Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-17, 06:46
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hur har tidningen fått tag på filmen?

De har väl fått den av de sexutnyttjade barnen.
Citera
2016-06-17, 06:48
  #602
Medlem
Hon är nog inte ensam om detta..men korkat att använda kameran!
Finns nog många kvinnor på boende för ensamkommande som villigt ställer upp "barnen" är ju som vilka 18-35 åringar som helst, dom vill ligga.
Kvinnorna sitter ju i en beroende ställning för dessa "barn".
Klart att kvinnorna går i gång på dessa unga män...bjuder hem dem till sig..
Tror att mörkertalet är STOORT!!
Citera
2016-06-17, 06:51
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Objektivt så har hon begått ett stort fel, hon har i sin ställning idkat samlag med en person i beroende till henne. Jag har svårt att tro att Migrationsverket saknar invändningar på att man knullar med de flyktingar som är placerade i den verksamhet man är ytterst ansvarig för. Hade det rört sig om en kärleksrelation må det vara hänt, men nu tycks det mer vara något slags bajsa där man äter historia..

Så oavsett har hon begått en rad fel, så vida hon inte har blivit våldtagen och filmad men det tycks ju inte de som sett filmen uppfattat.

Sen kan man vara frågande till om det är lämpligt att kommunicera på Facebook så som hon gör med de placerade. Även att hon mer eller mindre tycks ha för vana att ha dessa killar hemma hos sig.

Eftersom samlagett skett i hennes säng så får man anse att hon varit initiativtagare till detta, då hon låter det ske i hennes säng.

Min samlade bedömning av henne är att hon är ytterst olämplig och oprofessionell i sin roll som direktör i företaget. Migrationsverket bör undvika fortsatt placering i hennes företag..

Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Knullat har hon uppenbarligen då det finns en film på det...

Du tycker inte det är tillräckligt att en person som driver ett företag för mottagande av flyktingbarn knullar med de minderåriga som är placerade hos företaget?

För mig är det gott nog, sen om hon har tvingat dem eller det har skett av fri vilja saknar betydelse i frågan om hon ska få fortsätta placera barn. Hon är olämplig och diskvalificerad. Dessutom är det brottsligt då pojkarna varit i beroendeställning och minderårig..

Hur vida hon har hotat eller att det förekommit tvång saknar betydelse i det hänseendet, det förvärrar eller förmildrar.. Men det förändrar inte speciellt mycket..

Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Absolut har hon dåligt omdöme, är ytterst oprofessionell, vilket tydligen visat sig i att ett av företagets HVB-hem har blivit stängt.
När jag skriver om att ha ett objektivt förhållningssätt menade jag nog mer att försöka föreställa sig hur hennes situation ser ut nu, och vad som har lett till situationen. Just nu så är hon antagligen i ett panikångest-tillstånd, vilket har visat sig i ett plumpt försök till att tysta ner dom två männen som tidningen intervjuade.
Att få en knullvideo publicerad i en tidning och bli konfronterad av tidningen och bli uthängd på flashback skulle få den coolaste personen att bågna. Hennes barn, hennes sociala liv i samhället.

Hurvida hon utnyttjat männen i beroendeställning så stämmer det juridiskt sett. Men juridik och verklighet går inte alltid ihop.
Vi får se sen hur det juridiska efterspelet artar sig. Någon form av förundersökning lär ju helt klart startas.

Citat:
Ursprungligen postat av O-Lycklig
Amen!

Vidare tänker jag att denna händelse påvisar, hypotetiskt då jag inte vet kvinnan ifråga tidigare meriter eller erfarenheter, vikten av kvalificerad personal när det kommer till sociala frågor. För, likt du säger, så är det ett yrkesfält vars praktiker hela tiden behöver reflekteras över gällande vad som är vad och, kanske än mer, vems är vem... Med den rådande bristen av kunnig personal så kan det tänkas att som en snabb lösning uppdrag hamnar hos goda och välmenande individer, vilket jag tänker är grunden för det inträffade, som dessvärre inte har kunskapen, eller förmågan, att hantera professionellt allt emotionellt som det faktiskt innebär att jobba med individer, särskilt sådana i nöd.

Rättfärdigar på inget sätt något eftersom fel har begåtts, likväl även som om händelserna skett efter en placering om än då kanske inte av samma juridiska natur men då av en moralisk sådan - man får skilja på vad som är privat och vad som utförts i tjänst och det gäller även efter att tjänstens insatser upphört.

Tror inte, den utpekade, kvinnan är på något sätt ond eller haft avsiktliga intentioner, snarare tvärtom, men jag tänker att hon förmodligen inte är stabil nog för uppdragets natur och omedvetet, eller medvetet, hamnat i processer hon aldrig kunnat drömma om att befinna sig i - och nu stirrar mardrömmen in genom fönstret.


Som jag förstod det så bodde ingen av männen kvar på boendet när de träffades för att ha sex så beroendeställning stämmer inte.

Vad gäller "utpressningen" så tror jag det är rent påhitt.
Citera
2016-06-17, 06:52
  #604
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redul
Idiot. Han har givetvis helt rätt. Hade Sverige översvämmats av vackra kvinnor hade naturligtvis svenska män varit mer positivt inställda till invandring än svenska kvinnor.

Såklart.

Släpp enbart in tjejer mellan 13-23 - en vikt koll vid gränsen å PUT guarantee!

Inget klagomål F! får sitt å vi får vårt! Win-win!

Men detta skulle ju aldrig i helvete kvinnor gå med på, å dem ar ju rösträtt så vi kör på det O-humanitära istället...
Citera
2016-06-17, 07:14
  #605
Medlem
Sperssons avatar
.
Nästan samtliga kvinnor som arbetar med asylsökande är kvinnor som aldrig fått någon uppmärksamhet av män tidigare.
De är ofta fula eller feta.

De tycker förstås det är fantastiskt att stå i centrum, och dessutom få betalt.
Citera
2016-06-17, 07:25
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Den som tror att dessa gossar lidit är sanslös. De har njutit av varje sekund i bingen. Vad heter den heliga lögnen muslimerna använder mot otrogna nu igen .Taqiyyah var det ju. Storyn gossarna målar upp är till för att införskaffa sig fördelar i infidel land.
Var inte så säker på det. På bilderna ser det ut som att pojkarna inte mår bra. De är bleka mm, typiska kännetecken för personer som blivit utnyttjade. Sen att ha sex med en 40+ kvinna är kanske inte så roligt för en ung pojke/man som du tror. Kan föreställa mig att det är samma sak som att gå till en prostituerad vilket de flesta män inte njuter av utan mår dåligt av. Afghaner brukar också vara ganska småk*kade, tänk sen en 40+ kvinna som fött 6 barn.
Citera
2016-06-17, 07:34
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tahta2
Var inte så säker på det. På bilderna ser det ut som att pojkarna inte mår bra. De är bleka mm, typiska kännetecken för personer som blivit utnyttjade. Sen att ha sex med en 40+ kvinna är kanske inte så roligt för en ung pojke/man som du tror. Kan föreställa mig att det är samma sak som att gå till en prostituerad vilket de flesta män inte njuter av utan mår dåligt av. Afghaner brukar också vara ganska småk*kade, tänk sen en 40+ kvinna som fött 6 barn.

Kanske har de ångrat sig men jag har sett så många ruskiga exempel vad de bleka gossarna kan sätta på så jag vidhåller min synpunkt att de njutit av fulla drag.
Citera
2016-06-17, 07:52
  #608
Medlem
O-Lyckligs avatar
Strax är klockan åtta, generaliserat, en tid för arbetsdagens start... Undrar hur stämningen är på Pangelius Familjehemsvård AB denna morgon - dyra uppdrag som inte blir uppköpta; socialförvaltningar som upphävt tjänster och, ja just det, en liten nyhetsrapportering som hänger bolaget lika tungt som molnen på himlen denna dag. Man kommer att behöva göra sig förtjänst av lönen idag, det är en sak som är säker

Kan inte hjälpa att tycka synd om precis alla berörda i denna historia!
Citera
2016-06-17, 08:18
  #609
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Jag förstår inte. En kvinna kan gå till närmaste krog och bestämma vem som får ligga med henne.
Hon behöver inte tvinga ensamkommande barn till det.
Det ligger en hund begraven någonstans.

Vad är det roliga i det? Många finner ej de som är desperata särskilt attraktiva. Jag skulle säga att krogen är en sådan samlingsplats.
Citera
2016-06-17, 08:28
  #610
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZikaZteffe
Misstänker att det är ett påhitt för att få stanna pga ömmande skäl när verkliga skäl saknas.

Gråhåring utsatt för övergrepp

Med stor sannolikhet är det en påhittad historia.
Citera
2016-06-17, 08:33
  #611
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Nästan samtliga kvinnor som arbetar med asylsökande är kvinnor som aldrig fått någon uppmärksamhet av män tidigare.
De är ofta fula eller feta.

De tycker förstås det är fantastiskt att stå i centrum, och dessutom få betalt.

Exakt detta försökte jag förklara för en granne igår.

"Tänk själv att åka till ett land där ALLA vill knulla med dig, hela tiden"

.
Citera
2016-06-17, 08:41
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Nästan samtliga kvinnor som arbetar med asylsökande är kvinnor som aldrig fått någon uppmärksamhet av män tidigare.
De är ofta fula eller feta.

De tycker förstås det är fantastiskt att stå i centrum, och dessutom få betalt.
Men hon ser ganska bra ut?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback