Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-08, 21:58
  #649
Medlem
Det skrivs i TMG discorden ikväll om dumpet..

Nasadream: Det är ju unity som dumpat för att lösa förvärvens skulder och för att betala kostnaderna i samband med förvärven.


Är detta känt sedan innan?? Vore ju helt sjukt i så fall. Hade hoppats på lite rapporthype.. men då kommer väl förmodligen kursen fortsätta dumpas ner så de har råd med förvärv? :/
2017-02-28, 21:32
  #650
Medlem
Bunnys avatar
Så vad säger ni som är inne i bolaget...inte ett enda inlägg här i tråden idag, trots det som hänt?
2017-02-28, 21:57
  #651
Medlem
eilahtans avatar
Folk jagar Jeremy och hoppar från tak från vad jag förstår.
Raketen vänder snart. $50 innan jul, mina vänner..
Jag säljer hus och fru & går all in.

Nu kör vi!!
2017-02-28, 23:28
  #652
Medlem
greeneyes avatar
Själv har man gått back ca 70% .... får ångest bara jag ser namnet.. fyfan vilket lurendrejeri!
2017-02-28, 23:40
  #653
Medlem
Helt sjukt. Jeremy med sin bok som grund skulle förvärva sig till att bli världens största marketing-bolag, nu har han som grundpelare hoppat av vilket tydligen är fantastiskt? Såg på placera att UK hade 0,18% i vinstmarginal, antar att gamla ägare passade på att tömma bolagen i lön. Verkar vara ett enda stort bedrägeri.

Inför varje rapport har det varit tok-hausse vilket alltid följts upp av minst -20% på rapportdagen, glad att man höll sig på sidan.

Sen är värderingen uppåt väggarna. Att tycka att PE/15 är billigt för bolag med negativ/noll tillväxt där enda värdet ligger i de anställda som precis sålt ut sig är korkat. Många tyckte 30 var rimligt ett tag. Bara för att ett bolag är skuldfritt är det inte fantastiskt, räntan är så låg att lite skuld inte spelar någon större roll.
__________________
Senast redigerad av IdkIdk 2017-02-28 kl. 23:53.
2017-03-01, 02:00
  #654
Medlem
eilahtans avatar
Jag sålde allt innan förra rapporten som tur var. Blev +-0, brukar vara ett dåligt resultat men inte i detta fallet.

Enda roliga med aktien är att läsa forumet..
2017-03-01, 08:33
  #655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasnilsson
Handelsstopp. Är någon egentligen förvånad?
Nej, jag insåg ungefär samtidigt som aktien kom ut på börsen att det var ett fuskbolag rakt igenom. Men någon gjorde ju sig iallafall en hacka.
2017-03-01, 09:03
  #656
Medlem
it-takes-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greeneye
Själv har man gått back ca 70% .... får ångest bara jag ser namnet.. fyfan vilket lurendrejeri!
Jag gjorde en bra vinst på aktien i uppgångsfasen. Köpte för drygt €4 och sålde för €8.85. Dum som jag var hoppade jag på igen på strax under €3, men med en blygsammare summa. Så, sitter just nu och ser luftslottet upplösas i ångor. Får försöka hitta några vettigare aktier att kvitta förlusten mot.
2017-03-11, 12:47
  #657
Medlem
Är det röda siffror igen i slutet på måndagens börsdag då tar jag mina slantar och går ur. Lyckades sälja med vinst vid förra uppgången men som en del andra så gick jag in igen för att vara med på nästa förmodade uppgång. Kommer sluta lite plus om jag säljer på måndag så länge inte aktien tokrasar.
2017-03-19, 17:54
  #658
Medlem
Är väl dags för Unity group att lansera/IPO Lara group PLC nu när som helst?

https://beta.companieshouse.gov.uk/c...45694/officers

Förstår att det har sålts 5-6 miljoner aktier till vilken kurs som helst. Småspararna blir lidande. Unity cashar ut från TMG för att skapa nya projekt och försöka vinna mer pengar..

Känns som det finns en anledning till att vara uppdelad på olika ställen (Singapore, Sverige, London).

Sa inte Jeremy i någon IC att utdelning var 99% säkert? Ser ju hur det gick med det....


https://www.allanpresland.com
https://www.hadlandcaregroup.co.uk

Antar de ska göra någon agglo-modell fast för hälsa/sjukdomar/personal etc?

https://beta.companieshouse.gov.uk/o...k/appointments
__________________
Senast redigerad av summercity123 2017-03-19 kl. 18:16.
2017-03-19, 19:27
  #659
Medlem
Sista man gör är ju att köpa något där Unity group medverkar i efter denna bajsmackan
2017-03-20, 18:11
  #660
Medlem
CSB fortsätter sälja ut. Ska hela ledningen och insiders sälja medan AVA fortsätter ta emot aktier?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback