Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-11, 21:42
  #1
Medlem
Flytta gärna tråden om den ligger fel.

Jag har länge tänkt starta en hemsida/blogg, problemet är att jag vill göra det så anonymt som möjligt.
Med det sagt så vill jag inte vara anonym mot vare sig webbhotell eller myndigheter etc utan snarare mot mina läsare (får ju hoppas någon vill läsa det jag skriver). Min fråga är, om jag startar sida via ex loppia och använder mig utav Wordpress, hur lätt blir det för en läsare att lista ut vem jag är rent tekniskt. En förutsättning är att jag lyckas skriva på sådant sätt att jag inte outar mig via texten. Tacksam för svar.
Citera
2016-06-12, 05:41
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nästan alla webbhotell idag har en tjänst som heter Whois - d.v.s att hotellet kan lägga dina uppgifter dolda. Hör efter med ditt webbhotell om tjänsten. Det brukar ligga på någon hundralapp om året.
Citera
2016-06-13, 08:41
  #3
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Webbhotell och webbserver
/Moderator
Citera
2016-06-22, 00:49
  #4
Medlem
WHOIS används för att kontrollera vem som äger ett domännamn, och behöver nödvändigtvis inte ha någonting med ett webbhotell att göra. Hur som helst, sedan ett par år tillbaka så visas bara information om privatpersoner på .se- och .nu-domäner om dessa aktivt givit godkännande till detta. Annars syns bara ett anonymt kontakt-ID.

Läs mer: https://www.iis.se/docs/Tj%C3%A4nste...ning-WHOIS.pdf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback