Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjhl
Måste nog ändra mitt tänkbara scenario. Då det tidigare tyder på dråp.
Detta handlar om en mord utredning, dvs ett dödande med uppsåt.

Kan hända blev BO lurad till lägenheten och bemött med kniv hugg alldeles i anknytning till lägenhetsdörren.
Kan även vara så att BO blivit huggen på flera vitala ställen på kroppen med uppsåt att döda.

När polisen utreder ett fall där någon har blivit dödad är rubriceringen nästan alltid mord. Huruvida det blir ett åtal om mord, dråp, vållande till annans död, grov misshandel eller något annat är en senare fråga. Även dråp förutsätter ett uppsåt att döda.
Citera
2016-06-22, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamil
När polisen utreder ett fall där någon har blivit dödad är rubriceringen nästan alltid mord. Huruvida det blir ett åtal om mord, dråp, vållande till annans död, grov misshandel eller något annat är en senare fråga. Även dråp förutsätter ett uppsåt att döda.

Rubriceringen mord gör att man får fler resurser än om det skulle vara vållande till annans död. Häromdagen var det ett ärende som rubricerades mord. Just för att få loss resurser. Det visade sig att kvinnan i fråga, en äldre dam, avlidit av helt andra orsaker än en make som befarats slagit ihjäl henne.
Citera
2016-06-22, 17:42
Medlem
Citat:
Misstänkt skrev på Facebook
Efter dådet såg en vän ambulanserna och polisavspärrningarna vid den nu misstänkta kvinnans trappuppgång och skrev ett meddelande till henne på Facebook.
”Där? Varit ambulans vid dig och nu spärrade polisen av! Lever du?”, skrev vännen till misstänkta kvinnan på Facebook.
Strax därefter kom ett svar från kvinnans profil:
”Haha jo”
Vännen frågar vad som hänt.
”Du kmr få veta...” (kmr är en förkortning av kommer, reds.anm).

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle23039796.ab
Citera
2016-06-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Av det jag läst om det här fallet skulle det inte förvåna mig om det i slutändan faller under nödvärnsrätten.

https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B...A4rnsr%C3%A4tt

Det kan åberopas även av de som nu utpekas som medbrottslingar.

Möjligt, fast då krävs det väl att dom säger saker på rätt sätt. Hittar polisen sms konversationer eller liknande där Fanny uttrycker sig på "fel sätt" så är hon nog rätt körd.
Känslan är att dom åker dit för dråp.
Citera
2016-06-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wastingtheday
Jimmy gjorde sina misstag men han var mycket väl medveten om hur fel det var, led av svår ångest dagligen och vandrade alltid runt direkt han blev nykter och mådde dåligt och hade dåligt samvete. Han har under en längre tid försökt rätta till sitt liv och börja jobba osv.. Under dessa perioder fanns ingen mer omtänksam, snäll, givmild och förstående person än Jimmy. Han var ingen dålig människa trots att han begått dåliga handlingar, och han förtjänade definitivt inte detta som hänt honom. Han var "för snäll" och folk utnyttjade honom och betedde sig hur som helst länge varje gång och det var därför det rann över på fyllan. Känt honom i många år, har sett kvinnor flyga på honom och slåss, försöka hugga honom med kniv och potatisskalare och dylikt. Han försökte avvärja in i det sista. Men sen så verkar folk inte kunna se att kvinnor också kan starta bråk som mannen till slut måste besvara? Vet inte hur det var just i detta fallet, men var en specifik händelse för ca ett år sedan som jag hade i åtanke. Det jag nämner har inget med den nu misstänkta att göra.
Hur fan kan du sitta och försvara en person som uppenbarligen är en kvinnomisshandlare? Inga dåliga grejer han har i sin ryggsäck, skit ska skit ha.
Citera
2016-06-22, 18:33
Medlem
Någon som skulle kunna sammanfatta lite? Antar att det finns en anledning att just detta är extra intressant och har så pass många läsare?
Citera
2016-06-22, 19:39
Medlem
Om man läser släpad efter moppe tråden så var ju offret bara 14! När han blev ihop med henne, så Peddofil och kvinnomisshandlare. Had tydligen oxå misshandlat mamman till hans dotter med en yxa. Fanny gjorde nog samhället och BO:s dotter en tjänst, me dom peddotendenserna.
Citera
2016-06-22, 20:13
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle23039796.ab

Det där känns ganska kallt. Skriver man så när man precis dödat någon?
Jag trodde att det kunde handla om någon självförsvarsgrej först, nu känns det inte lika sannolikt. Inte helt uteslutet förstås.
Citera
2016-06-22, 20:36
Medlem
Helt klart ett planerat mord och nu sitter hon och njuter, fy FN vilken vidrig människa .
Citera
2016-06-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Helt klart ett planerat mord och nu sitter hon och njuter, fy FN vilken vidrig människa .

Verkar ju knappast varit någon förlust med tanke på vad BO har i bagaget?
Citera
2016-06-22, 20:50
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Det där känns ganska kallt. Skriver man så när man precis dödat någon?
Jag trodde att det kunde handla om någon självförsvarsgrej först, nu känns det inte lika sannolikt. Inte helt uteslutet förstås.

Jag skrev tidigt i tråden att formuleringen i faktan som kommit fram gav känslan av planering.
Om det är planerat kan jag inte se att det ska bli förmildrande omständigheter

Han blev ju hemkörd av en äldre kvinna. Så varför lämna hemmet mitt i natten?
Får en konstig magkänsla
Citera
2016-06-22, 21:05
Medlem
Willow1s avatar
Hur tolkar man skäligt misstänkt och sannolikt misstänkt!?

Som synonym är sannolik en starkare misstanke än skälig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in