Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-15, 22:58
  #205
Avstängd
frusciantelos avatar
Vidrigt! Absolut vidrigt!

Jag har börjat bli misstänksam mot alla med arabiskt utseende nu för tiden. Jag kan inte hjälpa det. Jag har en son själv och beskyddarinstinkten tar över, även om risken är väldigt liten att nått liknande händer en själv. Men risken ökar ju för varje dag som går när fler och fler väller in i Europa
Citera
2016-06-16, 02:10
  #206
Medlem
Alltså allt jag kan säga är att jag vid det här laget skulle skriva under för CCTV och utökad radiospaning. Med de instrumenten kan man väldigt tidigt se extremistiska tendenser. Även i skolan osv kan man se sociopatiska tendenser och redan där sätta en fet asteriks bredvid namnet på individen. Men sanningen är ren statistiskt så finns det 7 miljoner muslimer. Man har en handfull sådana incidenter per år. Vi säger 10 gärningsmän av 7 miljoner. Procentuellt är det.. kan nån räkna ut det? negligerbart litet. Så då är det kanske orättvist att benämna det för "islamisk terror". För att kalla det islamistisk terror måste man se det i mycket högre grad, det ska hetsas i alla mosker osv för att kalla det för det.

Återigen borde målet för väst, och särskilt europa, i synnerhet Sverige att fokusera på att stabilisera mellanöstern. Man kan inte undgå att det är pga västerländsk involvering, uppvigling, söndra och härska sug alla resurser mentalitet som dessa flyktingströmmar uppstår. Jag säger bestämt, tom som muslim, att muslimer inte har den mentalitet för att passa in i Väst. Det är sanningen, ingen ide att försöka med dyra integrationsprojekt och andra sociala experiment. Det är för stor skillnad i moral, etik mm. Sen en annan sak, skulle man ha 10 vita familjer på en svartskalle familj i ett typisk område, så skulle svartskallarna skärpa sig och bete sig "civiliserat". Det är jag övertygad om, grupptrycket skulle vara för stort. Men nu lever man som sagt i ociviliserade enklaver där inavelsbeteende fortskrider.

Det måste ske ett abrupt moratorium på asylinvandring, under förevändning av terror dessutom (nu har löfven och co chans att använda det som domskäl). Man får helt enkelt göra grekland till europas toalett, låt flyktingarna leva där ett tag tills de tröttnar och återvänder. Kriget börja nå sitt slut i Syrien. IS-påfundet är försvagat och jag antar att deras skattekista börjar sina.
Citera
2016-06-16, 02:11
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Vidrigt! Absolut vidrigt!

Jag har börjat bli misstänksam mot alla med arabiskt utseende nu för tiden. Jag kan inte hjälpa det. Jag har en son själv och beskyddarinstinkten tar över, även om risken är väldigt liten att nått liknande händer en själv. Men risken ökar ju för varje dag som går när fler och fler väller in i Europa

Jag klandrar dig inte, dessutom ser de väldigt aggressiva ut, de ler inte särskilt mycket, ser ociviliserade och farliga ut. Det en jävligt svår tid kan jag säga. Det jag kan råda alla om ni hamnar i nöd är att sikta mot halsen då det är det smidigaste sättet att neutralisera någon. Om man blir jagad av en mob ahh då blir det svårt lol
Citera
2016-06-25, 23:11
  #208
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Vad menar du, ange gärna källa.
Källa: Det finns ingen men sunt förnuft talar för att skulle IS slå till igen och igen och igen blir
resultatet något åt det hållet.
Vi är inte där ännu men vem vet vad som händer framöver?
Citera
2016-06-26, 06:08
  #209
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Vidrigt! Absolut vidrigt!

Jag har börjat bli misstänksam mot alla med arabiskt utseende nu för tiden. Jag kan inte hjälpa det. Jag har en son själv och beskyddarinstinkten tar över, även om risken är väldigt liten att nått liknande händer en själv. Men risken ökar ju för varje dag som går när fler och fler väller in i Europa

Jo man har själv faktiskt börja undra om detta i sitt vardagliga liv. Kommer liksom den där personen dra fram en kniv och skrika snackbar och ha ihjäl mig?! Alltså en person då med arabiskt utseende. Det händer liksom så mycket skit numera att sådana tankar blir ofrånkomliga och tycker då personer med arabiskt utseende att detta är orättvist för vi i gemen skadar inte ens en fluga så får de väl som grupp då göra något åt saken som att gå ut och massdemonstrera mot idioter som ser ut som dom som gör terror men se det gör de inte. Möjligen då för att de i tysthet håller med... Tror dock inte det för det vore ju verkligen sjukt utan det är väl mer då att de inte känner sig ha ansvar för vad andra gör.
__________________
Senast redigerad av Zaedrews 2016-06-26 kl. 06:10.
Citera
2016-07-08, 16:36
  #210
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Vad menar du, ange gärna källa.
Det behövs väl ingen källa till det. Ett ordentligt blodbad så om inte publiken fattar det så får matcherna spelas inför tomma läktare. På hemlig plats.
Citera
2016-07-09, 14:07
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo man har själv faktiskt börja undra om detta i sitt vardagliga liv. Kommer liksom den där personen dra fram en kniv och skrika snackbar och ha ihjäl mig?! Alltså en person då med arabiskt utseende. Det händer liksom så mycket skit numera att sådana tankar blir ofrånkomliga och tycker då personer med arabiskt utseende att detta är orättvist för vi i gemen skadar inte ens en fluga så får de väl som grupp då göra något åt saken som att gå ut och massdemonstrera mot idioter som ser ut som dom som gör terror men se det gör de inte. Möjligen då för att de i tysthet håller med... Tror dock inte det för det vore ju verkligen sjukt utan det är väl mer då att de inte känner sig ha ansvar för vad andra gör.

Nu hamnar ju alla möjliga grupperingar i gruppen "arabiskt utseende" (som varken är araber/musliimer/från Mellanöstern). Är ju nästan lite patetiskt att gå runt och vara nojjig för att man ser någon person med svart hår.

Kolla exempelvis på snubben till höger. En vanlig vardag skulle du ta honom som någon valfri europé och han är faktiskt släkt med bröderna från Borås som åkte ner och dog för IS:

http://4.bp.blogspot.com/-rDpe-txvru...emchoudary.jpg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback