Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Kragform?
Full cutaway
17,91%
120 röster
Semi cutaway
27,76%
186 röster
Turn-down
5,97%
40 röster
Button-down
44,78%
300 röster
Annat
3,58%
24 röster
2017-10-14, 15:52
  #2521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generisk
H&C känns prisvärt, fina skjortor i med många valmöjligheter både i tyget men också i olika "fits" - sedan är det ju 3 för £90 just nu om det är någon som är intresserad.

Har du någon egen erfarenhet av detta märke? Eller är det bara priset du ser?

I annat fall har Dressman också prisvärda skjortor. Åtminstone sett till priset.
Citera
2017-10-14, 16:45
  #2522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Har du någon egen erfarenhet av detta märke? Eller är det bara priset du ser?

I annat fall har Dressman också prisvärda skjortor. Åtminstone sett till priset.
Med prisvärt menade jag inte att det bara var billigt, utan att det fanns många alternativ, till skillnad från många andra "budget skjortor".
Citera
2017-10-15, 17:25
  #2523
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Jag har en Zegna. Kostar en tusenlapp mer än en Barba, fast med sämre material. Inget att satsa på, köp en Isaia eller Finamore för det priset. Klassskillnad

Jag är sjukt nöjd med mina Zegna, de måste ha varierande kvalitet (vilket i sig är kasst). Köpta i Milano.
Citera
2017-10-15, 18:49
  #2524
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Jag är sjukt nöjd med mina Zegna, de måste ha varierande kvalitet (vilket i sig är kasst). Köpta i Milano.

Menar du att dina Zegna inte är till 100% maskinsydda?
Citera
2017-10-17, 21:07
  #2525
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Menar du att dina Zegna inte är till 100% maskinsydda?

Nej, men så stora tillverkare köper in tyger och tillverkning från flera olika leverantörer - jag hade tur och du otur gällande vem som producerat tror jag.
Citera
2017-10-18, 13:00
  #2526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Ralph lauren är det jag har flest av. Bra kvalite, sköna och håller många tvättar. Ska man köra utan kavaj är passformen viktigt för mig. Vill helst ha lite slimmat och där kan Ralph Lauren va lite kluviga ibland beroende på vilken passformstyp man valt såklart. Men overall är Ralph Lauren bäst enligt mig.
Har en i HM, inte haft den så många gånger men den sitter iaf bra och va billig. Ska nog in å kika på hm nu och se om dem har nån snygg.

Har en stenströms som är snygg som tusan och sitter skönt och mycket bra passform. Dock inte alls särskilt bra kvalité. Började tidigt gå upp lite trådar från den. Så dem är lite för dyra för sin kvalité. Har dock bara en så de kan ju varit att jag gått på en nitlott, men ska ja köpa en ny så ska den va på rea.

ETON har jag och de är ett märke som överraskat mig. Snygg, bra kvalité och mycket bra passform på mig men kan hålla med föregående talare om att dem kan va på gränsen till för tighta.

Har även ett par Italienska men dem har jag inte så mycket att säga till om, inga kända märken.

FRÅGA! Hur Hugo Boss skjortor?

Jag har blandade erfarenheter av BOSS skjortor, många har varit kanon, en del mindre bra.
En del av deras Linneskjortor jag haft har hållit stilen väldigt länge.

Men dom kommer inte upp i Van Laacks kvalitet, dom tycker jag är outstanding.
Citera
2017-10-19, 18:32
  #2527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Jag har blandade erfarenheter av BOSS skjortor, många har varit kanon, en del mindre bra.
En del av deras Linneskjortor jag haft har hållit stilen väldigt länge.

Men dom kommer inte upp i Van Laacks kvalitet, dom tycker jag är outstanding.
hm okejokej, van laack är av det dyrare slaget ser jag. Så för min del i nuläget e de inte värt å lägga nästan 2k på en enfärgad skjorta :P Hade varit annorlunda om jag hade jobb där skjorta krävdes. Ska ändå in å kika på hemsidan nu
Citera
2017-10-21, 19:44
  #2528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
hm okejokej, van laack är av det dyrare slaget ser jag. Så för min del i nuläget e de inte värt å lägga nästan 2k på en enfärgad skjorta :P Hade varit annorlunda om jag hade jobb där skjorta krävdes. Ska ändå in å kika på hemsidan nu


Hoppas Du hittar någon Du gillar, 2k, är ju bland deras dyrare, de till lägre pris, är mycket bra de också.

Inget annat märke jag testat, håller så hög kvalitet ner till minsta detalj.
Citera
2017-11-17, 18:07
  #2529
Medlem
Någon som har tips på vad man bör göra om svarta håret kring bröstvårtorna syns genom skjortan? Ljust rosa skjorta i fiskbenstwill. Trodde jag skulle vara safe med ett lite tjockare twilltyg, men icke! Har inte detta problem med mina vita skjortor och lustigt nog har jag två vita i exakt samma fiskbenstwill.
Citera
2017-11-17, 19:22
  #2530
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Någon som har tips på vad man bör göra om svarta håret kring bröstvårtorna syns genom skjortan? Ljust rosa skjorta i fiskbenstwill. Trodde jag skulle vara safe med ett lite tjockare twilltyg, men icke! Har inte detta problem med mina vita skjortor och lustigt nog har jag två vita i exakt samma fiskbenstwill.
Tejpa över eller ta bort håret.
Citera
2017-11-17, 20:21
  #2531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Tejpa över eller ta bort håret.
Dina förslag är ju i princip samma sak, då tejp lär ta med sig en hel del hår. Är det verkligen så folk löser det här problemet, med tejp? Det enda tyget som skulle kunna vara tjockare är dubbeltvinnad twill men dessvärre hade dom ingen sån i rosa, bara vitt, ljusblått och lila. Sjukt trevligt tyg!
Citera
2018-02-27, 09:39
  #2532
Medlem
Någon som vet skillnaden mellan Eton made in Lithuania* och made in Sweden, om det finns någon? Förutom det uppenbara att det är två olika länder såklart.

*tror det var Litauen. Ett baltiskt land i alla fall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback