Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-19, 12:34
  #1
Medlem
Jag laddade ner någon torrent fil som såg helt legit ut med en massa seeders. När den var nedladdad fanns det en texfil som det stod att jag skulle ladda ner en crack från en annan sida. Dum som jag är tänkte jag inte på det och ladda ner den.
Det var inte alls någon crack utan en installations fil till en mediaplayer som jag inte kom ihåg namnet på. När den va nedladdad öppnades båda google Chrome och Safari och accepterade någonting och sedan stängdes ner.
Nu när jag öppnar en ny flik eller söker på något kommer jag direkt till feed.helpbar och sedan till yahoo.
Någon som kan hjälpa mig och gärna har bilder på hur man gör (har haft datorn i mindre än 12 timmar)
Citera
2016-06-19, 13:29
  #2
Medlem
Malwarebytes tar det mesta och är gratis

https://www.malwarebytes.org/antimalware/mac/
Citera
2016-07-10, 12:18
  #3
Medlem
(Utgår ifrån att du har en mac då det står det i titeln)

Det finns flera olika sätt att bli av med det, men om du bara har haft datorn i så kort tid kan det vara enklast att återställa den. Det gör du enklast genom att stänga av datorn och sedan starta den igen, och så snart du hör startljudet håll inne CMD och R. Välj därefter ominstallera OS X.
Citera
2016-07-10, 14:37
  #4
Medlem
Shamdons avatar
Du har fått tillägg installerade i din webbläsare. Du tar bort dem genom att klicka ur och avaktivera under inställningar i respektive webbläsare. Därefter ändrar du startsidan och vald sökmotor.

Du behöver inte återställa datorn för att ändra detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback