Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-26, 18:50
  #301
Medlem
Galet mycket svammel i tråden. De som cruisar i en fint renoverad jänkare från t.ex. 1950-talet, är inga raggare. Raggare är de som åker runt i gamla pilsnerhäckar, oavsett ursprung. Bilar som saknar större värde. De återfinns ofta som en svans på t.ex. PowerMeet.
En renoverad 50-talare har ofta ett värde på 300.000+ sek. En bra lack kostar oftast 60.000+ sek, om man lämnar bort jobbet. De som kör dem är väldigt ofta till åren. En del har säkert hört till sk bilburen ungdom för många år sedan.
Där beundrar man de som renoverat en gammal bil, helt utan elak avundsjuka. När bilarnas renovering påbörjats, var de som regel i miserabelt skick. Allra helst om de importerats. En färdigrenoverad finns ingen anledning att importera prismässigt.
Gruppen som importerar nyare jänkebilar som Mustanger, Corvetter mm mm, är lite en egen grupp. Räknas mer som "penningstinna" än bilentusiaster. De vill ha en sportbil, och då är en amerikansk bil ganska billig i sammanhanget.
Beträffande bidrag från staten till renovering, finns inget sådant. En lokal kan man, med lite tur, få hyra genom kommunen.
Allt svammel om att man inte betalat allt ur egen ficka, är bullshit.

Nu kommer kanske frågan om jag skriver i egen sak? Inte alls, men jag kan "branschen" utan och innan.
Det enda businvandrarna vill, är att ta utan att ge. Absolut inte arbeta, även om detta fasansfulla erbjuds. Märk väl, buset, inte invandraren i gemen.
Citera
2016-06-27, 13:49
  #302
Medlem
Niskalaukauss avatar
[quote=CaseyRyback|57686604]
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Ja o om någon importerar en jänkare från USA hur skulle det innebära schismer?[/QUOTE
Schismer som har sin grund i avundsjuka kring pengar.
Fattar fortfarande inte vad du pratar om?
Om en privatperson som tillhör en raggarklubb tar hem en bil från USA.
Vart får du schismen från?
Citera
2016-06-27, 16:37
  #303
Medlem
[quote=Niskalaukaus|57693435]
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Fattar fortfarande inte vad du pratar om?
Om en privatperson som tillhör en raggarklubb tar hem en bil från USA.
Vart får du schismen från?

Säg att en raggargård plockar hem en bil från USA för att sedan fixa i ordning. Sen säljer de den till ett jävla överpris till en privatperson som tillhör en annan raggargård. Tror du då de är så god stämning på nästa cruising? Som hämnd kanske de häller socker i tanken, punkterar däcken eller drar en stor repa i lacken. Stenkastning har jag inte hört talas om men det är ingen omöjlighet som en den del verkar tro. Sen har vi det här med handel av reservdelar. Det handlas, byts. Folk känner sig blåsta och missnöjda över hur affärer gjorts upp. Jobb utförs på varandras bilar där lovad lön uteblir. För att ta ett exempel. Där har du schismer som kan uppstå.
Citera
2016-06-27, 16:48
  #304
Medlem
Strossels avatar
[quote=CaseyRyback|57694620]
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus

Säg att en raggargård plockar hem en bil från USA för att sedan fixa i ordning. Sen säljer de den till ett jävla överpris till en privatperson som tillhör en annan raggargård. Tror du då de är så god stämning på nästa cruising? Som hämnd kanske de häller socker i tanken, punkterar däcken eller drar en stor repa i lacken. Stenkastning har jag inte hört talas om men det är ingen omöjlighet som en den del verkar tro. Sen har vi det här med handel av reservdelar. Det handlas, byts. Folk känner sig blåsta och missnöjda över hur affärer gjorts upp. Jobb utförs på varandras bilar där lovad lön uteblir. För att ta ett exempel. Där har du schismer som kan uppstå.


Du har absolut inte en aning om vad du pratar om, lägg bara ner. En raggargård som importerar en bil Du är ju så dum så tågen stannar.
Citera
2016-06-27, 16:49
  #305
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback

Säg att en raggargård plockar hem en bil från USA för att sedan fixa i ordning. Sen säljer de den till ett jävla överpris till en privatperson som tillhör en annan raggargård. Tror du då de är så god stämning på nästa cruising? Som hämnd kanske de häller socker i tanken, punkterar däcken eller drar en stor repa i lacken. Stenkastning har jag inte hört talas om men det är ingen omöjlighet som en den del verkar tro. Sen har vi det här med handel av reservdelar. Det handlas, byts. Folk känner sig blåsta och missnöjda över hur affärer gjorts upp. Jobb utförs på varandras bilar där lovad lön uteblir. För att ta ett exempel. Där har du schismer som kan uppstå.

Du är inte insatt i hur det fungerar i dessa kretsar för fem öre.
Skriv en sagobok istället för att sitta och fantisera här.
__________________
Senast redigerad av keyzex 2016-06-27 kl. 16:54.
Citera
2016-06-27, 17:23
  #306
Medlem
CaseyRyback

[quote=CaseyRyback|57686604]
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Ja o om någon importerar en jänkare från USA hur skulle det innebära schismer?[/QUOTE
Schismer som har sin grund i avundsjuka kring pengar.
Skulle vara till CaseyRyback

Sluta trolla nu CaseyRyback du är ute o cyklar men vill inte erkänna att du har fel. Eller kan du berätta vilken erfarenhet du har i ämnet??
__________________
Senast redigerad av xyzlll 2016-06-27 kl. 17:27. Anledning: Skickade till fel person
Citera
2016-06-27, 19:30
  #307
Medlem
I inlägg #14 dök CaseyRyback upp och började flytta fokus från sitt stenkastande till att det skulle vara bilägarnas fel. Låt honom hållas så fortsätter vi andra med att reda ut varför avundsjuka araber och negrer envisas med att förstöra allt.
Mina egna iaktagelser angående cruisingar och ovan nämnda folkslag finns i inlägg #13.
Citera
2016-06-28, 20:00
  #308
Avstängd
UrbanSpaceman3s avatar
Ni vet att man kan sätta CaseyRyback på ignore va? Blir så mkt enklare att diskutera seriöst då.
Citera
2016-06-28, 20:04
  #309
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Ni vet att man kan sätta CaseyRyback på ignore va? Blir så mkt enklare att diskutera seriöst då.
Hans idiotiska inlägg har gett mig flera goda skratt.
Kan puckot sett någon svensk gammal raggarfilm när han började svamla om olika raggarfalanger?
Citera
2016-06-28, 20:05
  #310
Medlem
hippilis avatar
[quote=CaseyRyback|57694620]
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus

Säg att en raggargård plockar hem en bil från USA för att sedan fixa i ordning. Sen säljer de den till ett jävla överpris till en privatperson som tillhör en annan raggargård. Tror du då de är så god stämning på nästa cruising? Som hämnd kanske de häller socker i tanken, punkterar däcken eller drar en stor repa i lacken. Stenkastning har jag inte hört talas om men det är ingen omöjlighet som en den del verkar tro. Sen har vi det här med handel av reservdelar. Det handlas, byts. Folk känner sig blåsta och missnöjda över hur affärer gjorts upp. Jobb utförs på varandras bilar där lovad lön uteblir. För att ta ett exempel. Där har du schismer som kan uppstå.

Haha jag skrattar högt när jag läste det här!
Citera
2016-06-29, 08:59
  #311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Ni vet att man kan sätta CaseyRyback på ignore va? Blir så mkt enklare att diskutera seriöst då.
Diskutera seriöst. Du menar sitta och kasta glåord om invandrare. Jag försöker åtminstone bredda diskussionen genom att tänka utanför boxen men det har man ju inget för.
Citera
2016-06-29, 09:02
  #312
Medlem
Några i raggargruppen betedde sig avvisande mot några besökare med invandrarbakgrund, blir man som dem utsatta för rasism har man rätt att ge tillbaka! I stället för en polisanmälan om rasism så kastades några stenar tillbaka och så var orättvisan löst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback