Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-06-14, 01:31
  #109
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Det har väl sällan varit så varmt efter solnedgång på SRF som i år? I år räckte det med en tjocktröja.
Åren innan så frös jag halvt ihjäl trots fleece och jacka över det.

Om du stod framme vid Festival-scenen under Scorpions gig så måste du väl ha noterat hur jävla kallt det var?

De övriga dagarna var det knappast nån kyla som gick ända in i märgen, men just i det här fallet behövdes kaffe för min del

Citat:
De bemödade jag mig inte ens att se. Dessutom förstår jag inte jämförelsen. Menar du att de skulle vara likvärdiga?

Jag syftar på att i båda fallen handlar det om orkestrar: Fioler, blåsinstrument...dvs ingen stereotypisk rockkonsert. Min fråga handlade om du är emot det eller om Apocalyptica helt sonika inte föll dig i smaken?
Citera
2017-06-14, 15:43
  #110
Medlem
Bara jag som tycker att Aerosmith fick lite för mycket hyllning i press och av folk? Det var absolut en bra spelning och jag är jättenöjd, men fick lite känslan av "en dag på jobbet". Den där magin som infann sig på förra SRF-spelningen fanns inte där i år.
Citera
2017-06-14, 21:22
  #111
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jag syftar på att i båda fallen handlar det om orkestrar: Fioler, blåsinstrument...dvs ingen stereotypisk rockkonsert. Min fråga handlade om du är emot det eller om Apocalyptica helt sonika inte föll dig i smaken?

Fast Apocalyptica kör väl halvdana Metallica-covers på cello? När jag såg dom 2011 så var det i alla fall mer än halva setet skittråkiga covers.
Citera
2017-06-15, 10:23
  #112
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Fast Apocalyptica kör väl halvdana Metallica-covers på cello? När jag såg dom 2011 så var det i alla fall mer än halva setet skittråkiga covers.

Jo det är sant. De är ingen orkester per se (det kanske var lite otydligt där), men det är likväl ingen "typisk" hårdrockskonsert så jag var nyfiken på om ForeverWinter ogillar hela konceptet eller om det just var Apocalyptica som inte föll honom i smaken (personligen anser jag att det varken var "bu eller bä")

Citat:
Bara jag som tycker att Aerosmith fick lite för mycket hyllning i press och av folk? Det var absolut en bra spelning och jag är jättenöjd, men fick lite känslan av "en dag på jobbet". Den där magin som infann sig på förra SRF-spelningen fanns inte där i år.

Delvis så infann sig den där känslan även hos mig jo...
Citera
2017-06-17, 12:33
  #113
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Om du stod framme vid Festival-scenen under Scorpions gig så måste du väl ha noterat hur jävla kallt det var?

De övriga dagarna var det knappast nån kyla som gick ända in i märgen, men just i det här fallet behövdes kaffe för min del
Det var fler än jag som uttryckte att kvällarna på SRF var varmare än vanligt. Oavsett så borde det strömma ut folk från alla huvudakter då det varit kallt tidigare år. Nu är det inte så.
Scorpions har överlag fått dålig kritik och det är förmodligen där vi hittar problemet.


Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jag syftar på att i båda fallen handlar det om orkestrar: Fioler, blåsinstrument...dvs ingen stereotypisk rockkonsert. Min fråga handlade om du är emot det eller om Apocalyptica helt sonika inte föll dig i smaken?
Jag var och såg Hans Zimmer senast i Stockholm. Jag uppskattar bra musik oavsett hur den framförs.
Apocalyptica är en one trick pony. De gör covers på Metallica med stråkinstrument och folk tycker det är "kul". De har ingen annan agenda vilket till och med deras namn intygar - en skojig referens till Metallica. Att de sedan spelar lite annat material är endast kosmetika.


Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Fast Apocalyptica kör väl halvdana Metallica-covers på cello? När jag såg dom 2011 så var det i alla fall mer än halva setet skittråkiga covers.
Bingo!

Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jo det är sant. De är ingen orkester per se (det kanske var lite otydligt där), men det är likväl ingen "typisk" hårdrockskonsert så jag var nyfiken på om ForeverWinter ogillar hela konceptet eller om det just var Apocalyptica som inte föll honom i smaken (personligen anser jag att det varken var "bu eller bä")
Coverband kan vara kul ibland, men de har inget på Festival Stage att göra. Du är uppenbarligen av en annan åsikt.
Citera
2017-06-17, 23:23
  #114
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Det var fler än jag som uttryckte att kvällarna på SRF var varmare än vanligt. Oavsett så borde det strömma ut folk från alla huvudakter då det varit kallt tidigare år. Nu är det inte så.
Scorpions har överlag fått dålig kritik och det är förmodligen där vi hittar problemet.

Kyla kan såklart upplevas olika men du kan inte påstå att det var varmt vid fredagen när Scorpions lirade vid Festival-scenen (mina kompisar påpekade också att det blåste riktigt kallt)? Man behöver inte frysa för att hålla med om att temperaturen sjönk jämfört med föregående kväll. Eller så kanske det var just där jag stod, snett bakom "kontrolltornet" (du stod säkert långt fram?)

De övriga kvällarna däremot var varma och behagliga! Vädret är egentligen en skitdetalj att diskutera ändå

Sen var inte Scorpions nån höjdare direkt, där är vi ense

Citat:
Coverband kan vara kul ibland, men de har inget på Festival Stage att göra. Du är uppenbarligen av en annan åsikt.

Har inget minne av att jag sagt det. När fick du för dig det? De var inte piss, men samtidigt är det inget jag skulle betala flera hundra för att se igen. Det var intressant mest för att det skiljde sig från standardutbudet på SRF 2017
__________________
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2017-06-17 kl. 23:34.
Citera
2017-06-18, 10:44
  #115
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Kyla kan såklart upplevas olika men du kan inte påstå att det var varmt vid fredagen när Scorpions lirade vid Festival-scenen (mina kompisar påpekade också att det blåste riktigt kallt)? Man behöver inte frysa för att hålla med om att temperaturen sjönk jämfört med föregående kväll. Eller så kanske det var just där jag stod, snett bakom "kontrolltornet" (du stod säkert långt fram?)

De övriga kvällarna däremot var varma och behagliga! Vädret är egentligen en skitdetalj att diskutera ändå

Sen var inte Scorpions nån höjdare direkt, där är vi ense
Scorpions var ingen höjdare. Därav hamnade de på min sämsta-lista.


Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Har inget minne av att jag sagt det. När fick du för dig det? De var inte piss, men samtidigt är det inget jag skulle betala flera hundra för att se igen. Det var intressant mest för att det skiljde sig från standardutbudet på SRF 2017
Jag som misstolkade. Sorry!
Citera
2017-06-20, 20:47
  #116
Medlem
Haha, var det inte rockarna som sa att det aldrig skulle hända på Sweden Rock, nu har det hänt..

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...pa-sweden-rock

Citat:
Under den gångna veckan har polisen fått in en anmälan om ett våldtäktsförsök på Sweden Rock Festival i Sölvesborg.
Det misstänkta brottet inträffade torsdagen den 8 juni inne på festivalområdet. Polisen har ännu ingen misstänkt.
Det inträffade på en toalett där en flicka under 18 år blev attackerad av en för henne okänd man som uppträdde på ett sådant sätt att vi har rubricerat det som ett försök till våldtäkt, säger Robert Loeffel, presstalesman vid polisen i region Syd.
Citera
2017-06-21, 10:58
  #117
Medlem
von-Boegroeffs avatar
Vilka är The bastard sons? Dom skändar ju silvermachine och hawkwind
Citera
2017-06-21, 11:38
  #118
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Årets festival var förmodligen den bästa någonsin för undertecknad!
Inte nog med att jag såg en jävla massa bra konserter, jag såg inte en enda som var riktigt dålig heller. Nej, inte ens Scorpions var dåliga enligt mig, men det kanske beror på min längtan efter att äntligen få se dem. Umgänget var det bästa någonsin och jag träffade många nya bekantskaper. Gemenskapen på SRF är helt enkelt oslagbar!
Vädret var ju skit de två första nätterna (jag anlände på tisdagen), men sedan fick även det en rejäl uppryckning.

Bäst var Ministry. Helt fantastiskt! Aerosmith och Carcass levererade också storartat.
Gotthard var årets överraskning. Jag såg dem 2012 och tyckte inte att de var särskilt upplyftande, men i år levererade de en av årets bästa spelningar. Den nya sångaren (vars namn jag har glömt bort) har verkligen kommit in i sin roll numera.
Citera
2017-06-22, 07:11
  #119
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Haha, var det inte rockarna som sa att det aldrig skulle hända på Sweden Rock, nu har det hänt..

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...pa-sweden-rock

Det här har "vi rockare" tagit upp så sent som förra året: https://www.flashback.org/sp57765068 så lägg ned med att utmåla oss som naiva puckon

Klart sånt inträffar på alla större musikaliska tillställningar och det är alltid förjävligt, det här förväntar man sig dock inte med en äldre mogen publik som ofta ligger på ~40+

EDIT: Din älskade Summerburst-festival kan knappast skryta med ordningsamt folk heller (en våldtäkt mitt i publikhavet tex):

http://www.friatider.se/flera-sex-ve...lla-misst-nkta
__________________
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2017-06-22 kl. 07:32.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback