Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-16, 23:28
  #373
Avstängd
Augenblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Problemet är att du bara ägnar dig åt att tycka om saker utan att veta fakta.
Du använder begrepp du inte förstår eller ens funderat över innebörden av.

Då framstår du ju bara som en synnerligen obildad och korkad person som verkar mest vara hög på dig själv.

Vad är naturligt?
Är det något som inte förekommer?

Fram tills 1965 fanns inte ens begreppet våldtäkt om övergreppet skedde inom äktenskapet här i Sverige. Var den typen naturliga fram tills 1965 då enligt ditt sätt att se det då det uppenbart inte var ett brott?

I naturen förekommer det våldtäkter så det visslar om det lilla du. Det kan gå så långt att honan tom avlider. Så nej du har bara noll pejling på vad du pratar om helt enkelt.

Och nej ser du till historien har just inte människan gjort mycket mer än just skadat sina artfränder. Sedan historien började nedtecknas i tidens gryning har mänskligheten haft mindre än 200 år av fred globalt sett. Vi krigar, mördar, skadar andra människor kontinuerligt och med en effektivitet som är industriell närmast, i tredje riket var den t.o.m det.

Så nej du har bara så fel du kan ha i dessa frågor.
Du använder dig av terminologi du inte förstår innebörden av på ett lättvindigt sätt som visar att du är bara korkat dum som borde ägna din tid åt att skriva på din Tim och tej blogg att livet är toppen och alla människor skall hålla handen och sjunga Kumbaya till de som bryr sig om att läsa den.

Men i ett diskussionsforum hör du inte hemma med mindre än att du börjar tänka efter vad det är för skit du faktiskt häver ur dig imnho.

Ps. Detta är ett diskussionsforum så du kan inte blocka mina kommentarer då man är här för att diskutera inte hålla samkväm med likatänkande. Blockeringsfunktionen avser PM endast och det kan du se dig i stjärnorna efter att jag skulle finna en anledning att kontakta dig över.

Våldtäkt sker inte i naturen hos friska djur. Det vanliga är att honan bestämmer när det är dags.

Det är dessutom inte i människans natur att våldta för då skulle majoriteten göra det.

Jo jag kan visst blockera dig, så jag slipper se dina korkade kommentarer.

Det gick tydligen inte. Sicken osis
__________________
Senast redigerad av Augenblick 2017-03-16 kl. 23:32.
2017-03-16, 23:33
  #374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Jag vill inte hävda att jag förstår allt, men, offer krävs för synd, så att det väger upp det hela. Jg vet inte hur jag ska förklara det.

Inte helt och hållet utan bevis - vi dör ju nämligen.
Nej,offer krävs inte. Inte av mig i alla fall. Jag kan förlåta ändå.

Ja, det har väl inget med saken att göra. Jesus dog väl för våra synder?
2017-03-16, 23:34
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Våldtäkt sker inte i naturen hos friska djur. Det vanliga är att honan bestämmer när det är dags.

Det är dessutom inte i människans natur att våldta för då skulle majoriteten göra det.

Jo jag kan visst blockera dig, så jag slipper se dina korkade kommentarer.

Det gick tydligen inte. Sicken osis
Är det naturligt att vara vänsterhänt? Eller skulle majoriteten vara det i så fall?
Är det naturligt att ha rött hår?
2017-03-16, 23:34
  #376
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Våldtäkt sker inte i naturen hos friska djur. Det vanliga är att honan bestämmer när det är dags.

Det är dessutom inte i människans natur att våldta för då skulle majoriteten göra det.

Jo jag kan visst blockera dig, så jag slipper se dina korkade kommentarer.
Några exempel.
Har du inte sett sälar eller sjöelefanter som våldtar kalvar på TV?
De kan krossas till döds.
Hos änder sker det regelbundet våldtäkter.
Honorna kan tom drunkna.
https://www.youtube.com/watch?v=896EJ9LLHbE

Du lever i en fantasivärld.
2017-03-16, 23:35
  #377
Avstängd
Augenblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nej,offer krävs inte. Inte av mig i alla fall. Jag kan förlåta ändå.

Ja, det har väl inget med saken att göra. Jesus dog väl för våra synder?

Gud förlåter utan offer i gamla testamentet. Därför jag inte riktigt begriper mig på nya testamentet. Jag är ny i tron, jag är ingen teolog.

Lika snabbt som dina lungor börjar läka efter att du slutat röka, lika snabbt börjar din själ att läka efter att du vänt dig från dina synder.
2017-03-16, 23:35
  #378
Avstängd
Augenblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Några exempel.
Har du inte sett sälar eller sjöelefanter som våldtar kalvar på TV?
De kan krossas till döds.
Hos änder sker det regelbundet våldtäkter.
Honorna kan tom drunkna.
https://www.youtube.com/watch?v=896EJ9LLHbE

Du lever i en fantasivärld.

Spelar ingen roll, människan är moralen fulländad. Dessutom lever vi i en skadad värld. Det var inte så i begynnelsen.

Så för att djuren äter sin avföring ska vi också det?
2017-03-16, 23:38
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Gud förlåter utan offer i gamla testamentet. Därför jag inte riktigt begriper mig på nya testamentet. Jag är ny i tron, jag är ingen teolog.

Lika snabbt som dina lungor börjar läka efter att du slutat röka, lika snabbt börjar din själ att läka efter att du vänt dig från dina synder.
Konstigt att du inte begriper dig på NT, samtidigt som du har samtal med Gud varje kväll. Vad pratar ni om?

Jag tror varken på själ eller syndkonceptet.
2017-03-16, 23:39
  #380
Medlem
KortStubins avatar
Ännu en tråd som spårat ur fullständigt med en massa OT och TRAMS.

Någon måtta får det väl ändå vara!

Lås på!

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback