Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-12, 01:23
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag bifogar en bild.
Makarna Trudeau var goda vänner med Castro innan Justin föddes.
http://www.theamericanmirror.com/wp-...u-Castro-2.png

Det ena är alltså Castro som ung och det andra är Trudeau.

Om inte bilderna är photoshoppade så är det klart bestickande. Vore jag juridisk pappa skulle jag definitivt gjort DNA analys. Den rätar ut alla frågetecken.


Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Ta en titt på pappa Pierre när han var i samma ålder som sonen Justin är nu. Då ser du likheterna i näsa, panna och leende. Det råder ingen som helst tvekan om att Pierre var biologisk far till Justin. Modern är också mörkhårig och delar gemensamma släktdrag med sonen utseendemässigt.

Det är bekräftat att Justin blev till i Kanada ca nio månader före sin födsel den 25 december 1971. Då var Fidel Castro hemma i Kuba när Monsieur och Madame Trudeau tillverkade Justin.

Bilder på en ung Fidel Castro: här och här. Tycker du att han såg ut att vara pappa till Justin?

Förresten finns genetik att förlita sig på vid minsta osäkerhet om faderskap. Vi vet att bruna ögon är ett dominant anlag. Om t ex fadern är brunögd och modern blåögd blir barnet med 100 % säkerhet brunögt.

Pierre T: blå ögon
Margaret T: blå ögon
Justin T: blå ögon
Fidel C: bruna ögon

Det blir väldigt lätt att räkna ut vem som var biologisk far till Justin.

Verkligen tur att ”El Jefe” från Kuba hade bruna ögon!

Är du helt säker på det? Vet?! 100% säkerhet?!!



Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Fast ni som gnäller över ändringen kan ju inte vara medvetna om att denna sångtext blivit ändrad otaliga gånger genom historien och haft en uppsjö olika versioner? Att den nu ändras igen är bara en ändring av otroligt många.

Följ med i tiden lite istället. Fokusera på det som är viktigt (I&I).

Visst, varje liten grej är egentligen helt oväsentlig men de 1000 nålarnas stick är outhärdlig. Då känns alla "motgångar" extra hårda.
Citera
2018-02-14, 13:36
  #26
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Visst, varje liten grej är egentligen helt oväsentlig men de 1000 nålarnas stick är outhärdlig. Då känns alla "motgångar" extra hårda.


Förstås, men hur kan man se det som en "motgång" att texten ändras lite om man inte är den som skrev den aktuella raden? Jag kan inte föreställa mig någon nackdel med förändringen mer än att en del kommer att sjunga fel av gammal vana (och av en del mer speciella individer av protest) men med det resonemanget är alla typer av förändring och utveckling dåligt och det är det nog ytterst få som tycker.

Jag kan förstå om man tycker att det är en onödig symbolgest att ändra på texten, men på många låter det som att om den gamla raden var "in all of us command" så hade man argumenterat för en ändring till "in all thy sons command", är det någon som faktiskt hade gjort det?
Citera
2018-02-14, 13:59
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Förstås, men hur kan man se det som en "motgång" att texten ändras lite om man inte är den som skrev den aktuella raden? Jag kan inte föreställa mig någon nackdel med förändringen mer än att en del kommer att sjunga fel av gammal vana (och av en del mer speciella individer av protest) men med det resonemanget är alla typer av förändring och utveckling dåligt och det är det nog ytterst få som tycker.

Jag kan förstå om man tycker att det är en onödig symbolgest att ändra på texten, men på många låter det som att om den gamla raden var "in all of us command" så hade man argumenterat för en ändring till "in all thy sons command", är det någon som faktiskt hade gjort det?

Innan kapten Klänning åkte dit höll han sina föredrag. Jag råkade för länge sedan se ett sådant klipp "hur man bryter ner en kvinna".

Han höll i ett A4 så rev han av en halv centimeter i ena hörnet, och sedan rev han av nästa och därefter fortsatta han riva av små pappershörn till nästan inget återstod av A4:at. Så gör man sa han, bit för bit. Man lägger aldrig till utan tar bara bort. Till slut har du full kontroll över henne.

EXAKT det är vad som händer i västvärlden i dag och som du ifrågasätter hur man kan se det som en motgång.

Är du hjärntvättad så vakna upp fort som fan och se vad som håller på att hända och är du en hjärntvättare råder jag dig att springa och gömma dig och ta skydd för reaktionen kommer bli brutalare än vi kan ana. Det är min tro.

Som en liten flicka från Kongo sa. Det svåra när folk väl börjar döda varandra är att få dem att sluta att döda... Skrämmande insikt.
Citera
2018-02-14, 19:35
  #28
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Innan kapten Klänning åkte dit höll han sina föredrag. Jag råkade för länge sedan se ett sådant klipp "hur man bryter ner en kvinna".

Han höll i ett A4 så rev han av en halv centimeter i ena hörnet, och sedan rev han av nästa och därefter fortsatta han riva av små pappershörn till nästan inget återstod av A4:at. Så gör man sa han, bit för bit. Man lägger aldrig till utan tar bara bort. Till slut har du full kontroll över henne.

EXAKT det är vad som händer i västvärlden i dag och som du ifrågasätter hur man kan se det som en motgång.

Är du hjärntvättad så vakna upp fort som fan och se vad som håller på att hända och är du en hjärntvättare råder jag dig att springa och gömma dig och ta skydd för reaktionen kommer bli brutalare än vi kan ana. Det är min tro.

Som en liten flicka från Kongo sa. Det svåra när folk väl börjar döda varandra är att få dem att sluta att döda... Skrämmande insikt.


Det här är inte ett svar på frågan (inte för mig åtminstone) utan jag blir bara mer förvirrad. Vad är det som rivs bort iochmed textändringen? Är det hur ofta ordet "sons" förekommer i nationalsånger?

Din tro är att reaktionen (mot vad???) kommer bli brutalare än du kan ana. Det är kanske inte direkt en motsägelse men det är lite lustigt formulerat åtminstone.
Citera
2018-02-14, 19:40
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det här är inte ett svar på frågan (inte för mig åtminstone) utan jag blir bara mer förvirrad. Vad är det som rivs bort iochmed textändringen? Är det hur ofta ordet "sons" förekommer i nationalsånger?

Din tro är att reaktionen (mot vad???) kommer bli brutalare än du kan ana. Det är kanske inte direkt en motsägelse men det är lite lustigt formulerat åtminstone.

Jag kan inte förstå varför det är så viktigt att ändra på nationalsången alls. Allt för ideologiska vinster?
Citera
2018-02-14, 20:00
  #30
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag kan inte förstå varför det är så viktigt att ändra på nationalsången alls. Allt för ideologiska vinster?

Jag har aldrig påstått att det är viktigt, jag försöker bara förstå mig på de som menar att det är viktigt att det inte händer. Nu har inte du sagt det vad jag vet men gissningsvis är det här människor som du har lättare för att förstå än jag har, du kan inte möjligtvis föreslå på vilket sätt man kan se det som en motgång? Jag har inget problem med argumentet att det är onödigt men det är ju inte samma sak.
Citera
2018-02-14, 20:06
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag har aldrig påstått att det är viktigt, jag försöker bara förstå mig på de som menar att det är viktigt att det inte händer. Nu har inte du sagt det vad jag vet men gissningsvis är det här människor som du har lättare för att förstå än jag har, du kan inte möjligtvis föreslå på vilket sätt man kan se det som en motgång? Jag har inget problem med argumentet att det är onödigt men det är ju inte samma sak.

Jag menade inte att du påstått det.
Jag står lika frågandes till varför det är så viktigt att det händer som att det inte händer.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback