Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-12, 07:54
  #1
Medlem
Samurai7s avatar
Skulle man märka någon större skillnad om man placerar två bildskärmar bredvid varandra, kopplade till samma GPU, varav den ena har en hastighet på 1ms och den andra 5ms?
Citera
2016-06-12, 08:01
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Inte om du är stålmannen. Jag har inget märkt och jag tror inte du skulle göra det heller.
Citera
2016-06-12, 08:40
  #3
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samurai7
Skulle man märka någon större skillnad om man placerar två bildskärmar bredvid varandra, kopplade till samma GPU, varav den ena har en hastighet på 1ms och den andra 5ms?


Lite dåligt med redovisning av övriga tekniska prestanda, men säg att
den "snabba" är en 46 tum och den andra en 13 tum, då lär du kanske
se flimmer från den snabba......
Citera
2016-06-12, 11:02
  #4
Medlem
dreamtools avatar
mellan 1ms och 5 ser i alla fall inte jag någon skillnad, var tvungen att testa detta förra sommaren när en vän köpte en likadan skärm som mig förutom att den var 1ms istället för min på 5ms.

Ta som exempel om du spelar online, märker du skillnad om du har 20ms i ping eller 25ms? jag gör i alla fall inte det. måste helt ärligt säga att jag själv inte känner skillnad mellan 0-50 ms ping ens, så att en skärm skulle vara 4ms långsammare spelar ingen roll.
Citera
2016-06-12, 15:14
  #5
Medlem
VincentLels avatar
Nah det är väl mest säljknep, 1 ms responstid låter bättre. Jag märker iaf ingen skillnad på min 1 ms och 5 ms datorskärmar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback