Citat:
Ursprungligen postat av
Trashtextat
En som stått mig nära har alltid mått dåligt psykiskt men vi har ändå alltid kommit väl överens trots lite ego mellan varven och självskadebeteende. Det är någon som ändå är och alltid varit väldigt mjuk och snäll, det psykiska illamåendet är ju inte direkt självvalt heller men de bra sidorna har ändå ofta kunnat kompensera bristerna. Det fungerade i många år för personen som iofs slog i huvudet ganska ordentligt vid ett tillfälle, men också efter det även började med el-chocksbehandling. Den personliga upplevelsen var mycket positiv för henne själv men hon är inte längre samma person mer än på ytan. Vi tror att hon fick ordentliga hjärnskador. Hon har åtminstone försämrats markant och inte som att man tror att hon någonsin kommer fungera ens periodvis mer. (flera år sedan ECT nu) Jag trodde faktiskt ärligen själv mer på jättebra resultat av sådana behandlingar, men vem vet, vad som än blev fel för henne kanske läker igen.
ECT är ju en riktig gamble. Det är väldigt tyst om det i media. För få fram riktig information måste man prata med både folk som blivit bättre och dom som blivit sämre. Jag visste detta var en chansning. Men efter 3 självmords försök ingen ens visste om förutom att jag nämnde en av dom för läkaren. Det var mitt val att görq ECT. Jag var beredd på konsekvenserna men jag trodde för första gången nu blir jag frisk. Nä tyvärr men jag är glad för dom som blivit bättre av behandlingen.
Men psykavdelningen var under all kritik. Och dom där två läkarna som lekte med mitt liv borde få sparken. Seriöst jag bryr mig inte on etnicitet alls. Me nåt så här viktifgt så måste man kunna språket. Dem bröt inte utan den var fan rena SFI