Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-18, 00:05
  #1
Medlem
Hejsan. Någon som har rest till Syd-afrika som kan berätta lite om hur det var? Vilket hotell bode du i, hur gick flygresan?
Citera
2016-06-18, 01:37
  #2
Medlem
dovAkins avatar
Flyget gick bra tog as lång tid, bodde på en ranch 7 timmar från Johannesburg sen på ett hotell i närheten av water front kapstaden
Citera
2016-06-18, 11:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Flyget gick bra tog as lång tid, bodde på en ranch 7 timmar från Johannesburg sen på ett hotell i närheten av water front kapstaden


Okej, går det flyg direkt till Syd-afrika?
Citera
2016-06-18, 13:47
  #4
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockey1
Okej, går det flyg direkt till Syd-afrika?

Inte vad jag vet,jag böt i England
Citera
2016-06-18, 14:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Inte vad jag vet,jag böt i England

Okej, vilket flygbolag åkte du med, och hur långt tog flygresan?
Citera
2016-06-18, 14:11
  #6
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockey1
Okej, vilket flygbolag åkte du med, och hur långt tog flygresan?

Åkte Virgin Atlantic, flyget tog typ 15-18 timmar från Heathrow
Citera
2016-06-19, 22:17
  #7
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockey1
Okej, går det flyg direkt till Syd-afrika?

Fritidsresor testade ett tag direktcharter till Port Elizabeth, men det blev ingen succé så de la ner den destinationen. Därmed finns mig veterligen inte längre någon direktlinje mellan Sverige och Sydafrika. I ren flygtid tar det runt 13 timmar från Arlanda, sen tillkommer väntetider vid mellanlandning(ar). Du har många alternativ... Air France, KLM, BA, Lufthansa, Turkish, SAA. De sistnämnda (dvs South African Airlines) brukar ha schyssta priser, då flyger du via London, Frankfurt eller München. Allra billigast tenderar Ethiopian Airlines att vara, men mellanlandningen i Addis kan bli något av en kulturchock för den ovane Afrikaresenären.

Din fråga om hotell är lite konstig. Du får nog specificera dig lite närmre. Vad har du tänkt dig? I Sydafrika liksom i den civiliserade världen i övrigt finns naturligtvis hela skalan från enkla backpackers till överdådiga lyxlodger. Jag har bott på massor av olika ställen i landet och oftast varit nöjd. Generellt kan jag säga att det är fantastiskt prisvärt beträffande sådant som boende, mat, hyrbil.
Citera
2016-07-05, 16:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockey1
Hejsan. Någon som har rest till Syd-afrika som kan berätta lite om hur det var? Vilket hotell bode du i, hur gick flygresan?

Hej!

Kolla gärna in min resa i Sydafrika så kanske du får svar på en del av dina funderingar....

http://stalvik.se/resor-x-y/sydafrika-resa/
Citera
2016-09-06, 09:28
  #9
Medlem
Ethiopian Airways flyger direkt från sthlm, 11h har jag för mig att det tar! Vart i landet vill du och vad vill du se/göra?

Har rest runt en del i landet och bor nu i Kapstaden så ska nog kunna hjälpa lite :)
Citera
2016-09-06, 22:15
  #10
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricaCapeTown
Ethiopian Airways flyger direkt från sthlm, 11h har jag för mig att det tar!

För ordningens skull vill jag påpeka att Ethiopian naturligtvis inte har några direktflyg från Stockholm till Sydafrika. Du måste byta plan i Addis Abeba. Dessutom gör de ett "tekniskt stopp" för att tanka och proviantera någonstans längs vägen... det kan vara Rom, Wien, Milano eller Kairo. Men då behöver man inte lämna planet.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2732751

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback