Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-17, 17:54
  #1
Medlem
MentosFruitcores avatar
Jag har funderat på att ordna med tandställning, och undrar om det är möjligt att ha tandställning men också använda sig av tandskydd när det tränas boxning/muy thai osv... Kan problem uppstå när man tar smäller mot munnen?

Tänker mig då inte tävlingsmässigt, utan mest lättare sparring under kontrollerande förhållanden.
Citera
2016-06-17, 19:52
  #2
Medlem
Om du syftar på sk räls som är fastklistrade utanpå tänderna har jag svårt att se att någon tandläkare skulle godkänna regelbundna slag mot tänderna vare sig med tandskydd lr utan.

Du får väl bli en jävel på att ducka/blocka slagen
Citera
2016-06-17, 21:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Jag har funderat på att ordna med tandställning, och undrar om det är möjligt att ha tandställning men också använda sig av tandskydd när det tränas boxning/muy thai osv... Kan problem uppstå när man tar smäller mot munnen?

Tänker mig då inte tävlingsmässigt, utan mest lättare sparring under kontrollerande förhållanden.

Finns tandskyddspeciellt för er som har tandställning etc, tror xxl hade något special anpassat, annars kan jag inte tänka mig att det inte går med vanligt , har dock aldrig haft tandställning så vet inte hur det påverkar munnen, se bara till o inte äta slag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback