Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2016-06-24, 21:55
  #109
Medlem
Ska alla vänta med att äta till efter solnedgången, så att muslimerna inte känner sig utanför?
Citera
2016-06-24, 23:17
  #110
Medlem
Ge upp, finns abslout ingenting som är kränkande med midsommar.
Citera
2016-06-25, 03:02
  #111
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattyxne
Ska alla vänta med att äta till efter solnedgången, så att muslimerna inte känner sig utanför?

Ja det har blivit så illa. I flera kommuner har det även blivit förbjudet att hissa midsommarstången. Att ta sig en nubbe ses också som kränkande då muslimer inte dricker alkohol. Sill och potäter ska du avstå eftersom det enligt muslimerna symboliserar den svenska dekadenta s.k. "kulturen"
Citera
2016-06-26, 14:28
  #112
Medlem
Giant Squids avatar
Vart positivt överraskad när jag bevittnade ett klassiskt midsommarevent med folkdans och lekar m,m.
Ett trettiotal flyktingar män,kvinnor och barn från närliggande förläggningar hade kommit dit, och det var kul och se hur förvånade och exotiskt de uppfattade våran högtid. Mycket glada miner och jag tror de uppfattade det som att vi svenskar inte är helt kulturlösa ändo.
Citera
2017-06-10, 14:48
  #113
Medlem
Min förslag som jag kom på och som jag tänker skriva om är att om vi flyttar midsommar till när ramadan avslutas så får vi en gemensam tradition tillsammans. Alltså när ramadan är slut och deras fest börjar så börjar vår midsommarhelg. Dock får vi tona ner med alkoholen och musiken men då är midsommar mer inkluderande för nya svenskar.

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera
2017-06-10, 15:36
  #114
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Min förslag som jag kom på och som jag tänker skriva om är att om vi flyttar midsommar till när ramadan avslutas så får vi en gemensam tradition tillsammans. Alltså när ramadan är slut och deras fest börjar så börjar vår midsommarhelg. Dock får vi tona ner med alkoholen och musiken men då är midsommar mer inkluderande för nya svenskar.

#vistårinteut

Rymdkram.
Det är inte så midsommar fungerar. Det är tänkt att fungera som ett firandet av att att solen står som högst på himlen. Nu är det däremot flyttat så att det ska falla in på en helg, utöver det går det inte att rubba på den mer.

Du vet att firandet av midsommar är ett hyllandet av solguden och fertiliteten. Midsommarstången är en penis som befruktar jorden. Den har anknytning till zoroastrismen och hinduismen utöver asatron.

Jämför shiva lingam, och Mithra inom hinduism och zoroastrism.

Muslimer bör inte fira midsommar om de inte vill fira polyteism och synda.
Citera
2017-06-23, 14:01
  #115
Medlem
lossnuss avatar
Jaa, stackars svartingarna...snyft
Vi får liva upp stämningen lite, tycker ni inte det...
Ett, två, tre
Jo negrerna de negrerna är lustiga att se
Jo negrerna de negrerna är lustiga att se
små öron stora näsor och läppar hava de
och I mörkret, är de, svåra att se
Allahu akbar allahu akbar alahu a a a aaakbaaar
Allahu akbar allahu akbar alahu a a a aaakbaaar

Muslimerna de muslimerna är terrorister de
Muhammed muhammed var en vidrig pedofiiil
Allahu akbar allahu akbar alahu a a a aaakbaaar
Allahu akbar allahu akbar alahu a a a aaakbaaar
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback