Demot på PS4 imponerade mig inte direkt, körde visserligen inte klart det, fanns inget som lockade mig att fortsätta efter att ha dött några gånger så kan väl egentligen inte säga så mycket om det. Stel o platt styrning, fick liksom ingen go känsla i hur man rörde sig.
Gillar man Bioshock, Dishonered m.m sa tror jag man gillar Prey. Enda jag kan klaga over var styrningen, hoppas dom har kunnat fixa det.
Blir ett kop imorgon absolut.
Har inga problem att spela med en kontroller, men på Ps4 demot var det lite lagg i rörelserna.
Såvida det inte är en renodlad multiplayer-shooter sitter jag gärna i soffan och spelar
Har bara spelat i ett par timmar nu, men - jäklar, vilken överraskning! Intressant och spännande story, magnifik bandesign och djävulskt svåra fiender som man inte kan slå/peppra ihjäl hur som helst - du måste verkligen tänka igenom hur du ska lösa situationerna som uppstår. Underbart!
Ser förövrigt att vissa klagar på styrningen, men på Xbox One så flyter det på utan problem. Förhoppningsvis så har de patchat delay:et till PS4:an!
__________________
Senast redigerad av LovableGoofball 2017-05-18 kl. 23:35.
Har kört lite nu, positivt överraskad än så länge. Påminner lite om Half-Life och Bioshock förstås. Är man dock ute efter en snabb shooter så är detta fel spel, mycket att läsa, brev och sådant som ligger överallt och utrymmen att utforska. Mycket man måste lära sig tror jag för att få ut det mesta av spelet, men går nog ganska snabbt att sätta sig in vad olika saker gör. Gillar vapnen, verkar lite speciella - som blobpistolen eller vad den heter - fick en grym shotgun också, tydligen som del i ett förbokningserbjudande. Fienderna har jag inte sett så mycket av ännu, men lite läskigt när de dyker upp från ingenstans.
Med att det påminner om Bioshock så menar jag att man kan ha olika förmågor och uppgradera sin "suit", man kan hacka saker som turrets och kassaskåp. Bli starkare och få olika förmågor. Detta är kanske spelet som borde varit Bioshock 3, Infinite var ju en besvikelse i alla fall.
Det jag varit med om som jag tycker är rätt nice, hittills:
När man letar efter en väg ut från lägenhetskomplexet och ska slå sönder glaset till balkongen och får veta att hela staden bara var en datorgenererad illusion. Samt när man får reda på att man faktiskt är i omloppsbana runt månen och inte på jorden, känslan när man kom ned där för trapporna var lite som när man fick se Rapture första gången. Kul också att Kennedy inte blev lönnmördad i denna tidslinje. Vet inte riktigt varför, kanske har något med storyn att göra.
Har inte kommit extremt mycket längre, rolig detalj också som de kanske snott från Duke Nukem3D är att man kan återfår 1HP från dricksfontäner, så om man inte vill slösa medikits så kan man stå där ett tag. Ska bli intressant hur storyn utvecklar sig framöver, förhoppningsvis är det ett av spelets starka sidor.
Har kört lite mer, fan vad bra detta spel är, personligen anser jag att det onekligen är GOTY 2017. Äskar också rymdtemat och att man är på en "övergiven" rymdstation (inte många survivors). Om ni kommit till då man ska öppna rymdslussen i machine shop kan ni läsa spoilern:
Fann det riktigt häftigt när man fick utforska utsidan och flyta runt med thrusters, hittade även det stora vapnet, Q-Cannon tror jag den kallades.
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Kan man verkligen gå var man vill genom spelet eller?
Pretty much, man är fri att utforska rymdstationen som man vill, även om jag tror att det är bäst att gå till vissa delar först (finns objectives så man är inte helt vilsen) och vissa delar är förstås låsta - delar man når senare antar jag. Men det är inte strikt linjärt i alla fall, så det känns verkligen som man är där och utforskar i sin egna takt - bidrar starkare till spelets atmosfär.
PC-master race här förresten, existerar inga problem med styrning och sånt för mig i alla fall.
__________________
Senast redigerad av hugTracersbutt 2017-05-24 kl. 23:21.
Spelade på medium svårighetsgrad i början men det blev lite för lätt när man började uppgradera pistolen och hagelbrakaren så höjde ett snäpp och nu måste man verkligen kombinera alla vapen och abilities när det dyker upp 2-3 fiender samtidigt, nästan konstant ammobrist och den där jävla nightmarefienden dyker upp titt som tätt.
Väldigt fritt spel även om jag efter 16 timmar fortfarande inte har koll på hur stationen sitter ihop alls haha
Har även lootat rent många områden vilket gör att jag måste röra mig långa sträckor för att fylla på inventoryn om jag inte vill gå framåt i det outforskade med endast tre hagelskott, två bananer och min halvfulla gloo-gun.
Flyter på fint på högsta grafik trots att jag inte har en monsterpc vilket aldrig är fel
Kan störa mig lite på att spelet är så jävla snabbt på att spara varje gång man gör ett val, obetydligt för mainstoryn eller ej.
Har råkat döda karaktärer jag velat rädda och tvärtom men även om jag ångrar mig samma sekund så har spelet redan sparat min fadäs och jag kommer aldrig få reda på vad som hade skett om jag gjort något annorlunda
Även om Prey är en salig blandning av Half-Life, F.E.A.R och Bioshock, så fungerar spelet bra som underhållning.
Det jag störde mig på var att grafiken, förutom de utmärkta animationerna känns ålderstigen och bitvis ful och kan vara ett resultat av Unreal-motorn. Dessutom så fungerar berättande inte nåt vidare när så många lösa ljudfiler och text-lappar samtidigt ska försöka förklara vad det är som hänt på Talos-stationen.
Gillar verkligen känslan av att sväva fram genom rymden och reparera trasiga elskåp och kanoner.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Stöd Flashback
Swish: 123 536 99 96Bankgiro: 211-4106
Stöd Flashback
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!