2016-06-19, 18:36
Medlem
Hej!
Jag har 2 betalningsanmärkningar som är betalda.
Jag betalade bort de med en gång.
De ska vara borta år 2018.
Min fråga är!
Kommer någon då kunna se att jag haft betalningsanmärkningar?
Eller är de helt borta?
Citera
2016-06-19, 19:50
Citat:
Ursprungligen postat av mjauzz
Hej!
Jag har 2 betalningsanmärkningar som är betalda.
Jag betalade bort de med en gång.
De ska vara borta år 2018.
Min fråga är!
Kommer någon då kunna se att jag haft betalningsanmärkningar?
Eller är de helt borta?
Då är de borta för evigt.
Citera
2016-06-19, 19:57
Medlem
ojvamysigts avatar
Bekräftar bara det M1159 skriver, så det är mer än en källa.
Citera
2016-06-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Då är de borta för evigt.

Tack för svar!
Citera
2016-06-19, 20:31
Moderator
rotadents avatar
Bostad, hem och trädgård --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2016-06-19, 20:39
Medlem
MrMadoffs avatar
Vadå, jag var under intrycket av att om man drar på en betalningsanmärkning så sitter den kvar till ett visst datum oavsett om man betalar skulden eller inte? Men så är det alltså inte?
Citera
2016-06-19, 20:43
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Vadå, jag var under intrycket av att om man drar på en betalningsanmärkning så sitter den kvar till ett visst datum oavsett om man betalar skulden eller inte? Men så är det alltså inte?

Ingen har påstått motsatsen? TS säger att de är betalda, försvinner 2018 och undrar om någon därefter kan se dem, vilket ingen kan.
Citera
2016-06-19, 20:45
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Ingen har påstått motsatsen? TS säger att de är betalda, försvinner 2018 och undrar om någon därefter kan se dem, vilket ingen kan.

Jaha, jag missuppfattade i så fall, trodde ni menade att dom försvann nu på direkten eftersom han betalat av dom. mybad.
Citera
2016-06-19, 20:48
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff

Jo så är det och det frågade TS och han har fått det bekräftat! Läs om och läs rätt!, Vad står det ovan i tråden om du kollar noga? Fast betalar du aldrig så försvinner den aldrig...
Citera
2016-06-20, 13:06
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Fast betalar du aldrig så försvinner den aldrig...

Också fel. Anmärkningen försvinner alltid efter x tid oavsett om den är betald eller ej. Har du inte betalt ligger där dock ett skuldsaldo hos KFM som står under en egen post i din upplysning.
Citera
2016-06-20, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Också fel. Anmärkningen försvinner alltid efter x tid oavsett om den är betald eller ej. Har du inte betalt ligger där dock ett skuldsaldo hos KFM som står under en egen post i din upplysning.

har man skuld till KFM via ett inkassobolag så ser de till att skulden varje år skickas till KFM och i och med det så får du en ny betalningsanmärkning.... Så i teorin kan du ha en anmärkning så länge skulden existerar hos inkasso/Kfm
Citera
2016-06-23, 18:59
Medlem
Husings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
har man skuld till KFM via ett inkassobolag så ser de till att skulden varje år skickas till KFM och i och med det så får du en ny betalningsanmärkning.... Så i teorin kan du ha en anmärkning så länge skulden existerar hos inkasso/Kfm

Det stämmer inte. Får du ett betalningsföreläggande, oavsett varifrån skulden härrör, så kommer UC att registrera en betalningsanmärkning då.

Det låter som att du syftar på att en skuld ligger inne för utmätning, vilket den gör ett år i taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in