Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 14:10
  #1009
Medlem
DropoutBears avatar
Har efter alla år av LeBron-förakt vänt- uppskattar hans storhet och har all respekt för sättet han för sig. Däremot så ogillar jag allt med laget, staten, ägaren i Cleveland så att dom blir swept gillas.

Vad som inte gillas är att det inte finns något ljus i tunneln för resten av ligan framöver. Dom har råd att signa både KD och Steph samt Iggy och eventuellt Livingstone osv iom rabatten på KD. Ringjagare kommer att ansluta billigt. Det är först om tre år med Draymond och Klays förlängningar som det kommer bli strul att hålla ihop laget som det ser ut nu. Visst, skit sker alltid. En black swan lär dyka upp typ. Man trodde inte Miami skulle spricka. Men det här är extremexemplet av det scenariot, ultimata förutsättningar för att fortsätta dominera långt framöver. Andra lag i ligan, som coach Walton i Lakers, säger att dom justerar sin satsning utefter Warriors dominans. Hawks gav bort Korver trots slutspelsplats. Boston höll kvar sitt höga draft pick (vart etta) trots 1st seed pga såg ingen chans att vinna ändå. Detta ökar bara klyftan än mer.

Kanske lite väl höga växlar men det här är laget som är första laget att gå 73-9 i reg OCH 16-0 i slutspelet (snart ^^). KD och Steph med PERFEKTA komplement, bra coach bra ägarskap.
Citera
2017-06-09, 11:53
  #1010
Medlem
Ja hur kul vore det med tre lag som har all fire power medan resten av ligan suger.
Citera
2017-06-09, 21:42
  #1011
Medlem
Istok91s avatar
GSW avgör väl inatt, fan så tråkigt.
Citera
2017-06-10, 03:50
  #1012
Medlem
Istok91s avatar
Vilken jävla 1Q
Citera
2017-06-10, 03:56
  #1013
Medlem
ulvvfs avatar
Hur kan världens bästa basketspelare ha sådana problem med att sätta straffskott? Borde inte de typ sätta 99 av 100? Men jag tycker inte de verka ha högre pricksäkerhet än ett mediokert halvproffs. Visst det är mer press från media och publik, men ändå.
Citera
2017-06-10, 19:37
  #1014
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Hur kan världens bästa basketspelare ha sådana problem med att sätta straffskott? Borde inte de typ sätta 99 av 100? Men jag tycker inte de verka ha högre pricksäkerhet än ett mediokert halvproffs. Visst det är mer press från media och publik, men ändå.

Jag vet inte riktigt, straffkast är underligt men mycket beror på trötthet och fokus men det verkar vara den absolut svåraste grejen att träna, vet inte varför. Jag sköt väl 80-85% vilket är bra men det var svårt att förklara varför..
Citera
2017-06-11, 10:12
  #1015
Medlem
KickAss-1337s avatar
Man får hoppas att Bronnie kan ta åtminstone en till match alt att Green gör bort sig likt förra året och inte spelar. All skit åt den där jävla äckel-franschisen
Citera
2017-06-11, 10:39
  #1016
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Man får hoppas att Bronnie kan ta åtminstone en till match alt att Green gör bort sig likt förra året och inte spelar. All skit åt den där jävla äckel-franschisen

Jag har lite svårt att förstå hatet, man har gjort bra draftval vilket lett till bra kontrakt så att man kunde signa en superstjärna. De har också kanske den bästa hemmapubliken i NBA, visst de är lite högfärdiga men det är ju ändå betydligt mindre skrytsamt än "the decision" vilket i mitt tycke är det största pajaseriet i NBAs historia.
Citera
2017-06-11, 11:34
  #1017
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Jag har lite svårt att förstå hatet, man har gjort bra draftval vilket lett till bra kontrakt så att man kunde signa en superstjärna. De har också kanske den bästa hemmapubliken i NBA, visst de är lite högfärdiga men det är ju ändå betydligt mindre skrytsamt än "the decision" vilket i mitt tycke är det största pajaseriet i NBAs historia.

To each and his own. Stör mig mest på fansen antar jag, bandwaggoners får mig att vilja kräkas (och ja, jag är medveten om att Heat också hade många). Sen tycker jag att de spelar en oerhört tråkig basket, jag tycker helt enkelt inte att det är kul att kolla på ett lag som till största delen bara skjuter en massa treor. Inte heller är det kul när man ser deras roster och vet att de förmodligen kommer dominera ligan i åtminstone 3-4 år framöver, det ger en förutsägbarhet som förstör mycket av nöjet med sporten
Citera
2017-06-11, 11:52
  #1018
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
To each and his own. Stör mig mest på fansen antar jag, bandwaggoners får mig att vilja kräkas (och ja, jag är medveten om att Heat också hade många). Sen tycker jag att de spelar en oerhört tråkig basket, jag tycker helt enkelt inte att det är kul att kolla på ett lag som till största delen bara skjuter en massa treor. Inte heller är det kul när man ser deras roster och vet att de förmodligen kommer dominera ligan i åtminstone 3-4 år framöver, det ger en förutsägbarhet som förstör mycket av nöjet med sporten

Kan hålla med om att förutsägbarheten kan vara tråkig men att de spelar tråkig basket köper jag inte. De rör på sig som inget annat lag, herregud vad de springer på banan, pushar bäst i ligan och det där tempot är mördande. De skjuter 6e flest 3or i ligan procentuellt sett (houston klar 1a och cleveland 2a) så för att ha kanske de två bästa skyttarna tycker jag snarare att de attackerar mycket. I mitt tycke spelar GSW näst roligast basket efter Spurs till skillnad från cleveland och houston som lever på isolation vilket istället bara slöar ner anfallet och gör det mer monotont.
Citera
2017-06-11, 12:39
  #1019
Medlem
Håller med där. Warriors basket är vacker och smart.
Citera
2017-06-12, 11:25
  #1020
Medlem
Istok91s avatar
Cavs in 7
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback