Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-18, 21:05
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Inte så svårt att överleva när man hela tiden flyr till det land som är säkrast för tillfället.

Du kanske inte hört talas om att syrianer/assyrier har bebott Mellanöstern merparten utav dess livslängd? Globalismen och kapitalismen har gjort att många söker bättre förhållande, alltid varit så i alla tider.

Innan denna tid så var det icke så att därmed stannade man kvar och fick betala Jizya (skatt för icke muslimer) eller fly till närliggande land. Att vara en otrogen i en geografiskt område gör det svårt att ha allierade.

För att besvara din fråga/statment: Vi har flytt dock har vi levt i mer fientliga miljöer och innan Europa var framgångsrikt var vi fortfarande i Mellanöstern och försvarat oss när det varit möjligt.

Citerar:

"Folkgruppen anses vara Mesopotamiens ursprungsbefolkning.[38][39] Civilisationens vagga förläggs oftast till Mesopotamien för omkring 5 000 år sedan. Under de följande 2 000 åren var tvåflodslandet världens mest högtstående kultur. De bördiga slätterna i södra Mesopotamien, som var en del av den så kallade bördiga halvmånen, gav rika skördar, och läget mellan alla andra civilisationer gjorde att de mesopotamiska kulturerna som Sumer, Akkad, Assyrien och Babylonien till de allra mäktigaste under långa epoker."
Citera
2016-09-21, 18:15
  #14
Medlem
Oboros avatar
Lol en Syrian som försöker leka nazist och få medhåll av nazisterna ser jag.

Det är pga er att jag lämnade kristendomen. Ert intensiva hat, er nationalism, er stolthet har fått mig att hata er intensivt.

Vadå kasta muslimer ut ur landet? Vad fan får er att tro att ni förtjänar platsen bättre, precis som alla ickemuslimska Iranier och kurder?

Jag är ateist så du kan spara på dina muslimanklagelser. Ju mer skit jag hör av er ju mer jag vill bli muslim. Wow.

Tyvärr har jag mellanösterngener, perser och kurd och jag önskar jag kunde ta bort dom.
Citera
2017-01-10, 02:33
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Lol en Syrian som försöker leka nazist och få medhåll av nazisterna ser jag.

Det är pga er att jag lämnade kristendomen. Ert intensiva hat, er nationalism, er stolthet har fått mig att hata er intensivt.

Vadå kasta muslimer ut ur landet? Vad fan får er att tro att ni förtjänar platsen bättre, precis som alla ickemuslimska Iranier och kurder?

Jag är ateist så du kan spara på dina muslimanklagelser. Ju mer skit jag hör av er ju mer jag vill bli muslim. Wow.

Tyvärr har jag mellanösterngener, perser och kurd och jag önskar jag kunde ta bort dom.


Lite sent svar men kör på.
Jag försöker inte få medhåll från någon part i denna tråd utan förklarar förhållande hur folkgruppen haft det. Jag besvarade personens inlägg och du bör se historiken för att förstå innehållet bättre samt även mitt svar.

Assyrier/Syrianer har ett mycket bättre de jure än flertalet andra folkgrupper i denna region, bara att använda en valfri sökmotor så kommer du få mer information än du orkar läsa. Fastän vi kräver inte att muslimer skall bli utkastade eller dödade, utan vi vill kunna vara ifred och utöva våran religion i fre detta är vad vi inte fått göra sedan Islam's tillkomst.


Att du skulle vara ateist spelar ingen roll, fakta är fakta när övergrepp har skett som senaste vi kan beskåda är Seyfo/Simele samt ISIS. Studera Islam och deras tro gällande "nasara" "kāfir" samt "jizya" så kommer du inse att detta inte är "anklagelser" utan det är material som muslimer utövar i sin religion.


Tror du har mer problem än just denna debatt/inlägg, du verkar osäker som person när du vill ta bort din egen profil (ras) samt vad du tillhör, vi väljer ju inte trots allt var/hur vi föds.
Citera
2017-01-12, 01:31
  #16
Medlem
gersmans avatar
Syrianer är lugna, lärt känna några i jobbet och på anstalt. De har koll på läget och är Fan så mycket bättre på att kolla ens rygg än de flesta svenskar. Inte alla svenskar men de flesta. Men allierade? Nja, hur ska det gå till? Låter överdrivet, ganska 1930-tal. Inte ens Adolf hade allierade.
Citera
2017-01-31, 23:26
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Lol en Syrian som försöker leka nazist och få medhåll av nazisterna ser jag.

Det är pga er att jag lämnade kristendomen. Ert intensiva hat, er nationalism, er stolthet har fått mig att hata er intensivt.

Vadå kasta muslimer ut ur landet? Vad fan får er att tro att ni förtjänar platsen bättre, precis som alla ickemuslimska Iranier och kurder?

Jag är ateist så du kan spara på dina muslimanklagelser. Ju mer skit jag hör av er ju mer jag vill bli muslim. Wow.

Tyvärr har jag mellanösterngener, perser och kurd och jag önskar jag kunde ta bort dom.

Saddams högra hand var en Assyrier, han slaktade kurder, perser och shia araber. Tariq Aziz var namnet och Bath partiet skapades av en syrian. Michel Aflaq var namnet. Bath partiet var en facistisk arabisk nationalistisk parti som enbart erkände araber (syrianer och assyrier är araber).
Citera
2017-02-01, 09:41
  #18
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Lol en Syrian som försöker leka nazist och få medhåll av nazisterna ser jag.

Det är pga er att jag lämnade kristendomen. Ert intensiva hat, er nationalism, er stolthet har fått mig att hata er intensivt.
Och vi hatar dig tillbaka

Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Vadå kasta muslimer ut ur landet? Vad fan får er att tro att ni förtjänar platsen bättre, precis som alla ickemuslimska Iranier och kurder?
Vi vill bara inte ha några demografiska mellanöstern-konkurrenter här och i resten av Europa. Det räcker med oss liksom, behövs inte fler blattar, särskilt inte muslimska sådana (ja, även om du är en iransk ateist så är du ändå genetiskt muslim liksom).

Var inte du en nordafrikansk berber för ett tag sedan? Kan nästan svära på att jag har sett dig påstå att du hade något liknande ursprung i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Jag är ateist så du kan spara på dina muslimanklagelser. Ju mer skit jag hör av er ju mer jag vill bli muslim. Wow.
Ingen bryr sig om att du är ateist, du får inga pluspoäng för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Tyvärr har jag mellanösterngener, perser och kurd och jag önskar jag kunde ta bort dom.
Jag beklagar och lider med dig, hade känt likadant om jag bar på dina iranska unibrow gener

Citat:
Ursprungligen postat av carfaster44
Saddams högra hand var en Assyrier, han slaktade kurder, perser och shia araber. Tariq Aziz var namnet
Ja du ser, assyrier är effektiva, "Tariq Aziz" eller Mikhail Yuhanna som han egentligen hette, var ett bra exempel på den assyriska kompetensen. I sinom tid kommer vi assyrier att utrota alla muslimer

Jag menar, tänk om Saddamregimen bara bestod av etniska assyrier? Shit mannen, vilken gangstertwist det hade varit då. Det hade liksom inte funnits några muslimer kvar i världen. Om en enda assyrier som Tariq Aziz kunde åstadkomma så mycket och kaozblatta så hårt i Irak, föreställ dig en hel regim full med assyrier, hade varit riktigt badass liksom, fo' real!

Citat:
Ursprungligen postat av carfaster44
och Bath partiet skapades av en syrian. Michel Aflaq var namnet. Bath partiet var en facistisk arabisk nationalistisk parti som enbart erkände araber (syrianer och assyrier är araber).
Michel Aflaq däremot, var inte etnisk assyrier, utan snarare kristen syrier (inte samma sak). Hans vurmande för sekulär arabnationalism var bara subversiv propaganda och han gjorde detta pga hans egna etniska intressen, så att ingen muslim skulle komma där och försöka leka intellektuell och skapa en mer islamistiskt orienterad arabnationalism som antingen tvångskonverterar eller folkmördar kristna MENA-blattar. Så här i efterhand med facit i hand, så var Michel Aflaq's bidrag till politiken allt annat än lyckad, och medan etniska assyrier i mellanöstern försökte kämpa för sin självständighet under den här tiden, kom Michel där och motarbetade oss med hans degenererade pan-arabism.

Och nej, assyrier/syrianer är inte araber. Ni araber borde sluta smickra er själva i tid och otid genom att försöka tvångsassociera oss assyrier med er untermenschen hela tiden. Vi assyrier är en helt annan genetisk grupp än er, vi är ett annat folk, och vi är genetiskt närmare alla möjliga icke-araber i mellanöstern, Kaukasus och södra Europa, än vad vi är er araber. Ni araber är typ halv-zoomalier med tanke på hur mycket negerblod ni har nuförtiden (detta gäller särskilt berber och saudiaraber, men även iranier och så kallade "araber" i övriga MENA).
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-02-01 kl. 09:50.
Citera
2017-02-01, 11:14
  #19
Medlem
Nej. Så länge de har samma kultur och beteende som araber så har jag svårt att se dessa som "allierade".
Citera
2017-02-03, 05:01
  #20
Medlem
All respekt till EliasAlucard, en utav mina favorit-skribenter under åren här på flashback, så hoppas verkligen han inte tar åt sig när jag skriver detta:
Men ärligt talat, kan vi lita på Syrianer som grupp? De Syrianer som är nationalistiskt lagda verkar även de generellt sett stödja mångkulturalism i Sverige då de vet att det gynnar deras fäste i Södertälje.
Att de är kristna är rätt ointressant då de i högsta grad är etnocentriska och skiter i svenskarnas öde och huruvida Sverige är svenskt eller inte i framtiden, så länge de får mer makt.

Sorry Elias, men du representerar inte Syrianerna i Sverige som grupp.
Citera
2017-02-03, 12:52
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
All respekt till EliasAlucard, en utav mina favorit-skribenter under åren här på flashback, så hoppas verkligen han inte tar åt sig när jag skriver detta:
Men ärligt talat, kan vi lita på Syrianer som grupp? De Syrianer som är nationalistiskt lagda verkar även de generellt sett stödja mångkulturalism i Sverige då de vet att det gynnar deras fäste i Södertälje.
Att de är kristna är rätt ointressant då de i högsta grad är etnocentriska och skiter i svenskarnas öde och huruvida Sverige är svenskt eller inte i framtiden, så länge de får mer makt.

Sorry Elias, men du representerar inte Syrianerna i Sverige som grupp.

Stämmer. Även om Elias har en del sunda åsikter så delar hans kriminella och korrupta syrianska "bröder" inte hans inställning. Det som behövs för hans folk är en moral uppryckning. Så länge de beter sig som araber så man man svårt att se de som något annat - Som jag tidigare skrev.
Bara backstabbers och lurar svenskar.
Citera
2017-02-24, 17:33
  #22
Medlem
Jag är själv en syrian = per automatik kristen.

Det är sant, vi avskyr muslimer...helt enkelt för att deras grund är en ondskefull och mordisk ideologi. Vi ogillar negrer och muslimer...båda utifrån ett perspektiv om självbevarelse. Den ena har negroid-gener vilket ruinerar europeiskt utseende, vi är från MÖ men vi tillhör utseendet som hos syd-europeer, och muslimer är helt enkelt fiender som vill alla icke-muslimer ont.

Vi syrianer har vårat ursprung i civilisationens vagga, Gamla Mesopotamien...tillika är vi araméer och kusiner med hebréerna/judarna enligt bibeln. Som sådan betyder det att våra förfäder var sannerligen klipska individer....ex. har jag själv råkat få en IQ på ca. 150 SD 15.

Mitt folk är dessutom modiga. Under första världskriget rapporterades det att syrianer stred tappert i första ledet för turkarna i Gallipoli, innan turkarna bedrog och mördade alla kristna i deras planerade folkmord....där armener/syrianer/greker/etc. utsattes för folkmord. Mitt folk tom besegrade den turkiska armen vid ett slag och då var det i praktiken illa beväpnade civilpersoner mot en väl utrustad armé med större antal inom allt = modet och intelligensen är större hos oss.

Därför...syrianer är ett nyttigt folk för vilket kristet land som helst. Vi värnar om kristendom och europeiska folkslagen. Att gifta sig med vem som helst är inga bekymmer, förutom med en neger eller muslim....som nämnt.

Som folkslag ha rjag ex. aldrig hört talas om pedofili eller incest och att begå brott är något sällsynt egentligen...det jag känner till är en grupp i Södertälje. Att vara moralisk och laglydig beror på den ortodoxa kristna uppfostran och betonar dygder, moral uppförande, etc..

Och....får vi någon dag ett eget land genom FN, som judarna fick, kommer det vara slutet för Islam. Med våran vilja och intelligens kommer vi snart vara högteknologiska och därefter kanske också inbjuda Israel, Ryssland och Kina till global utrotning av Islam och muslimer. Detta då Islam är ett uppenbart hot och man kan ej leva med sinnesfrid då muslimer finns i närheten. Man vet aldrig vid vilket tillfälle muslimer börjar våldta, kidnappa eller mörda icke-muslimer...då det uttryckligen uppmanas till detta i Koranen. Alltså måste man ta bort hotet i förebyggande syfte...eller man riskerar att själv förgås....du och hela din släktled om hela familjen mördas. Att ha barn nu och sedan kanske få sin släktled plötsligt utraderad någon gång i framtiden pga avsiktligt mördande är inget att ignorera. Muslimer är enbart toleranta, så länge de är få. De börjar ställa krav i samhället redan vid 5 % av befolkningen...men när de börjar bli 20 % så kommer värre inrikesoroligheter uppstå och våld kommer att ingå.

Att tänka på självbevarelse är något underförstått eller man är en dåre.
Citera
2017-10-08, 09:39
  #23
Medlem
Analysen av syrianerna i tråden är att de har hävdelsebehov, vilket stämmer överrens av min uppfattning jag haft innan. Ett annat genonsyrande inslag är att nästan alla bär på hat mot andra folkslag, i detta fall muslimer, somalier.

Svenskar är mer på andra sidan av spektrumet.

Överlag ett mer avancerat folkslag än araber och somalier, men knappast att de besitter förmåga att bygga högteknologiska civilsationer som japan och västvärlden, troligtvis pga att de är lite väl egoistiskt lagda, plus avsaknad av disciplin,samarbetsförmåga och att de lever lite väl mycket i nuet osv.

Hur sverige kan ta in ett folkslag som bara tänker på sig själva och backstabbar andra, är lite sorgligt.

Personligen gillar jag i teorin syrianer i de verkliga livet. De är jordnära och sociala, och hävdelsebehovet ser jag som ett humoristiskt inslag, närmast clowliknande. Men de är svåra att komma nära inpå.
__________________
Senast redigerad av stroganof 2017-10-08 kl. 09:55.
Citera
2017-10-08, 17:57
  #24
Medlem
Gerbaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro

Tyvärr har jag mellanösterngener, perser och kurd och jag önskar jag kunde ta bort dom.
DNA-testa dig så får du se var du genetiskt hör hemma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback