kan man lsa mera.

Hela sidan ska vara s enkel som mjligt. Mlet r att det ska g fort att lgga in nya notiser och hitta den information som man sker efter.

Nu kommer ju snart midsommar och d blir det att fira med familj och vnner s innan dess lr nog inte sidan vara klar. Men ngon gng nsta vecka s skulle jag nog vilja bjuda in ngra av er s ni fr ge kritik och frslag p hur man kan frbttra den.

Angende Ryssland som hosting, det str antingen mellan dom och ett annat land (det andra landet har jag erfarenhet utav innan). Helst hade jag valt PRQ men det kostar en del.
Citera
2016-06-22, 01:57
Medlem
Nurjenfs avatar
saken hr till den att alla mnniskor r lite schizofrena. letar man efter vad var och en har gjort och inte gjort, och d i negativ form s kommer man n sammansttningar som sllan gynnar det nationella.

man behver inte skta alla sina kort rtt, men fr att inte lsa in folk s mste man ge utrymmen att gunga p. Annars blir gungan styv och konfronterbar. Vi lever inte i en nationell vrld och den r drfr i underlge. Du blir inte matad av nationen, utan snarare av det globala kapitalet.

Men givetvis finns mnga som i individuellt syfte frskt gra och stadkomma det ena och det andra, men som kanske stannat p den sidan av gungan lite fr lnge. Och dom flesta som vaggat eller vaggar p den nationella skapar ofta den situationen. Man mste nog vara tydlig med det.

Vad sak har sin plats i sin tid. Nationella moraltanter ,ubermensch och bror duktig. undanbes.
Senast redigerad av Nurjenf 2016-06-22 kl. 02:04.
Citera
2016-06-22, 15:15
Medlem
Dorniers avatar
Ett strlande initiativ av dig musikalen.

Man efterfrgade i "integration och invandring" hr p flashback ven ett register p alla hotell och campingar som anvnts som flyktingfrlggningar, vore mycket bra om detta kunde finnas i din databas musikalen.
Citera
2016-06-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
saken hr till den att alla mnniskor r lite schizofrena. letar man efter vad var och en har gjort och inte gjort, och d i negativ form s kommer man n sammansttningar som sllan gynnar det nationella.

man behver inte skta alla sina kort rtt, men fr att inte lsa in folk s mste man ge utrymmen att gunga p. Annars blir gungan styv och konfronterbar. Vi lever inte i en nationell vrld och den r drfr i underlge. Du blir inte matad av nationen, utan snarare av det globala kapitalet.

Men givetvis finns mnga som i individuellt syfte frskt gra och stadkomma det ena och det andra, men som kanske stannat p den sidan av gungan lite fr lnge. Och dom flesta som vaggat eller vaggar p den nationella skapar ofta den situationen. Man mste nog vara tydlig med det.

Vad sak har sin plats i sin tid. Nationella moraltanter ,ubermensch och bror duktig. undanbes.
Mycket bra skrivet och jag fick mig en tankestllare. Jag hade inte alls ngra problem med att lagra privatpersoners idioti p sidan men nu efter att ha lst detta s kanske det r bst att inte alls ge sig p dom. Fr tnka lite p det, kanske ska stta upp ngra regler p sidan.
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Ett strlande initiativ av dig musikalen.

Man efterfrgade i "integration och invandring" hr p flashback ven ett register p alla hotell och campingar som anvnts som flyktingfrlggningar, vore mycket bra om detta kunde finnas i din databas musikalen.
Ja fr tusan det ska in! Medans jag arbetar p sidan s skulle du jtte grna f samla p dig lnkar till s mnga hotell/campingar du kan s ska jag lgga in dom under tiden jag arbetar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in