Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-19, 19:19
  #1
Medlem
Zvis avatar
Jag är rätt ny inom programmering, har gått en översiktskurs för att förstå programmering och helheten. Nu tänkte jag starta ett långtidsprojekt att bygga en egen hemsida som ska kunna ha roliga funktion. Kan jag börja som nybörjare direkt med visual studio? Eller finns det nåt annat program?
Citera
2016-06-19, 19:50
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvi
Jag är rätt ny inom programmering, har gått en översiktskurs för att förstå programmering och helheten. Nu tänkte jag starta ett långtidsprojekt att bygga en egen hemsida som ska kunna ha roliga funktion. Kan jag börja som nybörjare direkt med visual studio? Eller finns det nåt annat program?
Har du tänkt att göra en sida med ASP.NET är det ju såklart att rekommendera att du använder visual studio, det är ju liksom det det är till för (bland annat).

Det första du borde fokusera på dock är att fundera ut exakt vad det är du vill göra. "En sida med roliga funktioner" låter som ett projekt man rätt snabbt skulle kunna tröttna på, det är bättre att du i sådana fall tänker ut något kul att göra, de klassiska grundkurserna är ju en gästbok, sedan kanske följt av ett simpelt forum, sedan kan du tänka ut mer saker, dvs att du har ett konkret mål att sikta på, då blir det mycket enklare att avgöra när du är nöjd och när det är dags att ta tag i nästa sak med.
Citera
2016-09-07, 10:45
  #3
Medlem
Raxs avatar
Sen kanske det är lika bra att du börjar med det nya ASP.NET, kallas nu..Net Core
Citera
2016-09-07, 12:52
  #4
Moderator
Protons avatar
C# / VB.NET / .NET Framework --> Övriga utvecklingsfrågor
/Moderator
Citera
2016-09-27, 02:25
  #5
Medlem
nedboys avatar
Ts kanske kunde svara på vad "översiktskurs" innebär? Vad kan du för språk exempelvis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback