Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-11, 23:19
  #1
Medlem
Ålder: 23

Vikt: 85KG (66KG när jag startade träna på aningen högre fett %)

Längd: 180CM

Uppskattad BF%: 11%

Medicinska problem: Tidigare hopparknä som har hindrat mig från tunga knäböj samt mark. Numera läkt.

Styrkestats, bänk, böj och mark: 120KG Bänk, 180KG Böj, 180KG Mark. Ej provat 1RM på över 1 år.

Nuvarande kostupplägg:
Målet är - E% 25P 55K 20F
  • 3728 kcal
  • 229g protein
  • 504g kolhydrat
  • 85g fett
Sanningen ligger närmare - E% 30P 48K 22F
  • 3456 kcal
  • 250g protein
  • 405g kolhydrat
  • 85g fett
Ökar ca 200g i veckan på 3456 kcal, trivs bra med det.

Träningserfarenhet: 6 år

Tidigare kurer: Inga

Eget förslag till kur:
10 veckor, 250mg testo-e var femte dag. Totalt 14 stick.
Funderar på att fronta 500mg de första två sticken men har ej bestämt mig än. Tankar?

Eget förslag till PCT:
  • Nolvadex - Vid känningar: 160mg första dagen, sen 40mg/dag i sju dagar följt av 20mg/dag kur och pct ut.
  • Nolvadex - Utan känningar: 160mg en vecka innan sista sticket, därefter 20mg/dag kur och pct ut.
  • hCG - Subkutan injektion: 500ie (kommer motsvara 0,5ml utspädd), tas var tredje dag och påbörjas två veckor innan sista sticket, sedan kur och pct ut. Totalt 6 veckor
Mål med kuren:
Lägga på mig kvalitativ muskelmassa och därefter återhämta min egenproduktion så snabbt som möjligt med hCG.
Då detta är min första kur vet jag inte vad som är rimligt, någon med mer erfarenhet kanske kan säga vad som är rimligt att behålla på denna dos. 1-2KG?

Utöver det funderar jag på huruvida min träningssplit bör vara en med högre frekvens, dvs 3-split+vila/4-split utan vila. Alternativt en lägre frekvens med högre volym, exempelvis en rullande 5-split utan vila.
Hur påverkar testo-e den muskulära återhämtningen?

Detta är mitt tillfälle att prova på något jag funderat på ett tag, det fungerar livsmässigt och jobbmässigt just nu. Kommer förmodligen göra fler kurer i framtiden, men kommer ej ha möjlighet att göra det inom en period på 3 år då jag ska studera utomlands, därav att jag passar på nu.
__________________
Senast redigerad av igno 2016-06-11 kl. 23:24.
Citera
2016-06-11, 23:21
  #2
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
HCG ska du INTE använda under PCT.

10-12 veckor fronta första två pang klart.
Citera
2016-06-11, 23:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
HCG ska du INTE använda under PCT.

10-12 veckor fronta första två pang klart.

Fel av mig, ska stå två veckor innan sista sticket.
Citera
2016-06-11, 23:24
  #4
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igno
Fel av mig, ska stå två veckor innan sista sticket.

Kör hellre 4 veckor 500iu måndag och torsdag då räcker en vial på 5000iu.
Citera
2016-06-11, 23:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Kör hellre 4 veckor 500iu måndag och torsdag då räcker en vial på 5000iu.

Har redan 2 vialer på 5000iu hemma, så mängden är inget problem.

Finns det några fördelar med att köra 4 veckor, istället för 6 totalt och börja 2 veckor innan sista sticket?

Medveten om att det finns en större risk för gynekomasti då hCG ökar östrogennivåerna, utöver den ökade risk som redan finns med test-e.
Men LH nivåerna borde få mer tid att återhämta sig med en längre injektionsperiod & därmed snabba på återhämtningen?
__________________
Senast redigerad av igno 2016-06-11 kl. 23:39.
Citera
2016-06-11, 23:46
  #6
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Ju längre desto bättre och är du rädd för östrogenet så beställer du hem arimidex eller chansar och får ev problem.
Citera
2016-06-12, 00:17
  #7
Medlem
Kör 12v fronta 2 första sticken. Kör 10mg nolva ed för att inte få så mkt östro. Ha letro redo ifall tuttarna börjar göra ont. Hcg ej nödvändig på så låg dos men vill du verkligen köra så kör 4v 2ggr/v när du har 6v kvar av kur.

Och pct 40/40/20/20 nolva 50/50/50/50 clomid
Citera
2016-06-12, 00:35
  #8
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quet
Kör 12v fronta 2 första sticken. Kör 10mg nolva ed för att inte få så mkt östro. Ha letro redo ifall tuttarna börjar göra ont. Hcg ej nödvändig på så låg dos men vill du verkligen köra så kör 4v 2ggr/v när du har 6v kvar av kur.

Och pct 40/40/20/20 nolva 50/50/50/50 clomid

Nolva gör inget mot östrogen men bra mot gyno, letro däremot är skräp. Hcg är alltid nödvändigt om man har planer på att kliva av och få fart på sin produktion och hpta. Du har mycket att lära.
Citera
2016-06-12, 00:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Ju längre desto bättre och är du rädd för östrogenet så beställer du hem arimidex eller chansar och får ev problem.

Östrogenet i sig är jag inte rädd för, däremot vill jag unvika gynekomasti vilket nolvadexen bör kontra rätt bra.

Har funderat att som alternativ köra nolvadex 20mg/dag varje dag under kuren för att minska aromatiseringen & därmed risken för gynekomasti.
Men samtidigt så är detta min första kur och vet inte hur jag kommer reagera på de olika preparaten ännu, så att blanda dem direkt kanske inte är att föredra. Funderingar på det?
Citera
2016-06-12, 11:19
  #10
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igno
Östrogenet i sig är jag inte rädd för, däremot vill jag unvika gynekomasti vilket nolvadexen bör kontra rätt bra.

Har funderat att som alternativ köra nolvadex 20mg/dag varje dag under kuren för att minska aromatiseringen & därmed risken för gynekomasti.
Men samtidigt så är detta min första kur och vet inte hur jag kommer reagera på de olika preparaten ännu, så att blanda dem direkt kanske inte är att föredra. Funderingar på det?

Ditt val men det finns inga fördelar med högt östrogen enbart potentiella problem. Vattensamling och ökad fettinlagring är dom tydligaste.

Kör du 20mg nolva med bra kvalitet så bör du inte få några problem med gyno, preparaten är milda och inget man ska tumma på särskilt inte när man är nybörjare och inte känner sin kropp.
Citera
2016-06-12, 16:34
  #11
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Kul att du får chansen att testa något du velat testa ett tag. Kommer nog gå fint det här, du verkar va lite vilsen i AAS-djungeln men du verkar ha koll på träningen och kosten.
Som tur är så är den kur du ska köra extremt enkel å ratta så no worries.

1) Fronta 2 första sticken absolut.
2) Testot ger en uppreglerad muskulär återhämtningsförmåga.
3) PCT kör man i syfte att stimulera en återhämtning - att inleda PCT innan man ens har slutat tillföra exogent testosteron är således rätt korkat. Vänta 21 dagar (tiden det tar för testot att börja sjunka ur helt på den dosen) och kör sedan 40/20/20/20 mg ed (alltså 4 veckor) istället, det räcker gott och väl på den kuren.
4) Förbered dig på att besluta om du ska förlänga kuren 4 veckor eller inte, för den frågan kommer du garanterat ställa dig då testo e börjar bli mysigt efter 4-6 veckor som tidigast. För mig är trycket uppe i vecka 8 om jag gått från clean. Trist å lägga ner 2 veckor efter det liksom.

Lycka till.

-Alfred
Citera
2016-06-12, 16:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Ditt val men det finns inga fördelar med högt östrogen enbart potentiella problem. Vattensamling och ökad fettinlagring är dom tydligaste.

Kör du 20mg nolva med bra kvalitet så bör du inte få några problem med gyno, preparaten är milda och inget man ska tumma på särskilt inte när man är nybörjare och inte känner sin kropp.


Ska ta det i åtanke.

Rätta mig om jag har fel nu, men så som jag har tolkat det används hCG med fördel så länge det finns aktiva substanser i blodet vilket det gör i ca 4 veckor efter mitt sista stick på denna dos.
Då torde jag kunna använda hCG e3d två veckor innan sista sticket och fortsätta 4 veckor efter sista (totalt 6 veckor) för att få fart på min egenproduktion?

Alternativt köra 4 veckor innan sista sticket och fortsätta 2 veckor efter sista, även där totalt 6 veckor.

Blev fundersam då sa att det inte används under pct och blev tvungen att kika i hCG-tråden
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback