Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-18, 01:46
  #1
Medlem
Iselds avatar
Region 1: Vänsterfolk, Miljöpartister och annat folk som står för dagens politik
Region 2: Muslimer och annat menafolk
Region 3: Svenskar och Humanister

Risken är dock stor att Region 2 blir ett nytt Bosnien och att hela Sverige blir ett nytt Jugoslavien.

Men visst vore det en rolig idé och se vilken region som klarar sig bäst och har minst kriminalitet, mest ekonomisk vinst, mest avancerad forskning och så vidare?

Vad tror Ni om denna idé? Finns det någon mer region man skulle behöva?

.
__________________
Senast redigerad av Iseld 2016-06-18 kl. 01:49.
Citera
2016-06-18, 01:55
  #2
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iseld
Region 1: Vänsterfolk, Miljöpartister och annat folk som står för dagens politik
Region 2: Muslimer och annat menafolk
Region 3: Svenskar och Humanister

Risken är dock stor att Region 2 blir ett nytt Bosnien och att hela Sverige blir ett nytt Jugoslavien.

Men visst vore det en rolig idé och se vilken region som klarar sig bäst och har minst kriminalitet, mest ekonomisk vinst, mest avancerad forskning och så vidare?

Vad tror Ni om denna idé? Finns det någon mer region man skulle behöva?

.
Råder det inte generellt sett en väldig uppdelning mellan yrkena och och åsikter. Exempelvis journalister har nog i ganska stor utsträckning vänsteråsikter. Skulle inte alla regioner bli instabila pga att yrkesgrupperna är beroende av varann. Dock skulle man väl klara sig ganska bra utan journalisterna, men har en viss misstanke att det skulle vara ganska dammit i region 1 och 3 efter ett tag. Skräpmat skulle nog snabbt bli en bristvara i 3:an också, ex kebab och pizza.
Citera
2016-06-18, 02:25
  #3
Medlem
BewilderedHulders avatar
Förslagsvis en region för miljöskadade som återgår till stenålderskultur.

Kan möjligtvis fungera som turistattraktion för orörd nordisk natur och och samtidigt dra in någon krona för att bekosta fasta månatliga löner inklusive några veckors betald semester per år för högkvalitativ expertis av dammbekämpning så att inte populationen i region tre behöver lida allt för svårt av astma.
Citera
2016-06-18, 02:35
  #4
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Förslagsvis en region för miljöskadade som återgår till stenålderskultur.

Kan möjligtvis fungera som turistattraktion för orörd nordisk natur och och samtidigt dra in någon krona för att bekosta fasta månatliga löner inklusive några veckors betald semester per år för högkvalitativ expertis av dammbekämpning så att inte populationen i region tre behöver lida allt för svårt av astma.
Tror dock att ingenjörer från reg3 snabbt skulle hitta en automatiserad lösning dock.
Citera
2016-06-18, 03:06
  #5
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autismus-maximus
Tror dock att ingenjörer från reg3 snabbt skulle hitta en automatiserad lösning dock.

I rollen av självutnämnd expert inom damm- o. smutsbekämpningsområdet så tvivlar jag på att ingenjörerna klarar av att knäcka den automatiserade nöten inom tjänsteindustrin inom de två närmaste decennierna. Mitt förslag är således högst relevant innan det på sikt fasas ut i robotmanicker 2036.
Citera
2016-06-18, 03:41
  #6
Medlem
Europes avatar
Placera 1 och 2 så att de inte innehåller sådant man vill slippa bomba sönder, som t.ex. allt av historiskt värde. Ja, så att de inte heller blir sprängda av de som bor där, eftersom både islamister och inte minst PK-svenskar ser allt gammalt, historiskt svenskt och europeiskt som avgudar som måste utplånas.

Hur delar man upp det lilla som finns kvar av militär utrustning? Jag antar att grupp 3 inte får ta allt?
Citera
2016-06-18, 04:01
  #7
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Placera 1 och 2 så att de inte innehåller sådant man vill slippa bomba sönder, som t.ex. allt av historiskt värde. Ja, så att de inte heller blir sprängda av de som bor där, eftersom både islamister och inte minst PK-svenskar ser allt gammalt, historiskt svenskt och europeiskt som avgudar som måste utplånas.

Hur delar man upp det lilla som finns kvar av militär utrustning? Jag antar att grupp 3 inte får ta allt?
Det är väl lika bra att ge det som finns till 1 och 2, militären får byggas från grunden.
Citera
2016-06-18, 09:17
  #8
Medlem
Detta är som jag ser det, den enda fredliga lösningen på sikt.
Något jag hoppas på.

Dela upp landet. Invandrare och svenskar som gillar mångkultur i en del och svenskar i en del.
Jugoslavien, fast utan krig!

Hur många procent man är på respektive sida avgör hur stor del av landet man får.
OM sedan invandrare och mångkulturalister vill dela upp sin del ytterligare, så är man välkommen.
(det är ju inte självklart att somalier och araber vill bo tillsammans)

Jag ser inget parti, eller politisk rörelse, som har en på sikt bättre, eller mer realistisk lösning.
Citera
2016-06-18, 09:40
  #9
Medlem
Det dummaste jag sett, fragmentisera landet Sverige, hur tänker man nu?

Ni vet väl att man redan gör detta fast lite mer kontrollerat, flytta bara ut från staden ni bor i till en annan, så kommer ni att få se att det skiljer sig och det skiljer sig ännu mer om man flyttar bort från städerna till mindre orter där det oftast finns renodlade svenskar om man säger så.

Det finns 349 ledamot, ju fler som röstar på ett parti desto mer procent får partiet som kan lägga in fler ledamot till sin kvotering och nu snackar vi bara inom riksdagen.
Lycka till att skapa något nytt när allt redan är etablerat, ett nytt FI kanske :P

Iden är väl på sätt och vis fundersam, men det är väldigt svårt att lagstifta nya lagar för att anpassa sig till miljön samt ny teknologi, just nu sitter massor med politiker och bara pratar och inte gör förändringar snabbare än vad de bör göra sedan går ett mandat och folk blir ledsna och röstar på ett annat parti som är nästan exakt likadan fast nu med en ny agenda.

Om man inte har moral och etik inblandad i sina lagstiftningar så kommer inte ett samarbete ske på ett simpelt och effektivt sätt, det är av goda gärningar som handel etc kan blomstra och inte att man roffar åt sig och skapar sig fiender runt omkring och oavsett hur man lägger upp regioner så måste det finnas etik och moral för att det ska vara rättvist annars blir det missnöje i större skalor.

Om man är intresserad över stadsbyggning, blicka er syn åt Kina. Sker "underverk" om man säger så, något nytt och fräscht, men oprövat, så det blir intressant att se hur dom skapar dessa nya städer, bara det inte sitter muppar på makten därborta så kan jag tänka mig att det blir framtiden.
__________________
Senast redigerad av Locho 2016-06-18 kl. 09:43.
Citera
2016-06-18, 09:57
  #10
Moderator
pudelluss avatar
Det här har ett eget ord, separatism.

Skulle det funka?

Alla som tror på att dagens utveckling leder till mer välstånd går till dörr A. (Bara 53 procent av svenskarna tror idag att de ska få sämre pension än föräldragenerationen.)

Övriga väljer B och bygger upp något nytt...

Men var? Som jag tidigare påpekat*) tror jag inte på några inglasade hi tech-storstäder i övre Norrland, eller är detta ändå ett rimligt scenario?

*) (FB) Hur mycket kommer storstäderna växa?
__________________
Senast redigerad av pudellus 2016-06-18 kl. 10:01.
Citera
2016-06-18, 11:13
  #11
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iseld
Region 1: Vänsterfolk, Miljöpartister och annat folk som står för dagens politik
Region 2: Muslimer och annat menafolk
Region 3: Svenskar och Humanister

Risken är dock stor att Region 2 blir ett nytt Bosnien och att hela Sverige blir ett nytt Jugoslavien.

Men visst vore det en rolig idé och se vilken region som klarar sig bäst och har minst kriminalitet, mest ekonomisk vinst, mest avancerad forskning och så vidare?

Vad tror Ni om denna idé? Finns det någon mer region man skulle behöva?

.
Ska man starta en tråd så vore ett minimikrav minst vara att man själv begriper vad man skriver om. En region är ett område, baserat på mark/gränser. O vi har redan en regionsindelning i Sverige som kallas för län. Där styr landstinget. Även länen är uppdelade i regioner som kallas för kommuner o även dessa har ett eget styre.
Faktum är att hela Sverige är en del av en region vi kallar för EU.

Det du eftersträvar är en segregation som baseras på gränser.
Citera
2016-06-18, 11:25
  #12
Moderator
Tinuviels avatar
Politik - Inrikes --> Valsystemet och statsskicket
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback