Citat:
Järntorget är helt laglöst även på dagtid, eller hela Göteborg börjar bli. Jag pratade med en som hade en kompis från STHLM på besök över helgen i Göteborg. Kompisen från Stockholm upplevde vistelsen i Göteborg som väldigt otrygg. Hon hade varit orolig hela tiden och hon tyckte det var mkt löst folk överallt. Då bodde de i Guldheden och var mest i Linne och runt Nordstan/avenyn. Jag är då o då på andra långgatan men man får passa sig när man lämnar gatan, går man uppåt Stigberget, eller genom Haga så gäller det o kolla sig runt. Slottskogen skulle jag aldrig sätta min fot i en natt, jag har gjort det tidigare och jag har sett jäkligt konstigt där.
Om polisen har fullt upp med uppgifter eller vad som hänt, men en sak är då säker, de räcker inte till!
Om polisen har fullt upp med uppgifter eller vad som hänt, men en sak är då säker, de räcker inte till!
Oj, du måste vara en fullständig 100% mes. Själv känner jag mig aldrig otryggare i GBG än STHLM(där jag bodde i 5 år, plugg), och STHLM är ju på alla sätt en betydligt mer kriminellt belastad stad. Det anmäls t ex 18% mer våldtäkter per capita i vår huvudstad, men i princip alla typer av brott är vanligare per capita i Stockholm.
Känner mig absolut inte otrygg vid Stigberget, det spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är. De som går ut och dricker bärs på majornahaken är typ vanliga knegarsvenskar och majornahipsters(och övrig lokalbefolkning, men dessa individer kanske skrämmer dig, brevbäraren Björn kan surna till när han fått för många i sig) och runt just Stigberget är det väl även en del rockers pga Henriksberg. Blandat klientel på Oceanen vad det verkar hänger aldrig där dock.
Bra jobbat och kudos till de ingrep. Kan vara lite stökigt på Järntorget(har typ alltid varit så, tyckte att det var värre när klubben på hörnet vid Haga östergatan fanns), även om jag personligen aldrig känner mig otrygg där, bor i området så det är ofta!
Citat:
Jag har hört att området kring Järntorget i Göteborg klassas av Polisen som ett no-go området. Kan någon bekräfta detta?
På dagtid tycker jag inte man märker så mycket mera än ett varierande antal Zigenare, rätt mycket vanliga Svenskar och en helsikes massa bussar och spårvagnar.
På dagtid tycker jag inte man märker så mycket mera än ett varierande antal Zigenare, rätt mycket vanliga Svenskar och en helsikes massa bussar och spårvagnar.
haha, är du go eller! Kom för övrigt in hyfsat nyligen, alltid kul att få veta att man bor i en jobbig no-go zone av någon livrädd bonde.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-06-18 kl. 04:11.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-06-18 kl. 04:11.