Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-25, 11:56
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Tjejkompis som fött barn köpte sån där apparat som stimulerar musklerna, hennes sambo tycker de är som att sätta på en oskuld nu

Vad för apparat? Är det nåt elektriskt?
Citera
2016-07-25, 13:09
  #14
Medlem
Jag ägde en sån här massageapparat ett tag, där man klistrar fast plåster på huden som skickar elektriska signaler till musklerna att dra ihop sig:

http://comfortshop.com.ua/prpic/1da5...209b8e_enl.jpg

Vad tror ni skulle hända om man sätter fast plåstren på yttre blygdläpparna, eller bakom yttre blygdläpparna? Skulle det träna upp fittmusklerna? Är det farligt, med alla nerver som finns där?
Citera
2016-07-25, 15:10
  #15
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerrasFunderingar
Jag ägde en sån här massageapparat ett tag, där man klistrar fast plåster på huden som skickar elektriska signaler till musklerna att dra ihop sig:

http://comfortshop.com.ua/prpic/1da5...209b8e_enl.jpg

Vad tror ni skulle hända om man sätter fast plåstren på yttre blygdläpparna, eller bakom yttre blygdläpparna? Skulle det träna upp fittmusklerna? Är det farligt, med alla nerver som finns där?

Varför inte ta en som är anpassad, kvinnor använder ju det post-förlossning och blir tighta igen. Satsa på det
Citera
2016-07-25, 19:09
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Varför inte ta en som är anpassad, kvinnor använder ju det post-förlossning och blir tighta igen. Satsa på det

Men vafan, länka! Jag fattar inte vad du menar annars.
Citera
2016-07-25, 21:59
  #17
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerrasFunderingar
Men vafan, länka! Jag fattar inte vad du menar annars.

https://www.amazon.co.uk/TensCare-it.../dp/B001S2LGH0

Finns på att köpa i sverige också men dubbla priset
Citera
2016-07-26, 11:39
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
https://www.amazon.co.uk/TensCare-it.../dp/B001S2LGH0

Finns på att köpa i sverige också men dubbla priset

Måste den vara kopplad till en smartphone för att man ska kunna använda den? Jag har ingen smartphone.
Citera
2016-07-26, 12:46
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerrasFunderingar
Jag ägde en sån här massageapparat ett tag, där man klistrar fast plåster på huden som skickar elektriska signaler till musklerna att dra ihop sig:

http://comfortshop.com.ua/prpic/1da5...209b8e_enl.jpg

Vad tror ni skulle hända om man sätter fast plåstren på yttre blygdläpparna, eller bakom yttre blygdläpparna? Skulle det träna upp fittmusklerna? Är det farligt, med alla nerver som finns där?

Fittmusklerna sitter väl djupare än så? Mest nerver i området du nämner tror jag. Kulor är nog det bästa eller orgasmer, får då knips ju slidmusklerna också ihop rejält...
Citera
2016-07-26, 12:51
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impregneraren
Håller på sedan ett tag tillbaka göra knipövningar för att stärka bäckenbotten-muskulaturen i underlivet (är tjej), men undrar ifall det finns ett mer effektivt sätt att göra övningarna på? Anledningen till varför jag kniper är för att ev bli tightare/kunna sluta om och komma vid vaginala orgasmer.

Försökte sedan ett tag tillbaka göra snabba knip men de ger inget och känns som en övning kvinnor med inkontinensbesvär gör för att undvika urinläckage. Är kanske å ena sidan bra att träna så där för att runka av med penisen i? Blir inte klok av allt jag läser och undrar därför ifall det finns specifika övningar som fokuserar på just bli tightare. Brukar spänna musklerna i omgångar, dvs längst in först, sedan slidkanalerna för att därefter spänna vid slidkransen -men räcker det? Går också i tankarna om att beställa geisha-/knipkulor, någon som har erfarenhet utav detta? Hur gör ni andra?

Testa med en dildo, att knipa om den medan du för den ut och in. Så kan du sedan också göra vid samlag, att massera killens könsorgan med ditt kön...Jag vet inte om jag tror det är möjligt att bli så mycket tajtare i omkrets med övningar, utan du övar mest förmågan att omsluta killens könsorgan som du skriver, dvs du kommer aldrig att kunna bli tajtare utan att jobba för det, men dina slidmuskler kan tränas upp att greppa tag om killes penis hårdare mer eller mindre automatiskt....Knipkulor och att du testar med en massagestav tror jag stenhårt på.
Citera
2016-09-10, 16:07
  #21
Medlem
Nedomanskys avatar
Knipningar gör ju bara fittan tightare när den kniper o jag tvivlar på att det finns någon som ens orkar knipa sig igenom en tre minuters snabbis i tvättstugan..
Citera
2020-05-23, 14:40
  #22
Medlem
För att kunna knipa hårdare kan man ju göra vanliga knipövningar (men rekommenderar betydligt fler än 30/dag). Tar givetvis ett tag innan man märker skillnad (som med all träning).

Om man är lite mer seriös skulle jag köpa en kniptränare.

Perifit verkar bra - kopplas till mobilen, och man spelar små enkla spel genom att knipa. Mäter också din slidstyrka.

Om man vill ha en stark biceps (exempelvis) böjer man ju inte bara sin arm bort och fram några gånger per dag - man använder en hantel, eftersom motstånd bygger muskler. Därför finns Kegelmaster, där man just kniper mot ett motstånd.

Många kvinnor säger att regelbunden slidtyngdlyftning (med ex. jade egg) gör dem starkare.

Att enbart använda orgasm som träning tror jag inte på - för få sammandragningar/dag. Inte heller tror jag på elektrostimulering för att bygga muskler (varför skulle man då gå till gymmet?) eller på de "kniptränare" som sätts mellan låren (där sitter inte knipmusklerna).
__________________
Senast redigerad av mike2 2020-05-23 kl. 14:42.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback