Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-24, 17:30
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackstalkern
Ja, det är tur att vi är alla olika! Det är fullt möjligt att bygga något liknande, om du är händig. Men jag kan nog direkt säga att du inte klarar av att bygga något som matchar varken ljudmässigt, storleksmässigt eller som matchar i byggkvalité för samma pengar eller under.

Visst att du betalar en del för märke och design, men innan du bashar över att dom "inte klarar av SUBbas" så kanske du ska provlyssna och faktiskt se till vad dom ska användas till? Annars kan vi lika gärna hävda att det är totalt värdelöst att lyssna på högtalare, en konsertbiljett kostar ju bara en tusenlapp.
Där har du fel. Det finns många gör det självare därute som har kunskap om vilka element som är värda att satsa på. Elektroniken är ju en annan sak, jag syftade bara till högtalarna. Det Netonnet skriver, att det är en subbas är falsk marknadsföring.

Jag vet att de inte klarar subbas för det är frekvenser under 60 hz. -20 dB kanske...
Citera
2016-06-24, 19:10
  #14
Medlem
Ganymedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Där har du fel. Det finns många gör det självare därute som har kunskap om vilka element som är värda att satsa på. Elektroniken är ju en annan sak, jag syftade bara till högtalarna. Det Netonnet skriver, att det är en subbas är falsk marknadsföring.

Jag vet att de inte klarar subbas för det är frekvenser under 60 hz. -20 dB kanske...

Men är det verkligen falsk marknadsföring per definition ?
Det kanske behövs en utveckling av det ursprungliga HiFi begreppet DIN 45500 som kom på 60-talet och som tillverkare fick förhålla sig till då för att få kalla en pryl för hifi. Hur är det idag egentligen ?
Som alltid - lyssna själv, Tycker man det låter bra så är det bra, subbas eller inte.
__________________
Senast redigerad av Ganymede 2016-06-24 kl. 19:13.
Citera
2016-06-25, 17:32
  #15
Medlem
Köp jbl
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback