Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-16, 10:00
  #13
Medlem
Fenjal888s avatar
Är det någon som vet vilken paragraf i Facebooks regler han bröt mot? Det känns ju som han trampade på en landmina i regelverket snarare.
Citera
2016-06-16, 10:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Är det någon som vet vilken paragraf i Facebooks regler han bröt mot? Det känns ju som han trampade på en landmina i regelverket snarare.

Hets mot folkgrupp. Stöd för terrorism. Uppmaning till terrorism/hot/mord/aktioner mot hbtq-personer. Brott mot grundlagen och några dussin FN-konventioner (allas lika värde och rättigheter, att var och en ska ha rätt att välja vem man vill leva med o.s.v.). Räcker det?

Jag förväntar mig att regeringen ingriper mot hans sekt.
Citera
2016-06-16, 10:37
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodSaveEurope
Givetvis är det fel att stänga av honom för det.
Det är inget fel alls med att protestera mot vansinnet.
Pride festivalen är så absurd att man bara undrar hur förbannat hjärntvättade folk är.


Frågar man Miljöpartiets lilla Frigolit är det nog rätt. Han stod i går i riksdagen och hävde ur sig diverse mot att Björn Söder sagt samma sak 2007. Och det var skamligt tydligen. Så, varför får inte jag gå naken på stan när homoligan får?
Citera
2016-06-20, 14:19
  #16
Medlem
Jag förstår att folk reagerar mot honom, men har svårt att se varför han blev portad från FB.
Jag undrar om beslutet var taget i Sverige eller USA. Det finns regler om hatiska inlägg, men jag tycker inte att det var skrivet så. Och de kunde ju tagit bort själva inlägget och varnat eller liknande.
Det står ju att de uppmuntrat debatt och olika åsikter.
https://www.facebook.com/communitystandards#

Även om jag inte håller med honom så tycker jag inte att det var så farligt skrivet.
Det är möjligt att vi får se mer liknande attacker riktat mot dem. I andra fall menar ju vissa att vi ska respektera muslimer och deras syn. Tex i badhallar.

Det är ungerfär som man säger att tjejer inte ska klä sig för utmanande eller man ska inte flasha med dyr mobil eller pengar. Då kan tjejerna bli antastade eller man bli bestulen. Men det betyder ju inte att det är förmildrande eller rätt att begå dessa brott.
Citera
2018-02-21, 19:51
  #17
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/nyheter/stan...fran-facebook/

"Fortsätter "pridekulturen" att provocera kommer det som hänt i Orlando att upprepas i stad efter stad, land efter land", skriver Stanley Sjöberg och fortsätter:

"Varför kan inte dessa människor undvika att blotta sig med sin nakenhet och skrytsamt demonstrera för sin livsstil?!"

Så skrev Stanley Sjöberg på Facebook efter terrordådet i Orlando. Inlägget anmäldes och han är nu portad av facebook. Rätt att stänga av honom?
Det var helt fel att stänga av honom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback