Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-14, 16:24
  #1
Medlem
Hej allihopa!

Jag kommer ha begränsade möjligheter att styra min kost under den närmsta tiden eftersom jag kommer äta alla mål ute. Jag är därför ute efter tips på hur jag på enklaste möjliga sätt får i mig alla näringsämnen jag behöver. Planen än så länge är att köpa omega 3 och d-vitamin som piller och ta varje dag, samt slänga i alla nödvändiga frukter/grönsaker i en mixer varje kväll för att på så vis kunna få i mig allt snabbt och enkelt.

Jag behöver nu tips på vad jag ska ha i min smoothie för att maximera näringsinnehållet och se till att jag får i mig allt som behövs. Smaken är sekundär, jag prioriterar innehållet framför bra smak.
Citera
2016-06-14, 16:31
  #2
Medlem
jpettersson1991s avatar
Har du svårt att komma upp i proteinbehovet under dagen så proteinpulver.
Citera
2016-06-14, 17:01
  #3
Medlem
För att förtydliga så är det grönsaker och frukter jag söker efter!
Citera
2016-06-21, 00:21
  #4
Medlem
maxorrs avatar
Funderar mycket på samma sak och är kass på detta. Vilka grönsaker är mättande, nyttiga och till vilken mängd och innehåller mycket antioxidanter, mineral och vitaminer och är bra för alla kroppens alla celler muskler, senor, blod, skelett, ögan och funktioner samt hjärna och hälsa

Att tex att äta morötter innan middag och dricka äppelcider vinäger varje dag och en näve blåbär plus 2 ägg mm och gröt med mjölk och ett glas juice och nötter?

Jag är jättetacksam för råd för eran mix av matmixat i en green shake som innehåller stålmans energi nyttighet till rubbet immunitet på ca en liter drink av det !

Allt är intressant
__________________
Senast redigerad av maxorr 2016-06-21 kl. 00:27.
Citera
2016-06-21, 10:49
  #5
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Funderar mycket på samma sak och är kass på detta. Vilka grönsaker är mättande, nyttiga och till vilken mängd och innehåller mycket antioxidanter, mineral och vitaminer och är bra för alla kroppens alla celler muskler, senor, blod, skelett, ögan och funktioner samt hjärna och hälsa

Att tex att äta morötter innan middag och dricka äppelcider vinäger varje dag och en näve blåbär plus 2 ägg mm och gröt med mjölk och ett glas juice och nötter?

Jag är jättetacksam för råd för eran mix av matmixat i en green shake som innehåller stålmans energi nyttighet till rubbet immunitet på ca en liter drink av det !

Allt är intressant

Ät utav dom grönsakerna du gillar, broccoli, vita/gröna bönor,tomat,gurka m.m. Samma gäller frukt/bär, blåbär,björnbär,hallon,jordgubbar,äpple,apelsin osv. Äter du bra med grönt så får du förmodligen i dig tillräckligt med antioxidanter,mineraler och vitaminer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback