Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-12, 09:32
  #1
Medlem
Hallå!
Jag har precis startat ett företag och behöver en Mac för Photoshop, Lightroom, fakturering och ibland lite videorendecing.
Men jag vet inte vilken jag skall köpa, har inställningen att den ska vara stationär men nu börjar jag tveka om jag skulle ha mer nytta av en laptop.
Privat använder jag mig av en macbook Pro 13" från 2012.
Vad skulle ni föreslå att man köpte för något?
Vill ju inte gå overkill liksom.

Tveka inte att skriva om ni behöver någon mer information

Tack på förhand!
Citera
2016-06-12, 10:59
  #2
Medlem
cmdQs avatar
Köp en iMac tycker jag, troligtvis räcker dom billigaste för dina behov, se dock till att det blir en modell som både har SSD och minst 8GB ram.
Sen får du själv välja om du vill ha 21 eller 27 tums skärm.
Personligen så tycker jag du skall ta den större, men hoppa över 5k modellen om du inte jobbar med mellanformatsfotografering (och om du gör det så köp en Mac Pro istället).
Lycka till
Citera
2016-06-12, 11:55
  #3
Medlem
Shamdons avatar
En bra stationär och sen kan du ha din bärbara när du nu kan tänkas behöva en sån.
En iMac känns väldigt prisvärd och jag skulle också rekommendera den. Absolut inte någon Mac Pro.

Oavsett så ska du inte köpa just nu om du kan vänta lite. Åtminstone tills efter WWDC nästa vecka.

Innan alla Mac-inköp så går man lämpligen in på http://buyersguide.macrumors.com/#Mac och kontrollerar när det man tänkt köpa förmodas komma i en ny modell.
Citera
2016-06-12, 12:08
  #4
Medlem
towbs avatar
Du kan ju alltid koppla Macbook till större skärm och externt tangentbord/mus. Finns rätt häftiga dockningsstationer för det också.
Citera
2016-06-12, 14:22
  #5
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Du kan ju alltid koppla Macbook till större skärm och externt tangentbord/mus. Finns rätt häftiga dockningsstationer för det också.
Precis, köper du en kraftfull Macbook Pro så kommer du inte ha några problem med de ovanstående programmen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback