Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-11, 19:13
  #1
Medlem
Jag är en blek lönnfet kille som är rätt lat av mig, därför brukar de flesta måltiderna bestå av skräpmat. Jag har i flera år druckit minst 30 öl per vecka.(mest på helgerna, då brukar jag gå upp i vikt och sen går jag ner i vikt på vardagarna)

Nu har jag inte druckit öl på en månad och jag har gått ner 5 kilo. chipstuttarna håller på att försvinna men det verkar inte som det händer något på magen, där är det fortfarande mjukt och dallrigt. Hur fan blir man av med bukfettet?

Jag tänkte ta tag i mitt liv och börja käka lite nyttigare och kanske styrketräna nån gång i veckan. Kommer inte köra jätteseriöst får då kommer jag tappa motivationen direkt.

Frukost:Havregrynsgröt med mjölk
Lunch:Kyckling med ris
Mellanmål:Proteinshake
Kvällsmat:Havregrynsgröt med mjölk

Som ni kanske märker är jag ingen kock, jag avskyr att laga mat så tänkte göra storkok med kyckling och ris. Havregrynsgröten tar 2 minuter i micron så det är lugnt. Jag tycker inte om mat speciellt mycket så jag bryr mig inte om att det blir tröttsamt att äta samma mat hela tiden, äter bara för att inte dö. Så vill helst lägga så lite tid som möjligt på att handla och laga mat.

Jag tänkte styrketräna 2-3 gånger i veckan och då köra igenom alla muskler. Vet att det kanske inte är det effektivaste men vill mest bränna fett och bli lite mer "rippad".

Detta borde väl få mig i lite bättre form. Vill inte se ut som en kägla längre
Citera
2016-06-11, 19:15
  #2
Medlem
Bra jobba med ölen.

Lycka till!
Citera
2016-06-11, 19:22
  #3
Medlem
ettett3s avatar
Bra jobbat, se till och gå/springa någon gång i veckan också så kommer nog ölmagen försvinna.
Citera
2016-06-11, 19:26
  #4
Medlem
Dropkickeds avatar
Ett tips är ju att antingen bulka eller deffa redan nu om du har några muskler du känner som kan komma fram. Kör antingen stenhårt på bulk och kasta i dig mycket kolhydrater/fett samt proteiner.
Det kan vara gynsamt att köra stenhårt på gymmet när du har dina fettreserver att ta av och samtidigt bulka vidare.
Du kommer inte att bli rippad men du kommer att bygga mycket muskler. Sen till våren så kan du ju börja deffa för första gången och minska kalorierna drastiskt och nästan enbart gå smala proteiner samt grönsaker. Ett tips för att komma upp i rätt mängd proteiner är att käka kvarg. Enbart för att det är lätt att sleva i sig mycket av. Men de mest kvalitativa proteiner kommer såklart från magert kött.
När du väl tränar så är det ej fel att käka två gram protein per kilo du väger för att maximera muskeluppbyggnad.
Citera
2016-06-11, 19:30
  #5
Medlem
Kolla in Jason Blaha 5x5 program, (Ice cream fitness). Då tränar man 3 gånger om dagen och det är helkroppssövningar. Bra skit!
Citera
2016-06-11, 19:31
  #6
Medlem
Xer0s avatar
Det hjälper tyvärr inte för mig.
Jag skulle skippa riset.

För mig handlar det om att inte ha något hemma, inte ens en bit bröd typ, annars så äter jag upp den och då går jag inte ned i vikt.

Det är skitsvårt, men att inte handla något alls är ett effektivt sätt att gå ned.

Ibland failar man i alla fall, som igår när jag åkte till macken mitt i natten och köpte en enliters yoghurt och en limpa som som fö. är slut nu.
Citera
2016-06-11, 19:53
  #7
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SissyGirl
Kolla in Jason Blaha 5x5 program, (Ice cream fitness). Då tränar man 3 gånger om dagen och det är helkroppssövningar. Bra skit!

Ice cream fitta.
Råder inte den där programmet av flertals olika anledningar som är för mycket att ta upp här för att ge huvudbilden i argumentet. Men det finns en forumtråd om det på bodybuilding forum som fick bra feedback om varför man kanske inte bör köra den.

Har själv testat den under en god tid.
Citera
2016-06-11, 20:00
  #8
Medlem
gurkmajjas avatar
Kör helkroppspass 2-3 ggr i veckan. Du borde dock variera kosten lite bättre.
Citera
2016-06-11, 20:04
  #9
Medlem
Killer-queens avatar
Du har förmodligen tappat en del runt magen också, bara att du inte ser det. Skulle du jämfört med måttband hade du förmodligen sett skillnaden där.

Vill du ner i vikt skulle jag kanske välja nåt mindre energität än ris (men det beror såklart på mängden). Potatis kanske, eller någon typ av betor.

Vad gäller styrketräning så kör nåt helkroppsprogram 2-3ggr i veckan.
Citera
2016-06-11, 20:17
  #10
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ja, herregud. 30 öl per vecka. Om det var 50 cl starköl så motsvarar det 7000 kcal, vilket i sin tur motsvarar 1 kg fett. Per vecka!

Men ditt nya kostschema är ju galet enahanda och du får inte i dig alla mineraler och vitaminer.

Eftersom du inte är någon kock skulle jag rekommendera att du kompletterar med en måltidsersättning.

Den här till exempel. Just nu nedsatt pris och omega 3 på köpet.

http://www.svenskhalsokost.se/produkter/diet_shake

Citat:
  • Mindre än 100 kcal per portion (ca 200 kcal blandat med mjölk)
  • Flera olika antioxidanter till exempel vitamin C och selen
  • Fungerar bra som ett nyttigt mellanmål
  • Berikad med vitaminer och mineraler
  • Tillskott av fibrer som är skonsamma mot magen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback