Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-23, 09:49
  #205
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphia
Så att bli dömd för olovlig körning, tillgrepp av fortskaffningsmedel, stöld, brott mot strålskyddslagen, narkotikabrott, snatteri, narkotikabrott, skadegörelse, häleri, försök till stöld, skadegörelse, häleri, stöld, ofredande och vållande till kroppsskada är småsaker?

Detta är alltså ingen enstaka olyckshändelse eller ett missförstånd, utan hela 15 åtalspunkter.

Jag tror inte att merparten av den svenska befolkningen har ett sånt här belastningsregister om man inte rör sig i kriminella kretsar och har riktiga problem, som Fredrik. Men du envisas ju med att göra honom till ett offer som bara har råkat umgåtts med lite fel människor och det är minsann rättssystemet och alla andra som har gjort fel - inte Fredrik

FYI, varken jag, mina f.d, min sambo, någon i min familj eller släkt, ingen av mina vänner eller bekanta har råkat ut för ett par missöden som Fredrik har gjort

Men du får gärna berätta mer för du verkar ju umgås i samma kretsar som Fredrik där det verkar vara standard att bli dömd för "olyckshändelser" och "missöden"

Han har mycket otur den där Fredrik.

Nää, jag känner inte heller någon som har råkat ut för så många missförstånd.
Citera
2016-06-23, 10:25
  #206
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Självklart ska ingen kvinna (eller man) behöva åka på stryk i ett förhållande men när den ena parten som första aktivitet efter den påstådda misshandeln tar bilder på sig själv och lägger upp på Facebook anar jag ugglor i mossen. Det är inte normalt att göra så och ett tydligt tecken på att kvinnan söker uppmärksamhet på ett underligt sätt.

Det var min poäng.
Men vad är din teori om vad som hänt? Vilken sorts ugglor i mossen?
Har hon orsakat skadan själv för att få uppmärksamhet och Fredrik är oskyldig?

Eller tror du att Fredrik orsakat skadorna?
Citera
2016-06-23, 14:58
  #207
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Men vad är din teori om vad som hänt? Vilken sorts ugglor i mossen?
Har hon orsakat skadan själv för att få uppmärksamhet och Fredrik är oskyldig?

Eller tror du att Fredrik orsakat skadorna?
Jag tror det kan vara en kombination. Han verkar ju vara en ynklig jävel som tidigare gett sig på kvinnor. Men hon kanske delvis själv var orsak till en del av skadorna genom ett rejält fall på fyllan. Det nämndes även något om en mopedolycka som skulle ha skett några dagar tidigare.

Jäkligt svårt att tro på någon av dem riktigt men vi får väl se om det blir någon polisutredning.
Citera
2016-06-26, 15:19
  #208
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Jag tror det kan vara en kombination. Han verkar ju vara en ynklig jävel som tidigare gett sig på kvinnor. Men hon kanske delvis själv var orsak till en del av skadorna genom ett rejält fall på fyllan. Det nämndes även något om en mopedolycka som skulle ha skett några dagar tidigare.

Jäkligt svårt att tro på någon av dem riktigt men vi får väl se om det blir någon polisutredning.

Om man ramlar i duschen så ser jag inte att man får den typen av skador. Om du ramlar på brösten så kan det hända att du inte får något blåmärke alls eftersom det är mjukt. Inte som att slå näsan, ögonbrynet e dyl där det finns ben under. Och OM du får blåmärke på bröstet så bör det sitta där du slog i, på något utstickande ställe t ex eftersom brösten inte är en platt yta. Alternativt, om du ramlar på en vass kant så kunde det råka bli mellan brösten. Men att du skulle få hela brösten - på och mellan - täckta av en enorm blåmärkesyta, det ser jag inte som fysiskt möjligt.

Han har dessutom erkänt att han tillfogat henne skada men försökt att förminska det. Hade man inte sett bilder så kunde man kanske tro att det var en liten "olycka" pga av att han slet upp henne från sängen och hon stötte i sängkanten. Man kan då förstå att Fredrik inte gillar att bilderna publiceras eftersom de talar emot hans version.

Detta är en känd kvinnomisshandlare, vad är mest sannolikt? Han har misshandlat henne eller att hon har ramlat i duschen och haft en mopedolycka precis då. Hade hon inte varit ute i bikini samma dag? Har för mig att det nämnts i tråden men är osäker. I så fall är det uteslutet att skadan funnits innan kvällen. Gick hon ut med höghalsad tröja?

Om man tycker det är "normalt" eller inte att lägga bilder av misshandelsskador på Facebook spelar väl ingen roll för vad som har hänt tidigare. Om han har gjort det så har han ju gjort det - oavsett vad som händer sedan.

Det är vanligt att dölja skador av skam. Men hon kanske fick nog och tyckte att "nu ska folk få se vad du har gjort!". Är det så konstigt om hon vill att han ska få stå för vad han gjort? Antar att hon känner sig särskilt utsatt/ensam/desperat i utlandet. Då kan sociala medier bli substitut till att gå till en kompis/släkting och "gråta ut". Ett rop på hjälp liksom.

Om hon inte känner sig bekväm med att anmäla och få det dokumenterat i Turkiet så får hon på så vis en färsk dokumentation. Kanske kan användas som bevisning...
__________________
Senast redigerad av TigerKid 2016-06-26 kl. 15:22.
Citera
2016-06-26, 15:36
  #209
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Han har mycket otur den där Fredrik.

Nää, jag känner inte heller någon som har råkat ut för så många missförstånd.


Haha! 15 åtalspunkter. "Missförstånd"
Citera
2016-06-26, 15:38
  #210
Medlem
Schlaktarnns avatar
Möjligt att killens berättelse kan vara sann, men har man 15 åtalspunkter och (??en misshandelsdom mot henne sen tidigare??) väldigt svårt att komma undan från detta vare sig han ljuger eller talar sanning.

Hur skulle man själv reagera om sin flickvän helt plötsligt skulle gå iväg med några "gamla polare" och sedan komma hem sent på natten?
Oavsett vad hon gjort så är det inte rätt att göra henne illa fysiskt. Han skulle ha skött det snyggare
Citera
2016-06-26, 17:50
  #211
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Möjligt att killens berättelse kan vara sann, men har man 15 åtalspunkter och (??en misshandelsdom mot henne sen tidigare??) väldigt svårt att komma undan från detta vare sig han ljuger eller talar sanning.

Hur skulle man själv reagera om sin flickvän helt plötsligt skulle gå iväg med några "gamla polare" och sedan komma hem sent på natten?
Oavsett vad hon gjort så är det inte rätt att göra henne illa fysiskt. Han skulle ha skött det snyggare

Vanliga män skulle nog med all rätt bli sura. Men i de här fallet så verkar det som om grabben inte är guds bästa barn. Vart tog "denbistrasanningen" vägen!? Gav han upp eller!??
Citera
2016-06-27, 09:06
  #212
Medlem
Tråd kan låsas!

Eftersom det har varit mycket skriverier och spekulationer hit och dit i den här tråden så har jag i midsommarhelgen sammankallat ett råd av hedervärda personer för att en gång för alla gå igenom fakta och komma med slutgiltigt utlåtande vad gäller den här påstådda.

Efter noggrann genomgång och analys av fakta så har vi kommit fram till följande slutsatser.

Angående de påstådda händelserna i Turkiet:

Allt tyder på att CL har skadat sig i en olyckshändelse men även i de alternativa händelseförloppen så är det svårt att hitta fel på Fredriks agerande. Att Fredrik har "erkänt" milt våld i ett försök att lugna ner situationen är bara bevis på hans godsinta natur. Fredrik har inte skadat CL och har inte gjort något fel i övrigt.

Fredriks påstådda tidigare misshandel av CL:

CL har vid ett tillfälle skadat sig vid en olyckshändelse på en klubb. det rör sig om snubbling/fall vid dans och det rättsliga efterspelet bygger på en rad missförstånd. Alternativa händelseförlopp negeras under alla omständigheter av det faktum att CL har gått tillbaka till Fredrik efteråt, då nollas allt som har hänt ändå enligt vedertagen praxis.

Fredriks påstådda tidigare brottslighet:

Det finns förvisso ett par dokumenterade domar det är svårt att komma ifrån men efter att ha vändit och vridit på det hela så framträder en tydlig bild om att det främst rör sig om rena missförstånd eller mindre förseelser som har förstorats upp. Den totala bilden av Fredrik är under alla omständigheter att det rör sig om en hedervärdig och skötsam kille.

I och med ovsnstående objektiva genomgång av ärendet behöver fler spekulationer och förtal inte tillföras tråden. Tråd kan låsas!
Citera
2016-06-27, 11:16
  #213
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denbistrasanningen
Tråd kan låsas!

Eftersom det har varit mycket skriverier och spekulationer hit och dit i den här tråden så har jag i midsommarhelgen sammankallat ett råd av hedervärda personer för att en gång för alla gå igenom fakta och komma med slutgiltigt utlåtande vad gäller den här påstådda.

Efter noggrann genomgång och analys av fakta så har vi kommit fram till följande slutsatser.

Angående de påstådda händelserna i Turkiet:

Allt tyder på att CL har skadat sig i en olyckshändelse men även i de alternativa händelseförloppen så är det svårt att hitta fel på Fredriks agerande. Att Fredrik har "erkänt" milt våld i ett försök att lugna ner situationen är bara bevis på hans godsinta natur. Fredrik har inte skadat CL och har inte gjort något fel i övrigt.

Fredriks påstådda tidigare misshandel av CL:

CL har vid ett tillfälle skadat sig vid en olyckshändelse på en klubb. det rör sig om snubbling/fall vid dans och det rättsliga efterspelet bygger på en rad missförstånd. Alternativa händelseförlopp negeras under alla omständigheter av det faktum att CL har gått tillbaka till Fredrik efteråt, då nollas allt som har hänt ändå enligt vedertagen praxis.

Fredriks påstådda tidigare brottslighet:

Det finns förvisso ett par dokumenterade domar det är svårt att komma ifrån men efter att ha vändit och vridit på det hela så framträder en tydlig bild om att det främst rör sig om rena missförstånd eller mindre förseelser som har förstorats upp. Den totala bilden av Fredrik är under alla omständigheter att det rör sig om en hedervärdig och skötsam kille.

I och med ovsnstående objektiva genomgång av ärendet behöver fler spekulationer och förtal inte tillföras tråden. Tråd kan låsas!

Jag är på platsen där det hänt och du är full med skit. CL är hemma sedan igår och tyvärr hittade jag inte pajasen Fredrik, trots att vi letade efter honom.
Min önskan hade varit att han fick stå till svars HÄR för det han gjorde med hennes pass och med hennes kropp. Miffos med kuk som spöar tjejer är inga män. Punkt och slut.

Objektiv är det sista du är, du är ett troll som trollar genom att ta hans parti och det kallas inte för objektivitet.

Du borde stängas av för att komma med vilseledande falska påståenden. Kvinnor som har det såhär har det svårt nog utan att du behöver förringa sådana händelser.

Idiot.
Citera
2016-06-27, 22:56
  #214
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denbistrasanningen
Tråd kan låsas!

Eftersom det har varit mycket skriverier och spekulationer hit och dit i den här tråden så har jag i midsommarhelgen sammankallat ett råd av hedervärda personer för att en gång för alla gå igenom fakta och komma med slutgiltigt utlåtande vad gäller den här påstådda.

Efter noggrann genomgång och analys av fakta så har vi kommit fram till följande slutsatser.

Angående de påstådda händelserna i Turkiet:

Allt tyder på att CL har skadat sig i en olyckshändelse men även i de alternativa händelseförloppen så är det svårt att hitta fel på Fredriks agerande. Att Fredrik har "erkänt" milt våld i ett försök att lugna ner situationen är bara bevis på hans godsinta natur. Fredrik har inte skadat CL och har inte gjort något fel i övrigt.

Fredriks påstådda tidigare misshandel av CL:

CL har vid ett tillfälle skadat sig vid en olyckshändelse på en klubb. det rör sig om snubbling/fall vid dans och det rättsliga efterspelet bygger på en rad missförstånd. Alternativa händelseförlopp negeras under alla omständigheter av det faktum att CL har gått tillbaka till Fredrik efteråt, då nollas allt som har hänt ändå enligt vedertagen praxis.

Fredriks påstådda tidigare brottslighet:

Det finns förvisso ett par dokumenterade domar det är svårt att komma ifrån men efter att ha vändit och vridit på det hela så framträder en tydlig bild om att det främst rör sig om rena missförstånd eller mindre förseelser som har förstorats upp. Den totala bilden av Fredrik är under alla omständigheter att det rör sig om en hedervärdig och skötsam kille.

I och med ovsnstående objektiva genomgång av ärendet behöver fler spekulationer och förtal inte tillföras tråden. Tråd kan låsas!

Jaa,vad säger man om detta inlägg i diskussionen här på FB ? Det verkar vara ett febrilt sökande efter goda sidor hos F bland vänner,släkt och bekanta till den utpekade våldsmannen som på något underligt och för oss ej invigda verkar vara en riktigt rättskaffens kille som ej tidigare kommit i klammeri med "rättvisan",som det så fint heter.

Nja tillåt mig tveka:han förekommer i ett rätt så stort antal mål där han blivit dömd! Där torde knappast vänner,släkt eller andra som månar om denna våldsman ha något på fötterna.
Redan där sviktar hans trovärdighet som en god och rättskaffens människa.

Hans egna förklaringar till sin egen oskuld i detta och tidigare fall är väldigt tvivelaktiga och typiska för psykopater/sociopater.

Vad gäller offret (BO) i detta fall så spelar det absolut ingen roll hur hon betett sig! ( OM hon betett sig på ngt för Fredrik frustrerande sätt.) F har oberoende av beteende INGEN rätt att göra det han gjort.
Det sk "Rådet" får gärna komma med kommentarer efter fällande dom,vilket det kommer att bli om det finns ett uns av rättvisa!

Du uppmanar moderatorn att "låsa tråden" ,ha ha bara det säger ju en hel del om dig och dina syften! Har väldigt svårt att tro att denna tråd skulle låsas inom överskådlig tid.Knappast innan F avtjänat sitt straff i Svenskt fängelse.Där vågar jag nog påstå att du är ute i ogjort väder.
//Höres
__________________
Senast redigerad av RAMMVOGEL 2016-06-27 kl. 23:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback