Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-17, 22:46
  #1
Medlem
Hej! jag har ett mobilt bredbands abonnemang hos tre och har en router som heter Netgear MBR1310. Det har funkat bra innan men för ett tag sedan började den bara lägga av någon gång i veckan, men nu gör den det flera gånger om dagen.
Det är riktigt irriterande när man sitter och spelar och det lägger av. Den blir varm som solen efter att bara stått igång i en kvart eller så, så jag har en fläkt som blåser på den konstant.

Det jag undrar är om man kanske kan få tre att ge ut en ny router som fungerar redigt om man ringer dem eller om det är bättre att bara köpa en annan från något annat ställe. Jag har inte den bästa kollen på detta så jag har inte direkt hittat någon värst bra själv för de flesta jag hittar verkar inte finnas något sätta att sätta i SIM-kortet vilket som jag behöver.

Tack på förhand!
Citera
2016-06-17, 23:03
  #2
Medlem
PeterNosters avatar
Det finns vanliga routrar som har stöd för modem för mobilt bredband i USB-porten.
Du stoppar SIM-kortet i modemet och sätter modemet i routerns USB-port.

ASUS har denna funktion men man får kolla vilka USB-modem som stöds.
Citera
2016-06-17, 23:15
  #3
Medlem
Polyklorfenols avatar
Om du fått routern av Tre kanske de är tillmötesgående, men om det är en surfsticka de gav dig, så vete sjutton. Testa!

Håller med föregående talare om att Asus gör riktigt bra routrar med 3G/4G-stöd. Läs på specifikationerna på routrarna vad de klarar.
Citera
2016-06-20, 16:41
  #4
Medlem
har nu kollat lite med tre och det ända de säger är att jag ska uppdatera programvaran och att annars ska det funka. Jag har den senaste programvaran på routern så jag har mer eller mindre gett upp det med att fixa ny genom tre.

Men efter att jag kollat runt lite så hittade jag denna asus routern på media markt http://www.mediamarkt.se/sv/product/...--1284642.html

Jag har ett tillgodo kvitto på media markt så därför köper jag den där även om den är lite dyrare där.

Men det jag undrar över är vilka 3g/4g modem som i sånna fall passar?

Jag funderade på att köpa ett enkelt litet modem på kjell & company för 50kr som är låst till tre men jag vet ju inte om routern stödjer just det modemet.
En annan fråga jag har är, om det modemet på kjell & company är ganska kasst, blir internet segare eller hänger allt på routern man sätter det i?
Citera
2016-06-25, 07:49
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
I manualen står inget om mobilt bredband:

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wir...823.1466832640
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback