Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-19, 17:09
  #1
Medlem
tuppruskarns avatar
Förvånad över jag inte sett någon tråd om detta än, t.o.m. nu när en massa trailers har släppts osv.

Titanfall 2, uppföljaren till det, i varje fall min mening, fantastiska Titanfall.

Vad har Flashback för förhoppningar om tvåan? Kommer singleplayer att leverera? Riskerar kampanjen att vara lika tafatt som i ettan? Kommer det vara lika lätt för oss gamla fps-rävar att i multiplayer smiska rumpa på alla p12or som tror att de är något?

Kort och gott, kommer det att bli bra? Kommer spelarbasen att hänga kvar eller att som i ettan rätt snabbt att dö ut?

Officiell websida
Teaser trailer
Singleplayer trailer
Titanfall 2 på Gamespot
Citera
2016-06-19, 17:21
  #2
Medlem
Jag ser fram emot uppföljaren.

Jag upplevde den första som väldigt rolig och fräsch, kände nästan samma glädje som jag fick av Quake 3 Arena för länge sedan.

Det är ju dock inte många som kör multiplayer tyvärr.

När det gäller kommande version, ser jag fram mot kampanjdelen, tycker multiplayer verkar hålla sig kvar vid de redan inslagna spåret, vilket är bra.
Citera
2016-06-20, 09:28
  #3
Medlem
Fishurs avatar
Till vilka/vilken konsol är det tänkt att detta ska släppas?
Citera
2016-06-20, 09:39
  #4
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishur
Till vilka/vilken konsol är det tänkt att detta ska släppas?

.. XBOX PC PS
Citera
2016-06-20, 10:27
  #5
Medlem
Fishurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
.. XBOX PC PS

Åå fan va gött 😄 Tackar!!
Citera
2016-06-20, 10:32
  #6
Moderator
^Eazs avatar
Hade tänkt göra en trådstart om den här uppföljaren men blev aldrig av.

Ser ut som att de lärt sig av vad de gjorde fel med 1:an.

Jag älskade det första spelet, i sisådär 2 veckor, sen kändes det bara som upprepningar. Det var alldeles för lite innehåll tyvärr och att det inte fanns en riktig single player kampanj var faktiskt riktigt dåligt.

Nu i tvåan så är det vid release 6 titans, mer vapen, nya tillbehör (grapplehooken ser ju helt underbar ut) och en full single player kampanj (e.g. inte bara en massa påtvingade multiplayer missions utan en riktig kampanj)



Det kommer bli ett köp från min sida.
Citera
2016-06-20, 13:05
  #7
Medlem
Nymphias avatar
Jag ser fram verkligen fram emot Titanfall 2! Tycker ettan var bra men det kändes väldigt repetitivt så jag tröttnade fort. Ska bli kul med en single player kampanj och med nya titans. Känner mig lite tveksam till hur länge spelet kommer "leva" i och med spelarbasen dog ut rätt fort i ettan.
Jag tycker Titanfall påminner lite om Transformers (vilket är en bra sak)
__________________
Senast redigerad av Nymphia 2016-06-20 kl. 13:07.
Citera
2016-06-21, 09:43
  #8
Medlem
tuppruskarns avatar
Jag är väldigt peppad på Ronin. Mest för att jag fått för mig att den är lika mobil som Stryder, men såklart även för att den har ett stort jävla svärd. Det ger mig rätt sköna Gundam-vibbar.
Leadwall kändes vid första anblick lite meh då jag helst föredrar 40mm eller railgun. Men vem vet, den kan såklart vara ett riktigt monster i rätt händer.
Citera
2016-08-18, 20:52
  #9
Medlem
putteH_s avatar
http://www.titanfall.com/en_us/tech-test/

Ska bli nice att testa.
Citera
2016-08-21, 16:28
  #10
Medlem
Tampiss avatar
Någon som lirar Tech Test?
Jag körde lite igår, men var sjukt bakis så jag blev mördad typ hundra gånger inom loppet av en timme.

Fick iallafall känslan att banorna är lite mindre/tightare än till exempel Battlefield 4 och Battlefront, och att det inte riktigt finns några supportklasser (typ medic). Stämmer detta? Är osäker då jag lirade en kort stund bara och var bakis.
Citera
2016-08-21, 18:22
  #11
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Någon som lirar Tech Test?
Jag körde lite igår, men var sjukt bakis så jag blev mördad typ hundra gånger inom loppet av en timme.

Fick iallafall känslan att banorna är lite mindre/tightare än till exempel Battlefield 4 och Battlefront, och att det inte riktigt finns några supportklasser (typ medic). Stämmer detta? Är osäker då jag lirade en kort stund bara och var bakis.

Om du inte har kört ettan tidigare så kan jag säga att man borde jämföra detta spelet med CoD snarare än BF.
Det är utvecklarna av de allra första CoD-spelen som skapade detta.

Det är basically CoD med mechs, inte BF med mechs.

Men mina tankar är att TF2 är en förbättring av ettan.
Ettan var redan grym, men det var så sjukt lite content. Så egentligen är det det enda de behövde ändra på och de har de gjort nu inför tvåan.
Citera
2016-08-27, 13:36
  #12
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Om du inte har kört ettan tidigare så kan jag säga att man borde jämföra detta spelet med CoD snarare än BF.
Det är utvecklarna av de allra första CoD-spelen som skapade detta.

Det är basically CoD med mechs, inte BF med mechs.

Men mina tankar är att TF2 är en förbättring av ettan.
Ettan var redan grym, men det var så sjukt lite content. Så egentligen är det det enda de behövde ändra på och de har de gjort nu inför tvåan.

är väl cod som snott från titanfall med att kunna springa på väggar, inte tvärtom. Så man kan säga att cod är som titanfall utan mechs.

Provade på TF2 imorse och tyckte det känndes bra, bra kontroll och allt men om jag kommer köpa det? nej lägger mina pengar på BF1
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback