Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-16, 02:23
  #1
Medlem
Apologists avatar
Bibeln säger tydligt i profetia att de sista dagarna kommer bli som Lots tid, dvs Sodom o Gommora.


– Det här är för mig personligen ett viktigt beslut, säger hon (Ebba Busch Thor).

Också Sverigedemokraternas ledare Jimmie Åkesson sade att SD kan överväga att gå i tåget. Han sade att SD hittills varit utestängda och heller inte velat delta på grund av det han kallar obscena inslag, nakenhet och allmän sexualisering. Det förtar det viktiga budskapet, menade han.

– Kan man garantera att de obscena delarna försvinner, kan vi också överväga att delta i Pride, säger han till TT.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...cle23008129.ab

--------
Som många vet var det i veckan lite kaos då Stanley Sjöberg uttalade sig på Facebook angående Orlando händelsen.
Verkar som Jimmie Åkesson delar Stanleys Sjöbergs åsikt om "obscena inslag, nakenhet och allmän sexualisering."

Ebba Busch Thor påstår sig vara kristen men det finns ingenting kristet med att delta i Pride tåget, snarare är det anti-kristligt.

Många kristna i sista tiden kommer vara ljumma.

Ebba verkar köra något populistiskt drag eftersom "KD-ledaren Ebba Busch Thor deltog inte i debatten då hon saknar riksdagsplats."

Diskutera!
Citera
2016-06-16, 02:37
  #2
Medlem
Cykablyaats avatar
Så vidrigt, men föga förvånande. Sitta och heja på psykiskt störda individer med identitetsproblematik är inte direkt normalt. Hade jag varit diktator så hade jag avrättat LBTQH eller vad det nu är, samtliga, innan det sprider sig mer än det redan gjort.
Citera
2016-06-16, 02:37
  #3
Medlem
nedboys avatar
Ebba Busch må va snygg som fan men hon har ju verkligen sålt sin själ (som troende brukar säga) för att vinna röster.

En riktig troende kan naturligtvis inte acceptera detta. En partimedlem som inser att partiet håller på att försvinna kan nog gå med på att hyckla för att få vara kvar?
Citera
2016-06-16, 02:52
  #4
Medlem
zuprwhirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykablyaat
Så vidrigt, men föga förvånande. Sitta och heja på psykiskt störda individer med identitetsproblematik är inte direkt normalt. Hade jag varit diktator så hade jag avrättat LBTQH eller vad det nu är, samtliga, innan det sprider sig mer än det redan gjort.
Är det homosexualitet som du vill hindra ifrån att sprida sig? Och i så fall hur sprider det sig?
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Ebba Busch må va snygg som fan men hon har ju verkligen sålt sin själ (som troende brukar säga) för att vinna röster.

En riktig troende kan naturligtvis inte acceptera detta. En partimedlem som inser att partiet håller på att försvinna kan nog gå med på att hyckla för att få vara kvar?
Det finurliga med att vara en riktig kristen idag är att man, på gott och ont, väljer att ignorera och ta avstånd ifrån saker man själv (inte gud) tycker är omoraliska och fel i bibeln.
Jag tycker det är bra att hon går med i Pride-tåget. Om hon vinner eller förlorar röster på det, det vet jag inte.
Citera
2016-06-16, 03:29
  #5
Medlem
Cykablyaats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuprwhirl
Är det homosexualitet som du vill hindra ifrån att sprida sig? Och i så fall hur sprider det sig?.

Degenerativt beteende som skadar inte bara individen själv utan samhället som stort, nihilism och attacken mot kärnfamiljen. Tänker inte skriva mer utförligare än sådär för är det något vänstern är experter på så är det att inte lyssna.

Men bidrar med ett inlägg som förtydligar:

http://i.imgur.com/Vy9OND5.png
Citera
2016-06-16, 04:35
  #6
Medlem
zuprwhirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykablyaat
Degenerativt beteende som skadar inte bara individen själv utan samhället som stort, nihilism och attacken mot kärnfamiljen. Tänker inte skriva mer utförligare än sådär för är det något vänstern är experter på så är det att inte lyssna.

Men bidrar med ett inlägg som förtydligar:

http://i.imgur.com/Vy9OND5.png
Angående den påstådda attacken mot kärnfamiljen: Visst är det så att när homosexuella personer väljer att gifta sig eller skaffa barn tillsammans så ifrågasätts konceptet kärnfamiljen. Det betyder ju inte att det på något sätt helt plötsligt blir fel att två heterosexuella vuxna uppfostrar deras biologiska barn bara för att det finns homosexuella som uppfostrar adoptivbarn eller biologiska barn. Är det inte viktigare att alla familjer mår bra än att alla familjer ser likadana ut?

Jag tycker det är väldigt bra att ännu ett parti ställer upp i Pride-tåget. Att partiledaren i fråga leder ett kristet parti ser jag som nytänkande och för att tala klarspråk, helt rätt.
Citera
2016-06-16, 05:06
  #7
Medlem
soligts avatar
Det verkar som att alla i det (offentliga rummet) måste gå i pridetåget för att bevisa att man inte har något emot annan sexualitet..
Citera
2016-06-16, 05:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuprwhirl
Angående den påstådda attacken mot kärnfamiljen: Visst är det så att när homosexuella personer väljer att gifta sig eller skaffa barn tillsammans så ifrågasätts konceptet kärnfamiljen. Det betyder ju inte att det på något sätt helt plötsligt blir fel att två heterosexuella vuxna uppfostrar deras biologiska barn bara för att det finns homosexuella som uppfostrar adoptivbarn eller biologiska barn. Är det inte viktigare att alla familjer mår bra än att alla familjer ser likadana ut?

Jag tycker det är väldigt bra att ännu ett parti ställer upp i Pride-tåget. Att partiledaren i fråga leder ett kristet parti ser jag som nytänkande och för att tala klarspråk, helt rätt.

Men tror du verkligen bögfamiljer mår så bra? Studie efter studie visar att det är en destruktiv livsstil, och detta är inget som tas upp i media.

Ebba Busch Thor har som någon skrev tidigare sålt sin själ för att vinna popularitet. Och KD bara fortsätter att sjunka i opinionen.

Inte ett kristet parti, inte en kristen ledare och inte ett kristet beslut.
Citera
2016-06-16, 05:36
  #9
Avstängd
Gastkramandes avatar
Detta jippo är bara till för en sak och det är att reta gallfeber och provocera normalt folk.
Citera
2016-06-16, 07:49
  #10
Medlem
Jesus hade med stor sannolikhet också gått med i Pride-tåget. Det är jag nästan säker på.
Däremot hade nog (bibelns)Gud inte gått med.
Citera
2016-06-16, 07:53
  #11
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jesus hade med stor sannolikhet också gått med i Pride-tåget. Det är jag nästan säker på.
Däremot hade nog (bibelns)Gud inte gått med.

Jesus är Gud. Gud är Jesus.
Citera
2016-06-16, 07:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Jesus är Gud. Gud är Jesus.
Japp, så påstås det. Ändå verkar dom vara helt olika. Speciellt moraliskt. Helgardering kallas det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback