Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-19, 22:45
  #1
Medlem
Tja! Vet inte om den ligger på rätt ställe men försöker ändå.

Igår kväll fick jag ett mail om att någon hade gjort ett badoo konto med min e-mail. Jag hade badoo för över ett år sedan och raderade mitt konto när jag träffade min nuvarande flickvän. Jag fick inloggninsuppgifterna till kontot på min mail och och även lösenordet så jag laddade ner appen i min telefon och loggade in för att kolla. Då ser jag även att detta konto har mina facebook profilbilder. Jag raderade kontot omedelbart och bytte även lösenord på både min facebook och mailen. Ingen som har gjort något med min facebook när jag kollar i aktivitetsloggen, eller skrivit till personer heller för den delen eller något liknande. Detta känns jävligt olustigt. Jag har inte gett någon annan lösenordet för varken min mail eller min facebook, och har inte glömt att logga ut från någons annan dator eller mobil osv när jag varit inne på dessa saker. Nu är frågan hur fan detta är möjligt? Hur kan någon göra ett konto utan min vetskap. Känns sjukt obehagligt. Vad gör man nu?
Citera
2016-06-19, 22:53
  #2
Medlem
Polisanmäl eller se till att konto stängs fort som fan - den (kontot) kan användas till alla möjliga sexualbrott och viss information kommer aldrig att försvinna från internet - det hände en nära kompis till mig.
Citera
2016-06-19, 22:53
  #3
Medlem
MrChows avatar
Okrypterad trafik på "fel" nätverk kan ju vara en anledning. Oklart om så är fallet.
Citera
2016-06-19, 23:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles
Polisanmäl eller se till att konto stängs fort som fan - den (kontot) kan användas till alla möjliga sexualbrott och viss information kommer aldrig att försvinna från internet - det hände en nära kompis till mig.
Jag loggade som sagt in på kontot direkt jag såg mailet med inloggninsuppgifterna. "Kontot" hade inte skrivit till någon annan användare eller liknande, var som att någon hade gjort kontot och sen inte rört det. Jag har bytt lösenord på i stort sett allt nu efter detta.
Citera
2016-06-19, 23:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Okrypterad trafik på "fel" nätverk kan ju vara en anledning. Oklart om så är fallet.
Vad menar du?
Citera
2016-06-19, 23:19
  #6
Medlem
Mia-Rovys avatar
Facebookprofilbilderna är publika. Inget man behöver inlogg för att komma åt. Sen så vet jag intet hur säkert deras system är.

Kan det vara så att någon reggat dig utan att nödvändigtvis behöva ha åtkomst till ditt konto. Badoo är vad jag vet en skum sida som säljer vidare din e-postadress till tredjepart. Skulle inte förvåna mig omm de också sparar "raderade" konton. Om så är fallet så kanske facebookkopplingen fortfarande är knuten till e-posten och det räcker bara att ange den för att återaktivera kontot med koppling till fejjan
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-06-19 kl. 23:24.
Citera
2016-06-19, 23:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerp3
Jag loggade som sagt in på kontot direkt jag såg mailet med inloggninsuppgifterna. "Kontot" hade inte skrivit till någon annan användare eller liknande, var som att någon hade gjort kontot och sen inte rört det. Jag har bytt lösenord på i stort sett allt nu efter detta.
Kan det vara ett nytt sätt att få fler användare på Badoo? Låg din mejladress synlig på Facebook? I så fall kanske Badoo själva startar ett konto i ditt namn. Typ adresserad reklam, där företagen skickar fakturaliknande "offerter" i hopp om att någon går på lurendrejeriet.

Bara en tanke . . .
Citera
2016-06-19, 23:38
  #8
Medlem
Trashtextats avatar
Det är jättemånga som har konton som inte är aktiva. Dessutom sammankopplas de du pratar med till din facebook efter inloggning därifrån. Väldigt irriterande att en sida gör dig helt öppen för alla som tar kontakt typ, jag fick t.ex en mycket skum snubbe i hälarna från Badoo, okej stalker är överdriven definition då jag haft riktiga sådana för men ändå... jävligt onice när någon du försöker skaka av dig och som tack och lov bor kanske 30 mil bort plötsligt får tillgång till ditt namn och kan spåra dig ordentligt (alla sitter inte med fejkanamn på Facebook) Härligt med vänförfrågan huxflux. Inte för att jag bryr mig intensivt , 1/3 av de på Facebook är för mig okända killar.

Så jag tror att du hoppat igång via ditt Facebook och inte att någon intresserat sig för att göra fejkkonto. Å andra sidan,eventuellt har någon gjort det på ds med mig, liksom syrran min råkade ut för att någon startade ett fejkkonto på bilddagboken. En annan syster cirkulerade runt i videosar på Youtube där hon och andra kallades för fjortisar. En polare fick ett konto för sexkontakter öppnat. Så om det är ett fejkkonto så kan jag bara säga: Välkommen in i vår kvinnovärld. Enjoy the ride.
Citera
2016-06-20, 08:19
  #9
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerp3
Vad menar du?

Om du loggar in via en okrypterad anslutning till servern så skickas alla data i klartext. Inte jättesvårt för någon på nätverket att sniffa till sig ett lösenord då, särskilt inte om vederbörande har full tillgång till närmsta router.
Citera
2016-06-21, 16:33
  #10
Medlem
villesons avatar
Har också dålig erfarenhet av Badoo! De är skumma! Som tidigare sagts så säljer de vidare e-postadresser till tredje part. Har därefter fått en del reklam på mejl om olika dejtingsajter mm.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback