Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-06-15, 14:04
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Men är det verkligen så då? Om man konverterar till ortodoxa kyrkan, lär sig det omöjliga språket och uppvisar ett radikalnationalistiskt beteende då? Jag ser lite slavisk ut eftersom jag har Ryska släktingar från väldigt långt tillbaka i tiden.
Jag har inte varit där så jag ska inte yttra mig tvärsäkert. Men landet är en amerikansk vasallstat numera. Tvivlar på att det är mer konservativt än stora delar av Ryssland.
Min åsikt om dem är baserad på georgier som finns i stora drösar i Ryssland, samt rysk medias rapportering om dem.
De är som ortodox-kristna turkar i princip. Vill du bo med turkar?
Vilda hästar skulle inte kunna få mig att bo i Georgien.

Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Majoriteten av ryssarna anser inte att religionen är viktig dock, skulle vilja påstå att ryssland är förhållandevis dekadent och poserar som mer konservativa än vad de egentligen är, eftersom de verkar ha ett komplex omkring deras egen nationsidentitet till följd av sovjets .

Ja, jag har sett dokumentären på youtube, väldigt knäppt med den där Vissarion.


Jo jag tycker du har rätt i Rysslands religion. Men många av de kristna är faktiskt sanna troende. Men på många håll råder fullständig moralisk dekadens som du säger.

Vad är det speciellt inom konservatismen som du vill åt?
Är det moral? Tro? Hatar modern teknologi? Könsroller? Etnicitet? Personliga vanor? Klädsel?

Du får inte allt detta någonstans. Eller om du verkligen ska ha det så får du flytta till en rysk bergsby, Nordkorea eller gå med i en fundamentalistisk kristen sekt. Antar att du inte vill det?
Citera
2016-06-15, 14:43
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Vad lustigt och trevligt att hitta en (nästan) tvillingsjäl här Zerkalo! Jag har ägnat en stor del av de senaste drygt 20 åren åt att hitta ungefär det som du beskriver i din lista, även om ultrakonservativt bara är en fördel som jag ser det...

Kul att du tycker så, dock tycker jag inte att ultrakonservativa länder är något att hänga i julgranen. Man ska inte behöva vara orolig över att man ska hamna i fängelse för minsta lilla som i Nordkorea. Om du gillar ultrakonservativt kan du väl flytta till IS-kontrollerade områden? Förresten så skrev du att du flyttade till Syrien 2008; bor du möjligtvis i dessa trakter kanske?

För mig personligen verkar Singapore vara det ultimata landet för mina önskningar. Ultrakonservativt inom vissa faktorer som exempelvis narkotikapolitiken, men när jag läser om landets lagar tycker jag ändå att de är rationella och konservativa. Landet har väldigt låg kriminalitet till följd av detta, samtidigt är det modernt och har en framtida stabil ekonomi. Kvinnor förväntas att både vara bra hemmafruar och jobba hårt som arbetare. De har en fungerande och reglerad mångkultur (exempelvis så finns det en etnisk kvota på hur många som får bo i ett hyreshus av samma folkgrupp). Homosexualitet är olagligt, men är inte direkt vanligt att det sätts i bruk. All form av kulturyttring måste godkännas av staten och det är olagligt att inte spola på offentliga toaletter, samtidigt som hissarna är beväpnade med piss-sensorer som gör att hissdörren stängs och polis tillkallad till plats. Det är även olagligt att gå omkring naken i sitt eget hus i närheten av fönster och det är olagligt att irretera människor på gatan om du är full.

Det är en ren och prydlig stad med utomordentlig ordning på gatorna och hög säkerhet, en välfungerande ekonomi och ett konservativt parti som vunnit alla landets demokratiska val sedan nationen bildades.

Citat:
Din bästa chans är nog ett muslimskt land, även om de konservativa länderna ofta är fattiga.
Dubai och UAE är knappast något att ha men själv flyttade jag 2008 till Syrien och det uppfyllde alla dina krav, förutom ekonomin. Det var t.ex. skönt när de klippt bort en minut varje gång det ens skulle kyssas i någon film på TV:n! MEN det är ett par saker som är värda att nämna generellt sett:

Bryr mig inte om landet klipper på tv:n, kollar ändå aldrig på film på tv, men om de klipper på biograferna kan det vara uppretande, men då får man se till att man fixar en hemmabio och att man inte blir torterad av att äga dvd-filmer som är provocerande. Jag vill som sagt bo i ett land som är konservativt, men inte alldeles för extremt. Jag vill kunna vara fri att konsumera provocerande konst i det privata, men jag har inget behov av att få säga vad jag vill eller ha dekadenta friheter som att vara ute och härja på nätterna. Stränga lagar håller människan i schakt, om människor får för mycket friheter blir de bortskämda och otacksamma i slutändan.

Citat:
Om man inte delar islam med de konservativa man bor bland så blir man ganska ensam.

Ja, det är så det blir om man bor i ett konservativt land. Om du är troende muslim ute på vischan i Väst så kan man också få uppleva alienation.

Länder som är hälsosamt konservativa är mer toleranta inne i städerna. Jag vill bo i ett land som är konservativt, men inte kulturellt och socialt efterblivet.

Citat:
När det gäller islam så störde jag mig på ojämnlikheten mellan könen och t.ex. äcklar det mig när en man har flera fruar.


Jag har inget emot ifall kvinnor förväntas att vara hemmafruar, jag tycker snarare att det är fantastiskt. Kvinnor ska åtminstone endast jobba med de jobb som är traditionella kvinnoyrken som exempelvis sjuksköterska, eftersom det går emot civilisationens hierarkiska stabilitet om männen ska vara som kvinnor och kvinnor ska vara som män.

Polygami är inget jag själv skulle vilja hålla på med, men jag skulle inte bli äcklad om jag kände en muslimsk man som hade fyra fruar.

Citat:
Bland den yngre generationen så ändras synen på religionen också snabbt och även om man sköter sig på hemmaplan så är det deprimerande att umgås med män vars högsta önskan t.ex. är att åka till ett västland och "earn money and f-ck", innan man gifter sig med en "riktig" kvinna. Det blir på något sätt också extra motbjudande eftersom de inte ser kvinnor som lika mycket värda och särskilt inte icke-muslimska kvinnor.


Problemet med det moderna samhället är att människor som har tillgång till massmedial kommunikation kan exponeras för dekadensens lockelser. Det är väldigt lätt att bli korrupt av frästelserna från väst genom internet och tv:n.

De muslimska männen har en kvinnosyn som grundar sig i upprätthållandet av civilisationen. Samhällen där kvinnor har sexuella friheter är dömda till eventuell kollaps och tillbakagång av folkgruppen. Visst är det vidrigt att de våldtar västerländska kvinnor, men du måste förstå att vi i väst har en lika hjärntvättad kvinnosyn som dem; skillnaden är bara att deras kvinnosyn är stabil för civilisationen, samtidigt som våran är ett tecken på dess undergång. Om du tycker att detta låter sjukt så håller jag med dig och råder dig att läsa en av mina trådar som du hittar i feministforumet.

Jag är inte muslim, utan skulle vilja påstå att jag är Kristen; men jag tycker att kvinnor borde bära en form av hijab eller åtminstone dölja sin hud överlag.

Citat:
Östeuropa minus Ryssland är lite bättre än Sverige, som flera varit inne på här, om än med stora variationer. Jag sitter där och skriver detta och det är oerhört skönt att slippa det värsta PK-vansinnet och alla låtsasflyktingar. Dessutom är de icke-muslimska delarna av Östeuropa mycket för kultur och bildning.
Men ändå: själv är jag frireligiös och då går det an tack vare den subgruppen men jag tror att du som "vanlig" ändå skulle bli besviken överallt här...

Om jag flyttar till Östeuropa och konverterar till öst-ortodoxa kyrkan och går på gudstjänst varje söndag, borstar bort alla spår av svensk dekadens och lär mig språket flytande, sant uppvisar ett kulturellt mönster och bildad framförhållning i vardagen; kommer jag då bli någorlunda assimilerad och accepterad?
__________________
Senast redigerad av Zerkalo 2016-06-15 kl. 14:58.
Citera
2016-06-15, 15:32
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfine
Jag har inte varit där så jag ska inte yttra mig tvärsäkert. Men landet är en amerikansk vasallstat numera. Tvivlar på att det är mer konservativt än stora delar av Ryssland.
Min åsikt om dem är baserad på georgier som finns i stora drösar i Ryssland, samt rysk medias rapportering om dem.
De är som ortodox-kristna turkar i princip. Vill du bo med turkar?
Vilda hästar skulle inte kunna få mig att bo i Georgien.


Haha, det ligger nog en poäng i det du säger. Georgien ligger ju väldigt nära Turkiet. Vet inte ifall jag skulle vilja påstå att jag har något emot Turkar per se, men det är nog en bra idé att tänka över det.

Eftersom din bild av Georgier har formats av Russia Today så är du kanske inte en så pålitlig källa huruvida Georgien är som land, på samma vis som bilden av Ryssar inte är pålitlig om den formats av västerländska medier.

81 % av Georgiens invånare anser att religionen är viktig, samtidigt som endast 34% av Rysslands befolkning anser det. Detta borde väl betyda något huruvida konservativt landet är i förhållande till Ryssland? Samtidigt om det är en europeisk vassallstat till USA så kanske landet är mer dekadent än vad man anar?

Citat:
Jo jag tycker du har rätt i Rysslands religion. Men många av de kristna är faktiskt sanna troende. Men på många håll råder fullständig moralisk dekadens som du säger.


Ryssland framstår som mer religiöst för det är lite som en kulturell återhämtning av Sovjets institutionaliserade ateism. Samtidigt har detta lett till att stora delar av befolkningen inte kan tro på gud fullhjärtat samtidigt som moderniteten och dess vetenskapliga skepticism medfört att kyrkan har mer utav en kulturell och ceremoniell funktion än spirituell verkar det som.

Citat:
Vad är det speciellt inom konservatismen som du vill åt?
Är det moral? Tro? Hatar modern teknologi? Könsroller? Etnicitet? Personliga vanor? Klädsel?

Jag vill hitta ett land som är hälsosamt; inte för ultrakonservativt som Saudi Arabien och inte ultraliberalt som Sverige.

Jag vill bo i ett land som är Konservativt, men ändå delvis Liberalt inom vissa områden. Ett land där traditionella värderingar står högre än kulturrelativism, feminism, genusteorier, white-guilt-antirasism och naiv humanistisk internationalism.

Jag vill fly från en västerländsk civilisation som är dekadent och moraliskt korrumperande där otrohet , sexuella avvikelser, brist på heder och traditionella värderingar är normalt och socialt accepterat, samtidigt om du kallar dig Kristen så tycker folk att du är konstig, men om du tror på Islam så är det helt normalt och socialt accepterat.

Jag vill inte bo i ett land där om du uttrycker konservativa värderingar som står i Bibeln är du sexistisk och intolerant, men om du har värderingar baserat på Koranen är det intolerant och rasistiskt att vara emot dessa åsikter. Du kommer inte undan som religiöst konservativ så länge du inte är Muslim i dagens Sverige.

Jag vill inte bo i ett land som är ultra-liberalt och sedan särbehandlar en ultra-konservativ minoritet, där alla andra i landet förväntas vara ultra-liberala på samma gång, och om de inte är det så kan de bli av med jobbet och det sociala inflytandet. Då väljer jag hellre att bo i ett auktoritärt land där mina åsikter inte förtrycks, istället för att bo i ett auktoritärt land där dem faktiskt blir det.

Jag vill inte bo i ett land där att vara hemmafru är synonym för misslyckande och att tycka det är positivt med könsroller är att vara på samma nivå som en Nazist.

Jag vill bo i ett land med ordning där barnen håller käften och inte är uppkäftiga mot lärare och föräldrar.

Jag vill bo i ett land där människor inte sympatiserar med kriminella för att det är "synd om dem".

Jag vill bo i ett land där människor hålls i schakt för att skydda dem från sig själva.

Jag vill flytta till ett land där man inte blir utskrattad för att man har en tro eller konservativa värderingar som baseras på att man har dragit slutsatser som grundar sig i kunskap om civilisation och människan.

Jag vill bort från ett land där det onaturliga och ohållbara triumferar över det stabila.

Citat:
Du får inte allt detta någonstans. Eller om du verkligen ska ha det så får du flytta till en rysk bergsby, Nordkorea eller gå med i en fundamentalistisk kristen sekt. Antar att du inte vill det?

Det är möjligen sant, man får göra kompromisser. Tycker dock att Singapore verkar vara en bra kandidat.
__________________
Senast redigerad av Zerkalo 2016-06-15 kl. 15:58.
Citera
2016-06-15, 18:27
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Eftersom din bild av Georgier har formats av Russia Today så är du kanske inte en så pålitlig källa huruvida Georgien är som land, på samma vis som bilden av Ryssar inte är pålitlig om den formats av västerländska medier. 81 % av Georgiens invånare anser att religionen är viktig,
Jag har mer erfarenhet av georgier än så. Jag säger inte att det är något fel på dem, men de är som turkar. Det är en annan mentalitet. De kan vara glada och kul men att bo i ett land med bara georgier skulle jag aldrig kunna göra. Kanske ska jag inte yttra mig efter som jag som sagt inte varit i Georgien. Men jag har varit på platser som kryllar av georgier.

De har klantänkande också. Så om du inte är i en klan så är du utanför. Släkten betyer ALLT. Om du behandlar en georgisk tjej illa så kommer hennes 5 bröder och slår dig blodig eller rent av dödar dig.
Mycket kriminalitet där och landet lär vara hemskt korrupt.

Jag har aldrig träffat på någon georgier som jag uppfattat som så särdeles religiös utöver lite allmän vidskepelse. Men jag har inte haft att göra med så många, och det har nog varit mer kosmopolitiska georgier jag haft att göra med.

Men jag fattar inte varför någon skulle vilja flytta dit. Alla som inte har djupa rötter där försöker ta sig därifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Det är möjligen sant, man får göra kompromisser. Tycker dock att Singapore verkar vara en bra kandidat.
Min kära far bode där som utlandssvensk för ett antal år sen. Jag var där en hel del i tonåren. Reservation för att saker och ting kan ha ändrat sig. Det är utgångspunkt tidigt 90-tal.

Jag anser INTE att Singapore är ett konservativt land. De tror inte på Gud i någon klassisk bemärkelse - bara lite vidskeplig buddhism. Det finns en del katoliker där men de flesta av dem är fillipinska "maids" och annan tillfällig arbetskraft. En del malayer där är troende muslimer men det är relativt ovanligt att någon är starkt religiöst.

De är så materialistiska att man blir alldeles matt. Shopping räknas som en hobby.
Nästan alla kinesiska kvinnor jobbar förutom korta uppehåll för barnen. Kineser är majoriteten.
Hur malaysiska och indiska kvinnor gör vet jag inte riktigt. Kvinnor kan ha vilket jobb som helst och det är inte något patriarkal samhälle som du verkar gilla.

Unga gillar K-pop, J-pop och blockbusters precis som var som helst.

Skolan är hårdare än i Sverige - men inte stenhård. Framför allt så är det hård streaming av barnen efter kompetens. Resurserna satsas på dem som är duktiga. Det är naturligtvis respekt för läraren som alla andra asiatiska länder och i extrema fall så kan de ta till rätt hårda bestraffningar.

MEN SAKEN ÄR DEN: Du är vit. Du kan inte Hokkien, mandarin, osv. Du kommer hänga med Expats. Inte med lokalt folk. Det är engelska, amerikanska tyska osv familjer som bor där, för det mesta tiffälligt. De har kvar sitt medborgarskap och vet att de inte är där för evigt. Deras barn går nästan alltid i sina egna skolor - helt vanliga internationella skolor av brittisk eller amerikansk utformning. De familjerna är inte mer konservativa än vem som helst.

Med andra ord - du är utböling och blir inte del av samhället. Dessutom måste du ha jobb där. De flesta expats är utskickade av ett företag. Att få lokalanställning är en helt annan femma och dessutom ger det lägre lön. Vita förväntas ha det förspänt. Är du civillingenjör eller ekonom på större europeisk bank eller företag kan du få jobb där. Annars blir det knepigt!
Sinaporeanerna blir allt mer trötta på att vita människor kommer dit och knipsar de bästa jobben och dessutom får högre lön. Jag tror det ändrats en hel del sen min tid.

Arbetstillstånd är urknepigt - de flesta europeer orkar inte hålla på med det utan lämnar landet en gång var tredje månad och får därmed ytterligare 3 månader i sitt pass. Men det är så klart jobbigt.

Det finns många bra skäl att bo i Singapore - det är ett trevligt land och bra för barn att växa upp i tror jag. Men jag tror inte det är vad du söker!
Citat:
För mig personligen verkar Singapore vara det ultimata landet för mina önskningar. Ultrakonservativt inom vissa faktorer som exempelvis narkotikapolitiken, men när jag läser om landets lagar tycker jag ändå att de är rationella och konservativa. Landet har väldigt låg kriminalitet till följd av detta, samtidigt är det modernt och har en framtida stabil ekonomi. Kvinnor förväntas att både vara bra hemmafruar och jobba hårt som arbetare. De har en fungerande och reglerad mångkultur (exempelvis så finns det en etnisk kvota på hur många som får bo i ett hyreshus av samma folkgrupp). Homosexualitet är olagligt, men är inte direkt vanligt att det sätts i bruk. All form av kulturyttring måste godkännas av staten och det är olagligt att inte spola på offentliga toaletter, samtidigt som hissarna är beväpnade med piss-sensorer som gör att hissdörren stängs och polis tillkallad till plats. Det är även olagligt att gå omkring naken i sitt eget hus i närheten av fönster och det är olagligt att irretera människor på gatan om du är full.
De antisociala lagarna där är mycket bra. Alla länder borde ha såna lagar.
De har inte hemmafru - de har jungfru och frun jobbar vanligen. I nästan alla länder utom nordeuropa så är det kvinnor som sköter hemmet, så det stämmer ju även på Singapore - men betydligt enklare förstås om man har jungfru.

Jag visste inte om att de har etnisk kvot på höghusen. När jag bodde där så fanns det mycket etniska områden - typ alla kineser som pratade en viss dialekt i ett visst område, malayer i ett annat osv. Det kanske regeringen försökt luckra upp med den här lagstiftningen.

Homosexualitet var en ickefråga på min tid. Jag visste inte att det var olagligt, men det var bra att höra. Bra jobbat PAP! Ungarna får inte sällan stryk hemma i uppfostringssyfte och det fungerar rätt bra. Till och med min far la sig till med det eftersom det var samhällsnormen där.

Landet styrs på så vis att det ledande partiet PAP utreder vad de tycker ska göras beträffande en viss fråga. Sen implementerar man det. Det finns visst utrymme för folk att opponera sig men inte så mycket. Jag tycker regeringen där är bra, men jag har inte bott där så länge och hade ett priviligerat perspektiv.

Singaporeaner brukar applådera statlig reklam på bio och säga saker som "vår start har nu löst det här problemet" och "tur att vår stat har kontroll på det här. Regeringskritik förekommer i princip inte i media.

Jag förstår att jag låter som om jag pratar om flera olika ställen på ett hemtamt sätt. Jag har en internationell uppväxt och ett internationellt liv. Du råkar prata om områden som jag kan, det är hela saken. Dessutom är jag konservativ som du.
Jag tror du får det knepigt helt enkelt. Rasfaktorn spelar ju in också så jag skulle verkligen hålla mig i Europa eller Amerika om jag var du. Det är jobbigt att gå omkring och se annorlunda ut och inte förstå vad folk säger.
__________________
Senast redigerad av adolfine 2016-06-15 kl. 18:45.
Citera
2016-06-15, 23:30
  #53
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Man kanske borde flytta och bli en rysk cowboy i "vilda östern". Bär på en romantisering av nybyggarandan som begrepp, och jag gillar den ryska kulturen, så varför inte?

Jag måste dock påpeka att ditt inlägg var väldigt konstruktivt och undervisande. Får se om jag flyttar till Malta eller Andorra om jag nu bestämmer mig för att stanna kvar i väst. Kan åtminstone åka dit och kolla läget. Börjar tvivla lite på huruvida det islamiska övertagandet av väst kommer hinna fullbordades under min livstid.

Andorra är ett furstendöme man lätt glömmer bort, Korsika hade jag faktiskt aldrig lagt märke till eller hört talas om. Baskien lät bekant och jag har sett deras flagga förut tror jag. Häftigt att deras språk är unikt för den europeiska språkstammen.

Vet du ifall San Marino är också konservativt? Förmodar att de är det med tanke på storleken och det geografiska läget. Kan det vara så att extremt små länder är mer konservativa för att deras kulturella status alltid är hotad till följd av deras obetydande storlek?

Det finns någon dragningskraft i att bo på en konservativ plats som är relativt avdankad och som ingen tänker på i det stora hela, exempelvis: Liechtenstein, Andorra, San Marino, Malta och Montenegro
Ju "längre bort" från dig själv du reser, ju svårare kommer du att få att passa in.
Och det kommer att bli ännu mer påtagligt om det är "konservativa" ställen du vill söka dig till - för då kommer De att uppleva Dig som det nya, det främmande, det misstänkta, det dekadenta och det som kan vara ett Hot ...

Det kommer alltså egentligen inte att spela särskilt stor roll för dem vilka steg du än anstränger dig för att ta för att passa in, för ju längre bort du är, ju mer främmande du är, ju Synligare komemr du att vara.
Du Ser alltså inte ut som dem, du Hörs inte som dem, du beter dig inte som de gör ...

Och inte ens i en mer "tillåtande" miljö är det så lätt.
Du säger att du vill fjärma dig från den västerländska dekadensen så mycket du vill. Och du tror att det bara kan göras i ett land som inte är präglat av de västerländska värderingarna.
Men om du kikar på tex Amish-folket, så ser du att de lever "mitt i smeten", så att säga.
Och de har konstruerat en helt galen "kod" för gemenskapen, som bara blir galnare och galnare, strängare och strängare i takt med att det omgivande samhället blir mer lockande och pockande.
De vill behålla sin livsstil, detdärför ställer de så höga krav på varandra, och sig själva. Dvs det ska finnas ett tydligt svar på alla möjliga tänkbara frågor som de kan ställas inför, som ska göra det enklare för dem att veta vad som är ok.

Så det Går, det Fungerar att leva ett alternativt liv, mitt inne i ett konkurrerande.
De tar emot nya sökande också, men få klarar ta sig genom inträdeskraven.
Kanske lite i likhet med "SAS-Selection" och "BUD/s" ... dvs de tuffa inträdeskraven för Navy Seals etc.

---

Och det, det militära livet, är kanske ett gott alternativ det med?
Det finns ju möjligheter att tex gå med i franska Främlingslegionen.
Men du kanske är för gammal?
Men upp till 40-årsåldern finns det folk som har gått med där faktiskt.
Det militära livet Är ju också väldigt konservativt.
Och lyckas du stanna kvar i Legionen i 15 år, så får du pension, med möjlighet att bo på deras tjusiga vingård på Korsika tex, tillsammans med andra fd legionärer.

Du kan också gå i kloster.
Mount Athos är den ortodoxa kristendomens heligaste ställe.
Det är ett stort område, en halvö, i norra Grekland med hundratals småkloster. Där tillåts tex inga kvinnor, och alla munkar som lever där lever munklivet fullt ut
Och munk kan du bli i katolicismen med såklart.
Det finns flera munkordnar, med kloster på fina platser.
Du kan ju bli katolsk präst också.
Det är väl konservativt?



Och förresten.
Många av de små mini-nationerna, som Liechtenstein, Andorra etc är ju extremt svårt att få medborgarskap i, och förmodligen att få bosätta sig där med.
D är ju så små att de inte har råd att riskera försörja fler socialfall än de redan är tvungna till ...


Och många arabiska länder är totalt genom-västifierade.
Deras "konservativa yta" är bara skenhelighet ...
I övrigt är populationen i stort sett lika amerikanska som amerikanerna själva.

Vill du hitta något muslimsk med traditionella värderingar så får du ge dig ut på den centralasiatiska landsbygden.
Där tex Afghanistan ända tills helt nyligen (före den amerikanska invasionen) stod med alla ben inne i det traditionella livet.
Waziristan finns förvisso kvar som laglöst land (mellan Pakistan o Afghanistan, gränsområdet), där sköter de sig själv.
Citera
2016-06-23, 13:17
  #54
Medlem
Är det någon som vet hur konservativt Bahrain är? De verkar vara vara en blandning av konservatism och modernitet.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback