Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-18, 20:42
  #13
Medlem
kickedoutofspaces avatar
Vill bara berätta att mina föräldrar träffades i Salvador under en karneval. Blixt förälskade båda vid första ögonkast och fick många fina år tillsammans. Så jag tycker verkligen du ska satsa. Det är många som kommer från speciellt Brasilien (vad jag vet och fått höra) som vill göra något nytt med sitt liv. De vill ha äventyr och sedan ses svenskar eller andra européer som värsta lyx grejen. Pappa blev mer eller mindre behandlad som en Gud av min mormor och morfar haha.. Men välj ett land, lär dig språket (kommer uppskattas som fan!) och sedan kör du på! Lycka till
Citera
2016-06-21, 21:47
  #14
Medlem
Dharmabums avatar
Jag har bott från och till i Brasilien under många år och haft flera fasta relationer med kvinnor därifrån. Nu bor jag i ett annat land i Sydamerika och är gift och har barn med en kvinna från det landet.

De råd du får är värdefulla på samma sätt som när en kille från sydamerikan får höra om svenska kvinnor att de är lössläppta feminister som inte vill ha barn innan de är 40 och förväntar sig att du ska vara beredd att både byta blöja, laga bilen och baka bullar som man. Ingen rök utan eld men alla, även i Sydamerika, är individer och kulturella stereotyper säger inte så mycket om verkligheten.

Alla mina flickvänner, i Sydamerika, har haft universitetsexamen, pratat engelska och varit beresta. Det som stuckit ut är att några bott hemma hos mamma pappa upp i tidiga 30-årsåldern och att man i väldigt mycket större utsträckning än i Sverige får en hel familj på köpet när man inleder en relation. Du kan bli en stor händelse i släkten.

Lycka till, TS - det är ett stort äventyr du beger dig ut på!
Citera
2016-06-27, 03:08
  #15
Medlem
Slints avatar
Brasilien kryllar av brasilianskor som ser en nordeurope som en väg ur misären. Brasilien är misär. Visst, det är vacker natur och så, men det är en riktig skithåla. Många är för lata för att ta sig ur sin egen misär, de sitter hellre och dricker öl om dagarna nere vid bytorget. I flipflops. Eller surfar. Visst, det låter ju som en dröm, tänk om alla kunde leva så utan att behöva jobba. Så, med det sagt är det inte konstigt att tjejerna där har sina krokar ute och vevar snabbt in så fort de har en europe på kroken. Med pengar kan du köpa en vanlig tjej. Dom är så desperata i pengar att en vanlig tjej går med på att sälja sig. Ganska tragiskt faktiskt. Sen kryllar det av transor, så var på din vakt om en tjej ser för "perfekt" ut. Tjejerna är trevliga, men det blir för stor krock ekonomiskt och kulturellt och du dejtar en fattig tjej från favelan. Du måste nog rikta in dig på medelklasstjejerna. Hur som helst kan jag tipsa dig om motellen i Brasilien. Dit åker man och knullar. Du har ett eget garage med dörr från garaget in till rummet, en jacuzzi, en dubbelsäng med spegel i taket, sexhjälpmedel finns att beställa och kondomer ligger framme. Jag raggade upp en tjej som jobbade som inkastare till en restaurang. Frågade om hon ville träffas efter jobbet för en drink, vilket hon snabbt nappade på. Vi gick ut och drack lite, hon skulle hem och byta om och komma till mitt hotell sen. Hotellet vägrade så klart att släppa in henne, och hon föreslog att vi skulle dra till ett motell (det jag snackade om) Jag visste ju inte vad det innebar riktigt, men damn.. vilket jävla knullrum. Och hon var liten med tajt röv och stora bröst, fyfan. Ja , så man kan hitta vissa fina tjejer alltså.
Men var beredd att det inte kommer vara så jäkla enkelt att få allt att funka med en tjej därifrån.


Glömde tillägga, Venezuela - glöm det. Landet är för osäkert att hänga runt i. Jag var i skumma hamnkvarter där jag var enda vita europe, det var ganska jobbigt. Tänk er enbart snubbar ute som hängde i varje gatuhörn där det fanns en spritbutik. Och alla glodde på en när man gick förbi. Eller när man gick in i en bar, där det bara var en massa snubbar och de visade porr på tv-apparaterna. Eller där varenda tjej man träffade på gatan erbjöd en deras tjänster. Allt kunde hända. Jag hängde med en tjej jag träffat inne på en klubb. Alla tjejer flockades runt en. Sen var det bara att försöka bestämma sig för någon intressant. Sen åkte jag bil med henne, hon hade en chafför en gammal gubbe som körde runt henne. Hur som helst blev det ganska farligt där.
__________________
Senast redigerad av Slint 2016-06-27 kl. 03:13.
Citera
2016-07-03, 03:56
  #16
Medlem
Lacerdas avatar
Brudarna i Chile är ofta väldigt storbystade. Ganska märkligt, handlar väl inom rasforskning men sånt är väl rätt så tabubelagt nu för tiden. Jag har avverkat många Chilenskor och satan vilka enorma pattar dom hade allesammans. Stoppa gärna ett finger i anus på dom när du tar dom doggystyle, det gillar dom.
Anledningen till att jag inte fortsatte med en seriös relation med dessa Mapucheluder är att dom är jävligt vänsterorienterade politiskt. Den där jävla Salvador Allende borde aldrig ha blivit född, iofs, då hade jag nog inte kunnat besudlat Chiles döttrar
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2731550

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback